to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Δεκάδες εργαζόμενοι στον αέρα εν μέσω «γαλάζιου» εμφυλίου

Με αφορμή την απόφαση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για την μη ανανέωση 75 συμβάσεων εργασίας ορισμένου χρόνου η ΔΑΚΕ ζητάει από Κ. Αχ. Καραμανλή «να παραδώσει τα κλειδιά» στον Κυρ. Μητσοτάκη! - Για «μικροπολιτική που δίνει άφεση αμαρτιών στις αντεργατικές ρυθμίσεις Βρούτση, αγνοώντας τα πραγματικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι εργαζόμενοι», κάνουν λόγο στο Lef.gr εργαζόμενοι στον Σιδηρόδρομο


«Καταγγέλλουμε το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για την πλήρη αδιαφορία του και καλούμε τον Υπουργό (σ.σ.: Κ. Αχ. Καραμανλή) να παραδώσει τα κλειδιά του Υπουργείου ή στον Πρωθυπουργό ή στην TRENITALIA και στη Διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ καθότι τους δίδουν δικαιώματα και δεν τους επιβάλλουν υποχρεώσεις!!!» (sic).

Η παραπάνω φράση αποτελεί την κατακλείδα της πρόσφατης ανακοίνωσης (24/4/20) του Συνδέσμου Σιδηροδρομικών Βορείου Ελλάδος, του σωματείου δηλαδή μέσω του οποίου εκλέγεται στην Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών (και κατ’ επέκταση στη ΓΣΕΕ) ο επικεφαλής της ΔΑΚΕ Ιδιωτικού Τομέα, Νίκος Κιουτσούκης (στο facebook του οποίου μπορεί κάποιος να βρει την εν λόγω ανακοίνωση). Στο σωματείο αυτό, άλλωστε, έχει την απόλυτη πλειοψηφία η γαλάζια συνδικαλιστική παράταξη (πάνω από 60%).


Η πολιτική σημειολογία είναι αξιοσημείωτη: η παράταξη που πρόσκειται στη ΝΔ ζητάει από έναν Καραμανλή (εν προκειμένω τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών) να παραδώσει τα κλειδιά του υπουργείου σε έναν Μητσοτάκη (τον σημερινό πρωθυπουργό), χωρίς βέβαια να εστιάζει στην ουσία του προβλήματος.

Διότι, αν τα κυβερνητικά μέτρα για τα μέτρα για τα εργασιακά ήταν σε διαφορετική κατεύθυνση και επιδοτούσαν την εργασία και όχι την ανεργία, το συγκεκριμένο πρόβλημα σήμερα δεν θα υπήρχε.

Αγωνία για δεκάδες συμβασιούχους ορισμένου χρόνου

Για να τα πάρουμε με τη σειρά: τα αλληλομαχαιρώματα στο στρατόπεδο της δεξιάς λαμβάνουν χώρα με φόντο τον κίνδυνο για 75 έμμεσες απολύσεις στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία, μέχρι αυτήν την ώρα δεν έχει ανανεώσει τις συμβάσεις εργαζόμενων στην τεχνική βάση (εργάζονται εκεί για πάνω από δύο χρόνια), ενώ δεν έχει απαντήσει αν θα  επαναφέρει στην εταιρεία ακόμη 50 εργαζόμενους οι οποίοι εκπληρώνουν τη στρατιωτική τους θητεία, επικαλούμενη τις δυσμενείς συνέπειες της πανδημίας και την πτώση των εσόδων κατά 90%.

Οι συγκεκριμένοι εργαζόμενοι έχουν εκπαιδευτεί στις Σχολές του Σιδηροδρόμου και είναι απολύτως απαραίτητοι, προκειμένου να πραγματοποιείται απρόσκοπτα η τρέχουσα συντήρηση του τροχαίου υλικού που κυκλοφορεί αλλά και για την υλοποίηση της σύμβασης εκτεταμένης συντήρησης του τροχαίου υλικού που ανήκει στο κράτος.

Η εταιρεία επικαλείται τη μείωση της δραστηριότητας και των εσόδων της κατά 90%.

Βέβαια, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ «ξεχνάει» ότι, ενώ εδώ και 3 χρόνια είναι μία ιδιωτική εταιρεία (η δημόσια σιδηροδρομική εταιρεία επιβατικών και εμπορευματικών μεταφορών ΤΡΑΙΝΟΣΕ εξαγοράστηκε τον Σεπτέμβριο του 2017 από την TRENITALIA), χρηματοδοτείται από το κράτος για την υλοποίηση σύμβασης των ΥΓΟΣ (δηλαδή των υπηρεσιών Γενικού Οικονομικού Συμφέροντος, όπως είναι η επίσημη ονομασία των άγονων γραμμών), με 50 εκατομμύρια ευρώ κατ’ έτος. Για τον λόγο αυτό υπήρξε και πρόβλεψη της προηγούμενης κυβέρνησης, το 2015, για την προστασία των θέσεων εργασίας, όσο η εταιρεία επιδοτείται από τον Κρατικό Προϋπολογισμό.

Επιπροσθέτως η ΕΕΣΣΤΥ, που τον Δεκέμβριο του 2019 απορροφήθηκε από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, έχει συνάψει σύμβαση με τη ΓΑΙΑΟΣΕ, δηλαδή με το Ελληνικό Δημόσιο, για εκτεταμένη συντήρηση του σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού, ύψους 100 εκατομμυρίων ευρώ περίπου για 3 έτη ενώ  πρόσφατα ανακοινώθηκε από το υπουργείο Μεταφορών ότι η σύμβαση για τα ΥΓΟΣ θα επεκταθεί  με απευθείας ανάθεση στην Ιταλικών συμφερόντων ΤΡΑΙΝΟΣΕ, για τα επόμενα 15 έτη με συνολική επιχορήγηση ύψους 750 εκατομμυρίων ευρώ, ήτοι 50 εκ. ευρώ τον χρόνο πλέον ΦΠΑ.

Την ίδια στιγμή ωστόσο, αμφιλεγόμενη παραμένει  η δέσμευση της TRENITALIA για επενδύσεις ύψους 500 εκατομμυρίων ευρώ.

Μικροκομματικές διαφορές άφησαν «ακάλυπτους» τους εργαζόμενους ενώ υπάρχει έλλειψη προσωπικού

Οι έμμεσες απολύσεις αποτελούν ακόμα ένα μεγάλο αγκάθι στη ρητορική Βρούτση περί προστασίας των θέσεων εργασίας εν μέσω κορωνοϊού.

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ πρόσφατα προκήρυξε εσωτερικό διαγωνισμό για την κάλυψη κενών οργανικών θέσεων σε παραγωγικούς κλάδους (μηχανοδηγοί – προσωπικό κίνησης και ελέγχου αμαξοστοιχιών), ενώ σε εξέλιξη βρίσκεται προκήρυξη για την επιπλέον πρόσληψη 70 νέων εργαζόμενων στην ειδικότητα του προσωπικού κίνησης και ελέγχου αμαξοστοιχιών, αποδεικνύοντας ότι υπάρχει έλλειψη προσωπικού σε συγκεκριμένους κλάδους.

Ωστόσο, ο κίνδυνος των έμμεσων απολύσεων παραμένει και προκαλεί προβληματισμό (και) για τις μεθόδους των κραταιών συνδικαλιστικών παρατάξεων (και κυρίως της ΔΑΚΕ, η οποία κυριαρχεί επί χρόνια στον συγκεκριμένο χώρο), τις οποίες έχουμε αναδείξει σε παλαιότερα δημοσιεύματα.

«Το θέμα των συμβάσεων ορισμένου χρόνου που προέκυψε μετά την εξαγορά και συγχώνευση της πρώην ΕΕΣΣΤΥ (Τεχνική βάση) τον Γενάρη του 2020, θα μπορούσε να έχει λυθεί, όπως λύθηκε και στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ μετά την ιδιωτικοποίηση της, με την ένταξη των συναδέλφων στην ισχύουσα επιχειρησιακή συλλογική σύμβαση εργασίας (ΣΣΕ) που υπογράφηκε από τα  δύο σωματεία και την εταιρεία τον Οκτώβριο του 2018», τονίζουν στο Left.gr o Βασίλης Ζαβογιάννης, πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού της ΤΡΑΙΝΟΣΕ (ΠΕΠ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ) και ο Κώστας Γενιδούνιας, πρόεδρος του σωματείου των μηχανοδηγών (ΠΕΠΕ).

Δυστυχώς, εξηγούν, «αυτό δεν επετεύχθη παρά τις προσπάθειες των σωματείων λόγω μικροπαραταξιακών -μικροκομματικών διαφορών που υπερίσχυσαν και διαίρεσαν τους εργαζόμενους».

Αποτέλεσμα; Το μισό προσωπικό της ΤΡΑΙΝΟΣΕ (οι εργαζόμενοι δηλαδή στην πρώην ΕΕΣΣΤΥ) στερείται ΣΣΕ καθώς η προηγούμενη σύμβαση έληξε στις 20/7/2019 και το υπουργείο δηλώνει αδυναμία παρέμβασης.

Αντί να ζητήσουν την ένταξη στην ισχύουσα επιχειρησιακή ΣΣΕ ,«γαλάζιοι» συνδικαλιστές -με μπροστάρη τον Γενικό Γραμματέα της ΓΣΕΕ, Ν. Κιουτσούκη- είχαν πρωτοστατήσει στη συγκέντρωση 438  υπογραφών σε κείμενο, σύμφωνα με το οποίο οι εργαζόμενοι στην τεχνική βάση (απ’ όπου προέρχονται οι 75 εργαζόμενοι που κινδυνεύουν να χάσουν τη δουλειά τους) δεν εκπροσωπούνται από τα Σωματεία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Κι αυτό διότι η ΔΑΚΕ είχε επιλέξει να φτιάξει «δικό της» σωματείο, το οποίο, υποτίθεται, θα διεκδικούσε καλύτερες συνθήκες για τους εργαζόμενους αυτούς. Μάλιστα, η ΔΑΚΕ απαξίωνε την αύξηση τουλάχιστον 100 ευρώ το μήνα (χωρίς τα οικογενειακά) στη συλλογική σύμβαση της επιχείρησης, επειδή στα σωματεία κυριαρχούν αντίπαλες συνδικαλιστικές παρατάξεις (ΣΥΡΙΖΑ).

Σήμερα, αντί να εστιάσει στις λανθασμένες συνδικαλιστικές πρακτικές της, που θυμίζουν παλαιοκομματισμό, η ΔΑΚΕ προσπαθεί να καλύψει την αδυναμία της με εσωτερικά αλληλομαχαιρώματα στον χώρο της ΝΔ.

«Παρόλα αυτά, τα Σωματεία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με παρεμβάσεις στην Διοίκηση προσπαθούν να βρεθεί λύση στο πρόβλημα μέχρι τις 30 Απριλίου οπότε και λήγουν οι συμβάσεις των συναδέλφων μας, ενώ υπάρχει σε εκκρεμότητα αίτημα για την επαναπρόσληψη των 21 συναδέλφων που δεν ανανεώθηκαν οι συμβάσεις τους τον Αύγουστο του 2019 στην πρώην ΕΕΣΣΤΥ», επισημαίνουν οι Β. Ζαβογιάννης και Κ. Γενιδούνιας.

Παράλληλα, ενώ το μέλλον των 75 εργαζόμενων παραμένει αβέβαιο, τα σωματεία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, προσθέτουν οι Β. Ζαβογιάννης και Κ. Γενιδούνιας, παρενέβησαν και δεν εφαρμόστηκαν τον Απρίλιο για κανέναν εργαζόμενο οι αντεργατικές διατάξεις της εκ περιτροπής εργασίας και της αναστολής συμβάσεων εργασίας.

«Κατά την άποψη μας, ο Ελληνικός Σιδηρόδρομος μπορεί να είναι η ατμομηχανή για την οικονομική ανάπτυξη της χώρας στην μετά covid-19 περίοδο. Σε αυτήν την κατεύθυνση θα πρέπει να εργαστούμε όλοι, αφήνοντας πίσω μικροπολιτικές και μικροσυνδικαλιστικές διαφορές και σκοπιμότητες», τονίζουν οι δύο εργαζόμενοι.

Παραδέχεται τη μη ανανέωση «μικρού αριθμού συμβάσεων εργασίας ορισμένου χρόνου»

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ από την πλευρά της, εξέδωσε ανακοίνωση (27/4/20) στην οποία αναφέρει ότι δεν «προχωρά σε καμία απόλυση εργαζομένου δεν προχωρά η ΤΡΑΙΝΟΣΕ και μάλιστα εν μέσω πανδημίας». Ωστόσο, παραδέχεται ότι «αποφάσισε την πλήρη αναδιάταξη του τεχνικού της προσωπικού και τη μη ανανέωση κατά τη λήξη τους, μικρού αριθμού συμβάσεων εργασίας ορισμένου χρόνου, που είχαν συναφθεί το καλοκαίρι του 2019».

Αποδίδει αυτές τις μη ανανεώσεις (έμμεσες απολύσεις δηλαδή) στην απόφαση για «πλήρη αναδιάταξη του τεχνικού της προσωπικού» και επισημαίνει ότι, παρόλο που περιλαμβάνεται, σύμφωνα με τις αποφάσεις της κυβέρνησης στις πληττόμενες επιχειρήσεις, «όλο αυτό το διάστημα επωμίστηκε κάθε κόστος που προκάλεσε η πανδημία, δεν ανέστειλε τη σύμβαση ούτε ενός εργαζομένου και συνέχισε στο μέτρο του εφικτού να παρέχει τις υπηρεσίες της με σεβασμό προς το επιβατικό κοινό».

Η απάντηση του Ν. Κιουτσούκη στο Left.gr

Ο πρόεδρος της ΔΑΚΕ ιδιωτικού τομέα και γ.γ. της ΓΣΕΕ, έστειλε (την Τρίτη 28/4/20) το παρακάτω κείμενο ως απάντηση στο δημοσίευμα τό οποίο και δημοσιεύουμε αυτούσιο χωρίς σχολιασμό:

Νικόλαος Κιουτσούκης
Πρόεδρος ΔΑΚΕ Ι.Τ. & Γεν. Γραμ. ΓΣΕΕ

ΜΙΑ ΟΦΕΙΛΟΜΕΝΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟΥΣ ΕΡΓΟΔΟΤΙΚΟΥΣ «ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΕΣ» ΤΩΝ ΠΡΟΕΔΡΕΙΩΝ ΠΕΠ & ΠΕΠΕ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΙΣ ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ 75 ΤΕΧΝΙΤΩΝ ΚΑΙ ΤΟΝ ΔΗΘΕΝ «ΓΑΛΑΖΙΟ ΕΜΦΥΛΙΟ» ΠΟΥ ΑΝΑΡΤΗΘΗΚΕ ΣΤΟ SITE LEFT.GR

Διάβασα με πολύ μεγάλη προσοχή, το “άρθρο” του Left.gr, όπου ο δημοσιογράφος κ. Γιαννόπουλος αναφέρεται σε εμένα προσωπικά και στην συνδικαλιστική παράταξη την οποία έχω την τιμή να εκπροσωπώ ως Πρόεδρός της, από το 2011 μέχρι σήμερα, τη ΔΑΚΕ Ι.Τ.

Θα ήταν λάθος μου να γράψω ότι έχω εκπλαγεί από τα όσα μου “σούρνουν“ στην... “συνέντευξη” που του έδωσαν οι πρόεδροι των,(ξε)πουλημένων στην εργοδοσία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, σωματείων ΠΕΠ & ΠΕΠΕ!!!

Εάν, μάλιστα, κάποιος ανατρέξει στις ανακοινώσεις αυτών, θα διαπιστώσει ότι αποτελεί πάγια τακτική τους –αρκετό καιρό τώρα– να παρεμβαίνουν υπέρ της Εταιρείας και υπέρ του Διευθύνοντος Συμβούλου κ. Τσαλίδη, καθώς και να καταφέρονται εναντίον κάθε Θεσμικού Οργάνου που αντιδρά στις παράλογες και εκδικητικές, για όσους δεν συμφωνούν μαζί του, αποφάσεις του.

Δεν έχω εκπλαγεί ούτε από τον δημοσιογράφο που τους πήρε “συνέντευξη” και που κατέγραψε αβίαστα –χωρίς να τηρήσει αυτό που στον δημοσιογραφικό κόσμο ονομάζουν δημοσιογραφική δεοντολογία– την άποψη και τη θέση αυτών που με περισσή ευκολία και για ευνόητους λόγους, βάζουν στο ίδιο κάδρο, αυτό των ΑΝΗΘΙΚΩΝ ΑΠΟΛΥΣΕΩΝ της Ιταλικών συμφερόντων ΤΡΑΙΝΟΣΕ και του Διευθύνοντος Συμβούλου, πρώην ΝΔκράτη, μετέπειτα ΑΝΕΛίτη κατόπιν ΣΥΡΙΖΑΙΟΥ και σήμερα δεν ξέρω τι άλλο, καθηγητή κου Τσαλίδη και εμένα χωρίς να έχει πάρει την άποψή μου και την θέση μου για τα τεκταινόμενα!!!

Άλλωστε πως να μου προκαλέσει έκπληξη, όταν ο δημοσιογράφος παίρνει εντολή από το site που του δίνει μεροκάματο(Left.gr) ή από τους βαστάζους του συστήματος ΣΥΡΙΖΑ για να αναδείξει «γαλάζιο πόλεμο»;

Εγώ απλά συμπάσχω μαζί σας κ.Γιαννόπουλε...Κουράγιο κ.Γιαννόπουλε, κουράγιο!

Επί του δημοσιεύματος τώρα.
Το εν λόγω δημοσίευμα θα μπορούσε κάποιος να το χαρακτηρίσει και ως κλοπή “πνευματικής ιδιοκτησίας”, καθότι αντιγράφει λέξη προς λέξη τα όσα ο ΝΟΘΟΣ (σύμφωνα με απόφαση της δικαιοσύνης που ο ίδιος προσέφυγε)Πρόεδρος της ΠΕΠΕ και επικεφαλής της +Συνεξέλιξης, δημοσιεύει κατ’ επανάληψη στο “στέκι του σε 55’ πουλημένου”!

Αυτό, όμως, αφορά τον ιδιοκτήτη του “διαδικτυακού βόθρου”,προαγωγό ψευδών αναφορών και κατασκευασμένων ειδήσεων, τον κοινό εκβιαστή και συκοφάντη της διαφορετικής άποψης και την φασίζουσα νοοτροπία του!

Τα κατ’ επανάληψη δημοσιευμένα συμπεράσματά του διαδικτυακού αυτού βόθρου, μου θυμίζουν τον συσχετισμό που κάνει σκωπτικά ο λαός μας λέγοντας αυτού του τύπου τις νοητικές ακροβασίες «το μπουζούκι είναι όργανο, ο αστυνομικός είναι όργανο άρα ο αστυνομικός είναι μπουζούκι»...

Ναι, μη γελάτε, έτσι πορεύεται το μπλόγκ της σαπίλας και με τη μέθοδο copy paste, ο κατά τα άλλα αξιόλογος δημοσιογράφος(άνευ δεοντολογίας)αναπαράγει τις κατασκευασμένες του ειδήσεις!

Το γνωστό σε όλους σύστημα των υποτακτικών, πάντα σε συνεννόηση με το αφεντικό τους, κατασκευάζει προβλήματα και ξαφνικά, ως εκ του θαύματος, τα...επιλύει και κατόπιν πανηγυρίζει! Ένα σύστημα που πορεύεται με αυτόν τον τρόπο,χρόνια τώρα, χρησιμοποιώντας τον Θεσμικό του ρόλο και πάντα κρυπτόμενοι πίσω από αυτόν!

Για να μη τους αδικήσω, οφείλω να πω ότι έτσι λειτουργούν όλοι οι εργοδοτικοί “συνδικαλιστές”!

Όμως για να μην αδικήσω και τον κ. Γιαννόπουλο πρέπει να πω ότι γράφει και κάποιες αλήθειες.

Ποιες είναι αυτές;

Αλήθεια είναι ότι εκλέγομαι και είναι τιμή μου, από τον ΣΣΒΕ, ένα σωματείο όπου πράγματι η ΔΑΚΕ, χάρη στα άξια συνδικαλιστικά της στελέχη κατέγραψε στις αρχαιρεσίες του 2019 ποσοστό 56,13% έχοντας εκλέξει 12 στα 21 μέλη στο Διοικητικό συμβούλιο.

Αλήθεια είναι ότι ο κ. Τσαλίδης, κατά την προσφιλή του τακτική, κάλεσε τα σωματεία ΠΕΠ & ΠΕΠΕ, τα οποία διέρρευσαν ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ σκέφτεται να κάνει χρήση της εκ περιτροπής εργασίας ή της αναστολής συμβάσεων και αφού αξιολόγησαν τις αντιδράσεις των άλλων σωματείων και της Ομοσπονδίας, βγήκαν μετά να δηλώσουν, ότι κατόπιν ενεργειών τους –ποιές ήταν άραγε αυτές– και προσπαθειών τους αυτό απετράπη...

Αλήθεια επίσης είναι ότι ο ΣΣΒΕ, στο κλείσιμο της ανακοίνωσής του, που δεν τόλμησε ο κ Γιαννόπουλος να την δημοσιεύσει ολόκληρη μάλλον γιατί ασκεί σκληρή κριτική στον διευθύνοντα σύμβουλο, αναφέρεται στις ΑΝΗΘΙΚΕΣ απολύσεις των συναδέλφων της τεχνικής βάσης και προκαλεί και καλώς πράττει, τον Υπουργό Υποδομών & Μεταφορών να παρέμβει στην διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αφενός γιατί έχει ανακοινωθεί ότι με απευθείας ανάθεση, η χρηματοδότησή της Εταιρείας με ΥΓΟΣ, για τα επόμενα 15 χρόνια θα ανέλθει στο αστρονομικό ποσό των 750 εκ.€ συνολικά, και αφετέρου πάλι με απευθείας ανάθεση, πριν λίγους μόλις μήνες, της έχει κατοχυρωθεί 3ετής σύμβαση ανάταξης του τροχαίου υλικού ύψους 100 εκ.€, η οποία ή θα ναυαγήσει και ΔΕΝ θα εκτελεστεί λόγω των απολύσεων και λόγω των εσωτερικών μετατάξεων στις ειδικότητες Μηχανοδηγών και Προσωπικού Αμαξ/χιών ή θα δοθεί ως υπεργολαβία σε συμμαχικές εταιρείες συμφερόντων των Ιταλικών Σιδηροδρόμων στερώντας από την Ελληνική αγορά εκατοντάδες θέσεις εργασίας, σε μια κρίσιμη περίοδο που η Κυβέρνηση της ΝΔ. αγωνίζεται τουλάχιστον να τις διατηρήσει!!!

Αλήθεια είναι ότι μετά την ΠΛΗΡΗ ΑΔΙΑΦΟΡΙΑ της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ που απλά (ξε)πούλησαν τον 9ο του 2017 την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και τον 4ο του 2019 την ΕΕΣΣΤΥ, χωρίς καμία διασφάλιση των εργαζομένων, η σημερινή ηγεσία του Υπουργείου, βαδίζοντας στην πρακτική του κ. Σπίρτζη, παρά τις παραπάνω απευθείας αναθέσεις και χρηματοδοτήσεις, παρά τις συνεχείς οχλήσεις και επιστολές της Ομοσπονδίας, παρά τις αγωνιώδεις εκκλήσεις των εργαζομένων της τεχνικής βάσης για παρέμβαση προς την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, δεν έχει μέχρι σήμερα παρέμβει ούτε για την μεταφορά του προσωπικού της πρώην ΕΕΣΣΤΥ, οι οποίοι ενσωματώθηκαν χωρίς ΣΣΕ, ούτε για το ζήτημα των απολύσεων που ανακοίνωσε ο κ. Τσαλίδης, γιατί όπως και να βάλει το περιτύλιγμα είναι απολύσεις, τις οποίες κομψά και για λόγους μικροκομματικούς και αντιπολιτευτικούς, ο κ. Γιαννόπουλος με τους εργοδοτικούς “συνδικαλιστές” τις χρεώνουν στα μέτρα της Κυβέρνησης και στον κ. Βρούτση, αφήνοντας για μια ακόμη φορά στο απυρόβλητο την διοίκηση της εταιρείας!!!

Τα ψέματα όμως, από το δήθεν ρεπορτάζ του κ. Γιαννόπουλου, που εάν είχε μπει στον κόπο να ψάξει και εάν είχε ακούσει και την άλλη άποψη, ίσως να μην είχε υποπέσει στο σφάλμα του copy paste των δημοσιευμάτων από το «μπλογκ του ΝΟΘΟΥ», είναι αρκετά και οφείλω να τα αναδείξω.

Ψέμα πρώτο:
Ουδέποτε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ πρότεινε ένταξη στο μισθολόγιο που υπέγραψαν οι υποτακτικοί του Συμβούλου με 100€ αυξήσεων και χωρίς να συμπεριλαμβάνεται το οικογενειακό επίδομα! Η πρόταση της Διοίκησης ήταν αφενός να ισχύουν για ΟΛΟΥΣ τα θεσμικά της υπάρχουσας ΣΣΕ, και αφετέρου στο οικονομικό πεδίο να γίνει η ένταξη των παλαιών εργαζομένων με ΠΛΑΦΟΝ τα  100€, ποσό το οποίο αντιστοιχεί μόνο στο οικογενειακό επίδομα που ο εργοδότης είναι ΥΠΟΧΡΕΩΜΕΝΟΣ να καταβάλλει και ΤΙΠΟΤΕ ΠΑΡΑΠΑΝΩ!!!

Ψέμα δεύτερο:
Στην πρόταση της Διοίκησης ΔΕΝ υπήρχε καμία αναφορά για ένταξη των εργαζομένων που έχουν σύμβαση εργασίας ορισμένου χρόνου ούτε στο οργανόγραμμα, ούτε στο μισθολόγιο και μάλιστα οι προθέσεις της φάνηκαν τον Αύγουστο του 2019 όταν απέλυσε τα πρώτα 21 άτομα!!!
Για ποια σύμβαση όμως μιλάμε; Για αυτή που προβλέπει 7ημερη και 9ημερη εργασία και μάλιστα με την σφραγίδα Αχτσιόγλου-Νεφελούδη;
Μιλάμε για την σύμβαση που προτάθηκε από την διοίκηση, κόπηκε και ράφτηκε στα μέτρα της και οι υποτακτικοί απλά...υπέγραψαν!!!

Ψέμα τρίτο:
Ουδέποτε εγώ προσωπικά είχα εμπλοκή στην συλλογή υπογραφών για την δημιουργία του νέου σωματείου αν και είχα την δυνατότητα, σε αντίθεση με τον κ. Γενιδούνια που προπαγάνδιζε την εγγραφή των εργαζομένων της πρώην ΕΕΣΣΤΥ, όχι στο σωματείο της ΠΕΠΕ όπου είναι ΝΟΘΟΣ Πρόεδρος, αλλά στο σωματείο της ΠΕΠ ΤΡΑΙΝΟΣΕ που Πρόεδρος είναι ο «έτερος Καππαδόκης» κ. Ζαβογιάννης!!!Στην αξιόλογη αυτή προσπάθειά τους, που περιέφεραν την Επιχειρησιακή ΣΣΕ για να δελεάσουν τους συναδέλφους, δυστυχώς γι’ αυτούς και το αφεντικό τους ανταποκρίθηκαν ελάχιστοι!!!

Ψέμα τέταρτο:
Το νέο σωματείο είναι σωματείο ΟΛΩΝ των εργαζομένων της πρώην ΕΕΣΣΤΥ και έχουν εγγραφεί και αρκετοί συνάδελφοι από την ΠΕΠ & ΠΕΠΕ, συμμετέχουν δε ΟΛΕΣ οι παρατάξεις πλην ελαχίστων μεμονωμένων προσώπων, ακραιφνών ΣΥΡΙΖΑΙΩΝ. Ως εκ τούτου δεν είναι σωματείο ΔΑΚΕ!!!
Αυτό το σωματείο δημιουργήθηκε γιατί οι συνάδελφοι σιδηροδρομικοί γνωρίζουν καλά ποιοι είναι οι επικεφαλής στα σωματεία ΠΕΠ & ΠΕΠΕ, γνωρίζουν καλά τι ρόλο παίζουν και ποιοι είναι οι δεσμοί τους με την διοίκηση και την εργοδοσία!!!

Το ερώτημα που πρέπει να απαντήσει ο κ. Γιαννόπουλος είναι εάν ο ίδιος επικροτεί συμπεριφορές εργοδοτικού συνδικαλισμού και εάν το site που εργάζεται(Left.gr), αριστερής ιδεολογικής κατεύθυνσης  τους υποστηρίζει!!!

Οφείλω να ομολογήσω ότι μου έκανε εντύπωση, η έκδηλη ανησυχία του κ.Γιαννόπουλου, για το εάν η Κυβέρνηση θα επιδοτήσει την εργασία, εννοώντας τους εργαζόμενους της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και η αγωνία  που εκφράζει για την μείωση του έργου της εταιρείας...ξεχνώντας ότι αυτή ΗΔΗ επιδοτείται με 50εκ.€/έτος για ΥΓΟΣ ενώ ΔΕΝ πραγματοποιεί δρομολόγια!!!

Συγνώμη κύριε για να καταλάβω... Αυτά τα 50εκ.€ που λαμβάνει και θα λάβει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν είναι κρατικό χρήμα; Δεν είναι το πλεόνασμα των θυσιών και της βάρβαρης υπερφορολόγησης της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ; Δεν είναι από τον ιδρώτα των πολιτών; Πόσα ακόμα θέλετε να λάβει; Με πόσα θα ήσαστε ικανοποιημένος; Μήπως έχετε χάσει την αίσθηση των εκατομμυρίων €;

Και για πείτε μας πως θα διασφαλιστεί, ότι εάν επιδοτηθεί η εργασία στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όπως λέτε, η διοίκηση δεν θα απολύσει τους συμβασιούχους; Ποιός θα το διασφαλίσει αυτό αν όχι το αρμόδιο υπουργείο που ενώ τα “χώνει” χοντρά στην Ιταλική ΤΡΑΙΝΟΣΕ η διοίκησή της στην Εθνική κρίση στα σύνορα του Έβρου με τους μετανάστες, διαπραγματεύονταν το κόστος-κέρδος της εταιρείας για την μεταφορά υλικών που ήταν απαραίτητα για την θωράκιση των συνόρων?

Είναι προφανές από το –copy paste– δημοσίευμα, ότι για τις απολύσεις που έχει αποφασίσει η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και προσωπικά ο κ. Τσαλίδης, για το ότι στην εταιρεία υπάρχουν εργαζόμενοι τριών ταχυτήτων(με ΣΣΕ, χωρίς ΣΣΕ, συμβασιούχοι)κατά τον κ. Γιαννόπουλο, τον κ. Γενιδούνια και τον κ. Ζαβογιάννη δεν ευθύνεται ο εργοδότης, αλλά τα συνδικάτα, η Ομοσπονδία, τα σωματεία που αντιδρούν, και κυρίως η ΔΑΚΕ και εγώ προσωπικά γιατί όλοι μαζί διεκδικούμε το νόμιμο και το αυτονόητο που δεν είναι άλλο από το: ΙΣΗ ΑΜΟΙΒΗ ΓΙΑ ΙΔΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑ, ΙΔΙΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ, ΜΟΝΙΜΗ ΣΤΑΘΕΡΗ ΔΟΥΛΕΙΑ, ειδικά για εταιρείες που χρηματοδοτούνται από το Δημόσιο και απολαμβάνουν πολλών άλλων ευεργετημάτων!!!

Αυτά διεκδικούν τα Διοικητικά Συμβούλια των σωματείων, η πλειοψηφία της Ομοσπονδίας και εγώ προσωπικά, καταγγέλλοντας την διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για την αδιάλλακτη στάση και συμπεριφορά της!!!

Λέτε να έχουμε τρελαθεί ομαδικώς, και οι μόνοι γνωστικοί να είναι οι συμβιβασμένοι κκ Γενιδούνιας και Ζαβογιάννης;
Λέτε να φταίμε όλοι εμείς γιατί αρνούμαστε να συμβιβαστούμε με ΑΝΗΘΙΚΕΣ συμπεριφορές; Εάν αυτό πιστεύετε κ.Γιαννόπουλε και εάν αυτό λέτε, τότε είστε το ίδιο επικίνδυνος και αστείος όσο και τα φερέφωνα του CEO!!!

Δεν φταίει ο ΣΥΡΙΖΑ και ο Σπίρτζης που με (κροκοδείλια) «δάκρυα» στα μάτια (ξε)πούλησε την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την ΕΕΣΣΤΥ χωρίς να διασφαλίσει τους εργαζόμενους, τις ΣΣΕ και τις οργανικές θέσεις, δεν φταίει η ΑΝΗΘΙΚΗ συμπεριφορά της διοίκησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αλλά ο... τάχα ”Γαλάζιος εμφύλιος” που ευδοκιμεί στη σφαίρα της φαντασίας σας και στην φαντασία του διαχειριστή του διαδικτυακού βόθρου!!! Άνθρακας ο Θησαυρός… Συνεχίστε έτσι κ. Γιαννόπουλε...

Να ξέρετε όμως ότι, αργά ή γρήγορα, η αλήθεια θα νικήσει το ψέμα και ότι στο τέλος το ΦΩΣ ΝΙΚΑΕΙ ΠΑΝΤΑ ΤΟ ΣΚΟΤΑΔΙ!

Τέλος για να το γνωρίζουν ΟΛΟΙ, οφείλω να δηλώσω σε ότι αφορά την ΔΑΚΕ και εμένα προσωπικά, δεν έχουμε σκοπό να γίνουμε ούτε βαστάζοι του συστήματος ΣΥΡΙΖΑ, ούτε υποτακτικοί του καθηγητή, ούτε χειροκροτητές της αδράνειας του εκάστοτε Υπουργού και των Γενικών Γραμματέων τους. Αντίθετα διεκδικούμε τις παρεμβάσεις τους για την τήρηση του Εργατικού Δικαίου και της νομιμότητας!!!

Όπως επαινούμε τα όσα θετικά πράττουν, έτσι χρέος μας είναι να στηλιτεύουμε και τα αρνητικά τους!!! Άλλωστε στα γράμματα που μάθαμε, οι καθηγητές μας, εκτός των άλλων, μας δίδαξαν και ήθος!!!
Εμείς οι ΔΑΚΙΤΕΣ, λοιπόν, με ήθος και αξιοπρέπεια θα συνεχίσουμε τον αγώνα για να πάρει πίσω τις απολύσεις η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, και επιτέλους να τηρήσει τις δεσμεύσεις της έναντι της Ελληνικής πολιτείας!!!
Μπορεί την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την ΕΕΣΣΤΥ ως εταιρείες να τους τις χάρισε η Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, τα συνδικάτα και οι εργαζόμενοι, όμως, δεν πρόκειται να τους χαριστούμε!!!

Αυτό επιτάσσει το συνδικαλιστικό μας καθήκον, η αλληλεγγύη και η ΗΘΙΚΗ!!!

2020 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)