to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

Voucher gate: 13 ερωτήματα που ζητούν απαντήσεις

Μάταιες οι προσπάθειες αποπροσανατολισμού της κοινής γνώμης


Η κυβέρνηση της ΝΔ επιβεβαιώνοντας την σκανδαλώδη διαδικασία του προγράμματος τηλεκατάρτισης των επιστημόνων- ελευθέρων επαγγελματιών, το ακύρωσε, ενώ ήταν σε προχωρημένο στάδιο και δεσμέυτηκε, μετά από τόσες περιπέτειες να κάνει αυτό που θα μπορούσε να γίνει από την αρχή. Να δοθεί χωρίς καμμία προυπόθεση το 600άρι στους δικαιούχους άμεσα.

Από την ακύρωση αυτή απουσίαζε το πιό απαραίτητο για να μιλήσουμε για ειλικρινείς προθέσεις, απουσίαζε μιά απλή, σεμνή και αληθινή συγνώμη, «συγνώμη κάναμε λάθος». Θα μου πείτε όμως ότι η αναγνώριση του λάθους και η δημόσια συγνώμη, θέλει ανθρώπους με μιά στοιχειώδη εντιμότητα και γεναιότητα, η οποίες βέβαια αποτελούν άγνωστες λέξεις για το περιβάλλον που μας κυβερνά.

Όλα για την επικοινωνία, δεν έγινε και τίποτα, μας πήραν χαμπάρι. Αυτοί φταίνε, εμείς το παίρνουμε πίσω και τους καταγγέλουμε γιατί μας κατήγγειλαν και φροντίζουμε να σηκώσουμε σκόνη και να αποπροσανατολίσουμε την κοινή γνώμη, λέγοντας ένα σωρό ψέμματα.

Θα θυμίσω βέβαια, πως η πράξη αυτή δεν έχει προηγούμενο από το 1988, οπότε και ξεκίνησε η ιστορία των προγραμμάτων κατάρτισης. Ποτέ δεν είχε υπάρξει τέτοια κατακραυγή που να αναγκαστεί κυβέρνηση να αποσύρει πρόγραμμα.

Πως γίνεται λοιπόν αυτή η προσπάθεια αποπροσανατολισμού; Με δύο τρόπους:

Με την υπόσχεση, λίγο εκδικητικά, της αξιολόγησης των Κέντρων Κατάρτισης και με την αναφορά από Βρούτση (Vroucher) και Γεωργιάδη της λάσπης στον ανεμιστήρα του «και εσείς τα ίδια προγράμματα κάνατε»

Σε ότι αφορά στο πρώτο είναι σαφής η προσπάθεια που κάνει η κορυφή της κυβέρνησης να φορτώσει τις ευθύνες για το φιάσκο και την λαμογιά συλλήβδην στα ΚΕΚ. Ενώ είναι καταφανές ότι το σύνολο της ευθύνης ανήκει αποκλειστικά στο κυβερνητικό επιτελείο που σχεδίασε και εκτέλεσε αυτό το σχέδιο με την συνέργεια και συμφωνία κάποιων 5-6 κολλητών ΚΕΚατζήδων που κατά καιρούς και κατά δήλωση τους είχαν ενισχύσει το κόμμα της ΝΔ και συγκεκριμμένα υψηλότατα στελέχη της.

Αλλά και πάλι η κυβέρνηση και κυρίως οι Μητσοτάκης-Βρούτσης πνίγονται στο ψέμμα,( απορώ με την τόση αφέλεια, εκτός και αν είναι πανικός), γιατί η κυβέρνηση τους μόλις πρίν από 20 ημέρες ανακοίνωσε ότι έκανε αξιολόγηση των ΚΕΚ και μάλιστα κατάρτισε και το μητρώο παρόχων κατάρτισης με υπογραφή Βρούτση (έγγραφο με τίτλο: ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΜΗΤΡΩΟΥ ΠΑΡΟΧΩΝ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ της 6.4.20 και με ΑΔΑ: Ψ3Ε246ΜΤΛΚ-Χ16). Άρα ή αναγνωρίζουν ότι η αξιολόγηση του Βρούτση ήταν «μαιμού» ή είναι εθισμένοι στην παραπλάνηση και στο ψέμα.

Σε ότι αφορά στην προσπάθεια τους να φανεί ότι όλοι είμαστε ίδιοι πρέπει να τους υπενθυμίσουμε τα παρακάτω:

Η κεντρική πολιτική του ΣΥΡΙΖΑ, όσο ήταν στην διακυβέρνηση της χώρας σε ότι αφορά στα προγράμματα απασχόλησης ήταν προσανατολισμένη αφενός στην απόκτηση εργασιακής εμπειρίας και από την άλλη στην τροποποίηση προγραμμάτων, επ’ωφελεία των ανέργων, που είχαν σχεδιαστεί από τους Βρούτση –Πλακιωτάκη-Στρατινάκη στα τέλη του 14 και πολύ αρχές του 15 (είχαν μπεί υπογραφές στις 24.12.14 (παραμονή Χριστουγέννων) και είχαν δεσμεύσει πόρους του ΕΣΠΑ που έπρεπε να μην χαθούν.

Στα πλαίσια λοιπόν αυτά μπήκαν σε προγράμματα απασχόλησης περίπου 300.000 άνεργοι μέσω των προγραμμάτων κοινωφελούς εργασίας (κατευθείαν σε δουλειά, ούτε καταρτίσεις, ούτε voucher κλπ), σε τέτοιο πρόγραμμα εντάχθηκαν 5500 νέοι επιστήμονες που τους διώχνει ο Βρούτσης και δούλεψαν για αρκετό διάστημα σε φορρείς του δημόσιου τομέα, σε τέτοιο πρόγραμμα επαναλαμβανόμενο μπήκαν και εργάζονται στα νοσοκομεία περί τους 4000 επαγγελματίες υγείας.

Σώσαμε προγράμματα που είχαν εγκριθεί από την Ε.Ε. για την προσαρμογή στην παγκοσμιοποίηση από το 2013 και είχαν βαλτώσει, ανεκτέλεστα. Τα βάλαμε λοιπόν μπροστά αφού αναπροσαρμόσαμε τους προυπολογισμούς με την ενίσχυση των ποσών για τους ανέργους, αντί για τους επαγγελματίες του είδους και κάναμε και καινούργια (πχ σούπερ μάρκετ Λάρισα, ή άλλα για το λιανικό εμπόριο κλπ).

Τα δε λεγόμενα κλαδικά που είχαν υπογραφεί οι δεσμεύσεις πιστώσεων (γιατί τόση βία άραγες;) τα Χριστούγεννα του 14, λίγο πρίν πέσουν, αναπροσαρμόστηκαν, δεν κόπηκαν για να μην χαθούν οι πόροι, ώστε να ενισχυθούν οι άνεργοι, ή εν γένει οι ωφελούμενοι.

Όλα αυτά βοήθησαν να βρούν δουλειά στην διάρκεια της διακυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ 300.000 άνθρωποι και να μειωθεί η ανεργία κατά 10 ποσοστιαίες μονάδες.

Αυτά κάναμε εμείς, μπορεί να καθυστερήσαμε στην εκτέλεση και άλλων (πχ εγκλωβισμένοι κλπ), αλλά κανείς δεν μας κατηγόρησε για σκάνδαλα και λαμογιά, όπως έγινε τώρα με μόλις το πρώτο πρόγραμμα που έβγαλε η ΝΔ.

Τέλος θα ήθελα να υποβάλλω μερικά ερωτήματα έτσι για να έρθει η συζήτηση στην διάσταση που πρέπει, δηλαδή στην αποκάλυψη των πτυχών ενός πολύ μεγάλου και θρασύτατου σκανδάλου:

Πώς εξηγούν ο κος Βρούτσης και η κα Στρατινάκη τον υπερδιπλασιασμό του κόστους των δικαιωμάτων για την χρήση των πλατφορμών τηλεκατάρτισης. Να εξηγήσουμε εδώ ότι η εμπειρία όλο το προηγούμενο διάστημα έδινε κοστολόγιο 0,4-0,6€ την ώρα (40-60€ για 100 ώρες) ενώ αυτή η κοστολόγηση έφτασε κοινά από όλους στο 1,2€ την ώρα και για 100 ώρες στα 120€. Ένας ακόμα λόγος που δεν είμαστε ίδιοι.

Ποιές συμφωνίες και μεταξύ ποιών οδήγησαν τη τιμή για την χρήση της πλατφόρμας σε υπερδιπλασιασμό;

Ποιός χειρίστηκε από το γραφείο του υπουργού και το γραφείο της Γενικής Γραμματέως το όλο πρόγραμμα;

Γιατί ενώ στο μητρώο παρόχων κατάρτισης που αναρτήθηκε στην ΔΙΑΥΓΕΙΑ με υπογραφή Βρούτση στις 6.4 περιλαμβάνονται 399 Κέντρα Κατάρτισης, στο έγγραφο που αναρτήθηκε στις 9.4 και αφορά στην σύζευξη των Κέντρων Κατάρτισης με τις πλατφόρμες τα Κέντρα Κατάρτισης γίνονται ξαφνικά 550;

Γιατί στο έγγραφο επιλογής των 7 πλατφορμών αυτές ονομάζονται με το όνομα τους ( πχ iclass, τυχαίο το παράδειγμα) ενώ στο έγγραφο της σύζευξης μεταξύ παρόχων και πλατφορμών αυτές ονομάζονται με τα ονόματα των κέντρων κατάρτισης που έχουν την ιδιοκτησία;

Τι αξιολογήθηκε τελικά από την περίφημη επιτροπή; Η πλατφόρμα ή το Κέντρο Κατάρτισης και ο ιδιοκτήτης της;

Πότε ξεκίνησε ο σχεδιασμός του προγράμματος, από ποιά υπηρεσία και με ποιόν στόχο; Ήταν πρόγραμμα που είχε ξεκινήσει από πρίν την εκδήλωση της πανδημίας και συνδυάστηκε, ή προέκυψε λόγω πανδημίας;

Με την παρουσία στα γραφεία της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου συγγενούς πρώτου βαθμού ιδιοκτήτη κέντρου κατάρτισης δεν δημιουργείται ασυμβίβαστο με κίνδυνο νομικής ακύρωσης του όλου εγχειρήματος; Δεν δημιουργείται υπόνοια διαπλοκής;

Αξιολογήθηκε από την πολιτική ηγεσία ότι οι φίλοι της ΝΔ που αποτελούν και τις πλατφόρμες τηλεκατάρτισης, είναι ταυτόχρονα και ιδιοκτήτες Κέντρων κατάρτισης και συμμέτοχοι σε εταιρείες πιστοποίησης, άρα έχουν ένα πολλαπλό ρόλο με υπερπολλαπλά οφέλη, αυτό δεν δημιουργεί προυποθέσεις αθέμιτου ανταγωνισμού και τρομακτικής ανισοκατανομής πόρων;

Αξιολογήθηκε από τον κο Υπουργό η περίπτωση να έχουν αναπτύξει οι 7 κάτοχοι πλατφορμών κοινές πρακτικές στην τιμολόγηση των δικαιωμάτων χρήσης (δηλαδή καρτέλ);

Ήταν ενήμερη η πολιτική ηγεσία για αυτήν την τιμολογιακή πολιτική των 7 αυτών εταιρειών; Και αν ναι πως το αντιμετώπισε;

Με ποιά λογική επιλέχθηκε μιά επιτροπή αξιολόγησης πλατφορμών χωρίς καμμία εμπειρία στο αντικείμενο και με τον ελάχιστο χρόνο για ουσιαστική αξιολόγηση; Να θυμήσουμε ότι οι αιτήσεις υποβάλλονταν από 3-5.4 και 6.4 ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα.

Πώς πρόλαβε η τριμελής επιτροπή να κάνει αξιολόγηση χιλιάδων τεχνικών και ουσιαστικών χαρακτηριστικών μέσα σε λίγες ώρες;

Και τέλος γιατί ο κος Υπουργός και η κα Στρατινάκη δεν φρόντισαν να εξασφαλίσουν εκ των προτέρων την έγκριση της Ευρωπαικής Επιτροπής για το πρόγραμμα αυτό, ώστε να μην επιβαρυνθεί ο κρατικός προυπολογισμός με 200 εκ€;

Αυτά και αρκετά ακόμα είναι τα πραγματικά ερωτήματα κύριοι της κυβέρνησης που δεν έχετε ούτε την εντιμότητα, αλλά ούτε και το θάρρος, το φιλότιμο και την γενναιότητα για μιά συγνώμη.

Γι' αυτό το «ΕΛΙΚΙΚΟΥ» θα σας ακολουθεί πιά για πάντα. Είναι εσείς.

Ο Ανδρέας Νεφελούδης είναι τέως γ.γ. του υπουργείου Εργασίας

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)