to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

16:33 | 28.02.2020

Πολιτική

Χ. Μαμουλάκης: «Στο σκοτάδι» οι φορείς της Κρήτης για το μέλλον του αεροδρομίου «Ν.Καζαντζάκης»

«Για μια ακόμα φορά, ο αρμόδιος υπουργός και ψεύδεται και δεν απαντά στα ερωτήματα που του θέτουμε για το μέλλον, τόσο της κατασκευής του νέου αεροδρομίου Καστελλίου, όσο και του αεροδρομίου Ηρακλείου "Ν.Καζαντζάκης"», σημείωσε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ


«Καμία απάντηση δεν έδωσε (και) σήμερα ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής», τονίζει ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Χάρης Μαμουλάκης, με αφορμή τη συζήτηση Επίκαιρης Ερώτησης που κατέθεσε ο ίδιος, με θέμα τους «σκληρούς όρους της δανειακής σύμβασης της Κυβέρνησης ΝΔ με την ΕΤΕΠ, για το αεροδρόμιο Καστελλίου και τις δεσμεύσεις που έχει αναλάβει για την έκταση του αεροδρομίου «Νίκος Καζαντζάκης»».

Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ επεσήμαεν ότι «για μια ακόμα φορά, ο αρμόδιος υπουργός και ψεύδεται και δεν απαντά στα ερωτήματα που του θέτουμε για το μέλλον, τόσο της κατασκευής του νέου αεροδρομίου Καστελλίου, όσο και του αεροδρομίου Ηρακλείου «Νίκος Καζαντζάκης».

» Ψεύδεται, όταν λέει ότι οι όροι του δανείου με την ΕΤΕΠ ήταν συμφωνημένοι από την προηγούμενη Κυβέρνηση και αποφεύγει να απαντήσει στα απλά, αλλά άκρως σημαντικά ερωτήματα που του κατέθεσα:

1) Γιατί επιλέγει τη διαδικασία των «προτάσεων καινοτομίας» η οποία ουσιαστικά συνίσταται στην αποδοχή εκ μέρους του δημοσίου, των προτάσεων του ιδιωτικού τομέα;

2) Σε περίπτωση μη διαλεύκανσης του ιδιοκτησιακού καθεστώτος της έκτασης ή καθυστέρησης της μελετητικής ωρίμανσης του έργου τίθεται υπό αμφισβήτηση η χρηματοδότηση της κατασκευής του αεροδρόμιου Καστελλίου;

3) Με ποιο συγκεκριμένο τρόπο θα συμμετέχουν οι φορείς της τοπικής κοινωνίας στον προσδιορισμό της μορφής και το χαρακτήρα της εκμετάλλευσης;» αναφέρει σε δήλωσή του ο Χάρης Μαμουλάκης τονίζοντας: «Η Κυβέρνηση ΝΔ έχει ομολογήσει ότι ο δημόσιος σχεδιασμός για την έκταση του αεροδρομίου «Νίκος Καζαντζάκης» θα προκύψει από τη διαδικασία που έχει αποδοθεί στα ελληνικά ως προτάσεις καινοτομίας, unsolicitated proposals. Αυτό στην ουσία, σημαίνει ιδιωτικό ενδιαφέρον για δημόσια περιουσία και δημόσιο χρήμα».

«Η διαδικασία όμως αυτή, είναι ασύμβατη με το ευρωπαϊκό κανονιστικό πλαίσιο για τις συμβάσεις παραχώρησης που ενσωματώθηκε με τον νόμο 4413/2016. Αν η κυβέρνηση ήθελε να επιλέξει να λάβει προτάσεις από τον ιδιωτικό τομέα για το εν λόγω έργο, θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει την διαδικασία του «ανταγωνιστικού διαλόγου» του άρθρου 20 του συγκεκριμένου νόμου. Κάτι που δεν έπραξε. Τουναντίον, εν κρυπτώ και περιθωριοποιώντας την Αυτοδιοίκηση, αποφασίζει και δεσμεύει το πλέον περιζήτητο ακίνητο της Κρήτης, εκτάσεως περί των 3.250 στρεμμάτων, χωρίς κανείς να γνωρίζει τους σκοπούς της» επεσήμανε ο Χ.Μαμουλάκης.

Παράλληλα, ο ίδιος πρόσθεσε ότι ««μάθαμε» όμως σήμερα και κάτι νέο για την πολιτική γεωγραφία της Ευρώπης: Η Ελβετία, όπως νομίζει ο κ. Καραμανλής, ανήκει στην… Ευρωπαϊκή Ένωση!».

Ακόμη, ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ υπενθυμίζει ότι «η κυβέρνηση Μητσοτάκη, υπέγραψε στις 23/1/20 δανειακή σύμβαση με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕΠ), ύψους 180.000.000 ευρώ.

» Η υπογραφή της σύμβασης, συνοδεύτηκε με τη δημοσίευση, εκ μέρους της ΕΤΕΠ, της έκθεσης «Environmental and Social Data Sheet» η οποία συνοψίζει τις περιβαλλοντικές και κοινωνικές συνέπειες το έργου. Στο πλαίσιο της έκθεσης, διατυπώνεται και η υποχρέωση εκ μέρους της ελληνική πολιτείας να διαμορφώσει ένα σχέδιο «αστικής ανάπλασης» για την περιοχή του σημερινού αεροδρομίου Ηρακλείου, «Ν.Καζαντζάκης». Στο σχετικό έγγραφο, ορίζεται μέσα από συγκεκριμένα ορόσημα και υποχρεώσεις της ελληνικής πλευράς, ότι οι εκταμιεύσεις των δόσεων του δανείου έχουν ως αναβλητική αίρεση την μελετητική ωρίμανση της αξιοποίησης που θα επιλέξει η κυβέρνηση για την περιοχή».

Καταλήγοντας, ο Χ.Μαμουλάκης σημειώνει ότι «η ΕΤΕΠ μάλιστα, δεν προδικάζει στο εν λόγω έγγραφο τη μορφή της εκμετάλλευσης του Καζαντζάκης και αφήνει ως ανοικτή επιλογή της κυβέρνησης το αν θα επιλέξει να το εκμεταλλευτεί ως κλασσικό δημόσιο έργο, ΣΔΙΤ ή αν θα το ιδιωτικοποιήσει.

» Αξίζει τέλος να τονιστεί ότι μέχρι και την ημερομηνία υπογραφής της σύμβασης, η τοπική κοινωνία αγνοούσε πλήρως τους ανάλογους κυβερνητικούς σχεδιασμούς».

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)