to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

23:03 | 21.01.2020

Πολιτική

Πώς υπερασπίστηκε ο Κυρ. Μητσοτάκης την αλλοίωση του δημόσιου χαρακτήρα της Παιδείας

Τη μείωση της χρηματοδότησης των ΑΕΙ, την εξίσωση των πτυχίων των πανεπιστημίων με τους τίτλους σπουδών των κολεγίων και το κλείσιμο 37 νέων τμημάτων ΑΕΙ προσπάθησε να δικαιολογήσει ο πρωθυπουργός, Κυρ. Μητσοτάκης, αναφέροντας ότι «η εκπαίδευση παίρνει το χαρακτήρα τής πιο σημαντικής επένδυσης» και δηλώνοντας ότι «σηκώνει το γάντι στις προκλήσεις των καιρών», προφανώς των νεοφιλελεύθερων καιρ΄ν...


Ο Κυριάκος Μητσοτάκης στην ομιλία του στη συζήτηση επί του νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, στην Ολομέλεια της Βουλής μίλησε για τολμηρή και συνεκτική δέσμη μεταρρυθμίσεων και ανέφερε τον σχεδιασμό, την αξιολόγηση και την ευελιξία ως το τρίπτυχο στο οποίο συμπυκνώνονται το περιεχόμενο και οι στόχοι των διατάξεων τού υπό ψήφιση νομοσχεδίου. Ανέφερε πως η κυβέρνηση «σηκώνει το γάντι στις προκλήσεις των καιρών» καθώς και πως «η εκπαίδευση παίρνει το χαρακτήρα τής πιο σημαντικής επένδυσης».
Στη συνέχεια απαρίθμησε τρεις μεγάλες τομές που οδηγούν τα ελληνικά δημόσια πανεπιστήμια στη νέα εποχή. Συγκεκριμένα ότι:

- Η χώρα αποκτά Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης. Ένα όργανο που έρχεται να αντικαταστήσει την παλαιά ΑΔΙΠ με διευρυμένες και ενισχυμένες αρμοδιότητες. Κεντρική αποστολή του νέου θεσμού είναι η συνεχής αξιολόγηση των ανωτάτων ιδρυμάτων με κριτήρια τα οποία θα προτάσσουν τον κοινωνικό, αλλά και τον παραγωγικό ρόλο του πανεπιστημίου.

-Η αξιολόγηση των πανεπιστημίων συνδέεται με τη χρηματοδότησή τους. Το κράτος θα εξακολουθεί να εγγυάται τη βιωσιμότητα όλων των σχολών: H ετήσια επιχορήγηση των πανεπιστημίων θα καταρτίζεται κατά 80% βάσει αντικειμενικών δεδομένων, όπως ο αριθμός των φοιτητών, το κόστος σπουδών ανά σπουδαστή και η γεωγραφική θέση του κάθε ιδρύματος. Όμως, σε ποσοστό 20% θα καθορίζεται από δείκτες, που θα επιλέγουν τα ίδια: η ποιότητα της διδασκαλίας, η πρωτοτυπία της επιστημονικής έρευνας και η δυναμική εξωστρέφεια. Όλα αυτά θα αποτελούν, έτσι, κίνητρα για μεγαλύτερη κρατική χρηματοδότηση.

-Η απελευθέρωση της έρευνας και της καινοτομίας. Οι νέες ρυθμίσεις απαλλάσσουν τους επιστημονικούς υπεύθυνους των ερευνών από τα διαδικαστικά βάρη. Η λειτουργία των ΕΛΚΕ γίνεται απλούστερη και πιο γρήγορη. Περισσότερο διαφανής και λιγότερο γραφειοκρατική.

Επίσης ο Κυριάκος Μητσοτάκης τόνισε ότι τα πανεπιστήμια αποκτούν, πλέον, την δυνατότητα να καθορίζουν μόνα τους την πορεία τους, διαχειριζόμενα ανάλογα και τους πόρους τους. «Έτσι αντιλαμβάνομαι το αυτοδιοίκητο των πανεπιστημίων. Οι μεταρρυθμίσεις για τις οποίες μιλάμε σήμερα δεν θα στοιχήσουν ούτε ένα ευρώ στα δημόσια ταμεία. Οι μεγάλες αλλαγές συχνά δεν είναι ζήτημα χρημάτων αλλά απόφασης», τόνισε.

Ο πρωθυπουργός προανήγγειλε επίσης ότι θα ακολουθήσoυν μεταρρυθμίσεις στη δευτεροβάθμια και πρωτοβάθμια εκπαίδευση.

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)