to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

11:21 | 20.01.2020

πηγή: ethnos

Πολιτισμός

Θανάσης Παπακωνσταντίνου: «Οι κυβερνώντες μας βάζουν τρικλοποδιές»

Ο γνωστός τραγουδοποιός, με αφορμή το καίριο θέμα των Πνευματικών Δικαιωμάτων των δημιουργών, κοινοποίησε ανοιχτή επιστολή σήμερα, δύο ημέρες πριν τη μεγάλη συνέντευξη Τύπου που έχουν προγραμματίσει να δώσουν όλα τα σωματεία του ελληνικού τραγουδιού


Ανοιχτή επιστολή κοινοποίησε ο Θανάσης Παπακωνσταντίνου με αφορμή το καίριο θέμα των Πνευματικών Δικαιωμάτων των δημιουργών αλλά και με τετραπλή στόχευση. Να τονώσει πρωτίστως το ηθικό των συναδέλφων του και κυρίως όσων, λόγω της απουσίας διανομών, αντιμετωπίζουν άμεσο ζήτημα οικονομικής επιβίωσης, προτείνοντας μάλιστα υπέρ αυτών και την πραγματοποίηση μιας μεγάλης συναυλίας ώστε «να μαζευτούν κάποια χρήματα για τους συναδέλφους εκείνους που βρίσκονται σε δύσκολη θέση, να επικοινωνήσουμε το πρόβλημα απευθείας στον κόσμο που μας στηρίζει, να στηρίξουμε το φρόνημα όλων μας, να ζεστάνουμε τις καρδιές μας με την αίσθηση της αλληλεγγύης».

Να υπαινιχθεί ενόψει της δραστηριοποίησης της Ανεξάρτητης Οντότητας Διαχείρισης IP HUB Α.Ε τους..α λα ΑΕΠΙ κινδύνους πάσης προέλευσης (εξ ου και η καταληκτήρια φραση του «πάμε στοίχημαν;» που παραπέμπει σε διαφημιστικό σποτ γνωστής στοιχηματικής εταιρείας ο ιδιοκτήτης της οποίας δραστηριοποιείται πλέον και στην κατεύθυνση λειτουργίας Ανεξάρτητης Οντότητας Διαχείρισης των δικαιωμάτων των δημιουργών ). Να επισημάνει το γεγονός ότι ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης αποδεικνύεται ανακόλουθος προς την προεκλογική του δέσμευση να στηρίξει την δημιουργία της αυτοδιαχειριζόμενης Ένωσης Δικαιούχων Έργων Μουσικής. Και να καταγγείλει την πολιτική της κυβέρνησης απέναντι στους δημιουργούς καταρχάς, αλλά κα απέναντι σε «κάθε τι συλλογικό, αδέσμευτο και ακηδεμόνευτο γενικώς».

Η επιστολή έχει ως εξής:

«Αγαπητοί συνάδελφοι, γνωστοί μου και άγνωστοι, δεν πρέπει να έχουμε την αυταπάτη ότι θα ξεπεράσουμε τα εμπόδια που ορθώνονται μπροστά μας "αναίμακτα", χωρίς αγώνες.

Πίσω από τις τρικλοποδιές, που μας βάζουν οι κυβερνώντες, κρύβονται κατά τη γνώμη μου τα εξής:

• Εμπαθής εκδικητικότητα γιατί αρκετοί από εμάς δεν αποδεχόμαστε το δόγμα της "κανονικότητας" .

• Πιθανότατα, ιδιοτελή και προσωπικά συμφέροντα λαμόγιων που κινούνται στις παρυφές του συστήματος και έχουν μυριστεί ευκαιρίες για πλιάτσικο στον πολύπαθο τομέα των πνευματικών δικαιωμάτων.

• Και, κυρίως, ιδεολογική απέχθεια των κυβερνώντων για κάθε τι συλλογικό, αδέσμευτο και ακηδεμόνευτο, όπως ελπίζουμε και θέλουμε να είναι η ΕΔΕΜ. (Να θυμίσω ότι η Ντόρα Μπακογιάννη, σαν υπουργός πολιτισμού το 1992, είχε περάσει νομοσχέδιο κομμένο και ραμμένο στα μέτρα της ιδιωτικής ΑΕΠΙ, που διέλυσε τον συλλογικό οργανισμό της ΕΜΣΕ και οδήγησε, με τα χρόνια, στη στρέβλωση και στην κατάρρευση που όλοι βιώσαμε. Τυχαίο; Δε νομίζω!)

Στα πλαίσια της κλιμάκωσης των απαραίτητων κινητοποιήσεων, έχω να κάνω κάποιες προτάσεις:

Α. Όλοι οι συνάδελφοι, που οργάνωσαν και παραβρέθηκαν στη συνάντηση με τον Μητσοτάκη, έχουν χρέος απέναντί μας, να απαιτήσουν νέα συνάντηση μαζί του , ώστε να δώσει εξηγήσεις για την ανακολουθία του.

Β. Διαμαρτυρία στο υπουργείο πολιτισμού για να πληρωθούμε άμεσα και να σταματήσουν τις καθυστερήσεις στην αδειοδότηση της ΕΔΕΜ.

Γ. Να διοργανώσουμε μια, ή και παραπάνω, συναυλίες σε εξωτερικό χώρο-παράδειγμα στην "Πλατεία Νερού"- έτσι ώστε να μαζευτούν κάποια χρήματα για τους συναδέλφους εκείνους που βρίσκονται σε δύσκολη θέση, να επικοινωνήσουμε το πρόβλημα απευθείας στον κόσμο που μας στηρίζει, να στηρίξουμε το φρόνημα όλων μας, να ζεστάνουμε τις καρδιές μας με την αίσθηση της αλληλεγγύης.

Αν είμαστε ενωμένοι, κανένας ιδιώτης δεν θα μπορέσει να κάνει παιγνίδι στο χώρο των πνευματικών μας δικαιωμάτων. Πάμε στοίχημαν;

Θανάσης Παπακωνσταντίνου»

Κοινή συνέντευξη Τύπου
Η επιστολή του Θανάση Παπακωνσταντίνου έρχεται δύο ημέρες πριν τη μεγάλη συνέντευξη Τύπου που έχουν προγραμματίσει να δώσουν μεθαύριο Τετάρτη 22 Ιανουαρίου, στις13.00 στο «Άλσος» (Ευελπίδων 4), όλα τα σωματεία του ελληνικού τραγουδιού («ΑΣΜΑ450+», «ΜΕΤΡΟΝ», «ΣΩΜΣΕ», «ΥΠΕΡΒΑΣΗ» που –ενωμένα- ίδρυσαν εδώ και ένα χρόνο τον δικό τους αυτοδιαχειριζόμενο φορέα συλλογικής διαχείρισης , την ΕΔΕΜ. «Η ΕΔΕΜ», όπως επισημαίνουν, «θα λειτουργεί στα πρότυπα των διεθνών οργανισμών και προσδοκία όλων μας είναι να διευθετηθεί άμεσα το ζήτημα της αδειοδότησης του νέου μας φορέα που εκκρεμεί εδώ και μήνες. Ενωμένο το ελληνικό τραγούδι ζητάει την άμεση άδεια του οργανισμού του για να προλάβει νέο αδιέξοδο».

Το «τοπίο» γίνεται για τους Έλληνες δημιουργούς όλο κι δυσμενέστερο καθώς η ολιγωρία ή και απροθυμία του υπουργείου Πολιτισμού ως προς την αδειοδότηση της ΕΔΕΜ, η πορεία με ρυθμούς χελώνας αυτούς τους τελευταίους μήνες του μεταβατικού φορέα Ειδική Υπηρεσία Έκτακτης Διαχείρισης Δικαιωμάτων (ΕΥΕΔ) και η στασιμότητα στις διανομές, έχει κάμψει το ηθικό των δημιουργών, έχει οδηγήσει ορισμένους από αυτούς  στη θέση «να πουλάνε προσωπικά τους υπάρχοντα για να επιβιώσουν», όπως μας είπαν πηγές των δημιουργών, «ενώ ταυτόχρονα κάμπτει και τις αντιστάσεις τους. Όταν είσαι απελπισμένος είσαι και πιο έτοιμος να δεχτείς την οποιαδήποτε λύση». Κοντά σε όλα αυτά η δραστηριοποίηση της Ανώνυμης Εταιρείας IP HUB Α.Ε. ως Ανεξάρτητης Οντότητας Διαχείρισης (ΑΟΔ), οι φήμες που την συνδέουν με γνωστό επιχειρηματία του στοιχηματικού χώρου, οι φήμες επίσης που θέλουν άμεσα να δραστηριοποιούνται και άλλες ΑΟΔ, η επιθετική πολιτική του «Οργανισμού Συλλογικής Διαχείρισης μουσικών πνευματικών δικαιωμάτων – Η Αυτοδιαχείριση - Αστικός Συνεταιρισμός Περιορισμένης Ευθύνης» που έχει, όμως, υπό εκκρεμότητα τη νομική υπόθεση των κατηγοριών εναντίον της για κακοδιαχείριση, φέρνουν μία πολυφωνία που θα ήταν φυσικά απολύτως θεμιτή εάν δεν εγκυμονούσε τον κίνδυνο διάσπασης των δημιουργών και εκ των πραγμάτων την αποδυνάμωση της λειτουργίας της ΕΔΕΜ ακόμα κι αν αδειοδοτηθεί.

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)