to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

15:09 | 17.12.2019

Πολιτική

Επίδειξη κυβερνητικού «τσαμπουκά» με αφορμή τη στάση εργασίας στο Μετρό

«Η κυβέρνηση δεν θα ανεχτεί “νταβατζηλίκια” και εκβιασμούς», απείλησε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών με αφορμή την στάση εργασίας που πραγματοποίησε την Τρίτη το Σωματείο Εργαζομένων Λειτουργίας Μετρό Αθηνών - «Άμεσα θα υπάρξει νομοθετική ρύθμιση για προσωπικό ασφαλείας» δήλωσε ο πρωθυπουργός ζητώντας «συγγνώμη για την ταλαιπωρία των Αθηναίων», σε μία ακόμα προσπάθεια να καλλιεργήσει τον κοινωνικό αυτοματισμό


«Η κυβέρνηση δεν θα ανεχτεί 21 άτομα, που βρίσκονταν σε διοικητικές θέσεις και υπάρχει ανάγκη να επανατοποθετηθούν σε λειτουργικές, να κρατάνε σε ομηρία 1.5 εκατομμύρια πολίτες», δήλωσε την Τρίτη στον ΣΚΑΪ ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, ακολουθώντας τη γνωστή συνταγή του κοινωνικού αυτοματισμού, με αφορμή την στάση εργασίας που πραγματοποίησε μέχρι τις 10 το πρωί στο Μετρό το  Σωματείο Εργαζομένων Λειτουργίας Μετρό Αθηνών (ΣΕΛΜΑ).

«Η κυβέρνηση δεν θα ανεχτεί “νταβατζηλίκια” και εκβιασμούς. Δεν γίνεται  να μας ειδοποιούν χθες στις 6 το απόγευμα ότι θα κάνουν στάση εργασίας όταν η κυβέρνηση έχει δείξει ευαισθησία στα  μισθολογικά τους και ενώ ο ΣΥΡΙΖΑ τους κρατούσε σε ομηρία», σημείωσε ο κ. Καραμανλής.

Όπως ανέφερε, έχει δοθεί εντολή στη γενική διεύθυνση λειτουργίας να επανατοποθετηθούν σε θέσεις εκδοτών 21 άτομα.

Το μεγάλο ζήτημα είναι η έλλειψη προσωπικού στα εκδοτήρια γιατί οι περισσότεροι μετατάχθηκαν σε διοικητικές θέσεις τόνισε ο κ. Καραμανλής και προσέθεσε ότι είναι ανάγκη να προμηθευτούμε περισσότερα εκδοτήρια, κάτι που θα γίνει μέσα στο επόμενο δίμηνο. Ο υπουργός Μεταφορών επεσήμανε ότι η κυβέρνηση θα θέσει σύντομα το ζήτημα του ελάχιστου προσωπικού ασφαλείας που ισχύει σε όλη την Ευρώπη και που εφαρμόζεται και στον ΟΣΕ. 

Ζητάει «συγγνώμη» ο Μητσοτάκης και προαναγγέλλει νομοθετική ρύθμιση

Ανάλογου περιεχομένου ήταν και η ανάρτηση του Κυρ. Μητσοτάκη στα social media, μέσω της οποίας ο πρωθυπουργός συνέχισε την επίθεση στους εργαζόμενους, προανήγγειλε νομοθετική ρύθμιση για προσωπικό ασφαλείας και... ζήτησε συγγνώμη για την ταλαιπωρία των πολιτών:

«Έξω από κάθε λογική η κίνηση της διοίκησης» λέει το σωματείο

Από την πλευρά του, το Σωματείο Εργαζομένων Λειτουργίας Μετρό Αθηνών (ΣΕΛΜΑ) καταγγέλλει τη διοίκηση της ΣΤΑΣΥ για μετακινήσεις εργαζομένων από τις οργανικές τους θέσεις σε άλλες υπηρεσίες.

«Την ώρα που οι κενές οργανικές θέσεις στη ΣΤΑ.ΣΥ πλησιάζουν τις 700 και δεν έχει οριστεί ο ακριβής αριθμός τους ανά Διεύθυνση, Τομέα, Ειδικότητα, η διοίκηση της εταιρίας με άκρως ενοχικό τρόπο αποφασίζει και διατάζει Παρασκευή βράδυ να μετακινήσει μονομερώς με τον πλέον βίαιο και αυταρχικό τρόπο συναδέλφους από τις οργανικές τους θέσεις δημιουργώντας περισσότερα προβλήματα από αυτά που υποτίθεται πως επιλύει» αναφέρει σε ανακοίνωσή του το ΣΕΛΜΑ.

Και προσθέτει: «Τη στιγμή που οι πραγματικές ανάγκες στελέχωσης ειδικοτήτων όπως, τεχνίτες, οδηγοί, σταθμάρχες, έλεγχος κομίστρου έχουν χτυπήσει "κόκκινο", οι διοικούντες με μια ακατανόητη χωρίς κανέναν σχεδιασμό και έξω από κάθε λογική κίνηση, προχωρούν μονομερώς στη "ρύθμιση" της ζωής των εργαζομένων. Είναι οι ίδιοι που σε αγαστή συνεργασία με τον ΟΑΣΑ έχουν αφήσει τους συναδέλφους εκδότες εισιτηρίων να εργάζονται κάτω από αντίξοες και απάνθρωπες συνθήκες εξαιτίας της αποτυχίας του ηλεκτρονικού εισιτηρίου».

Τέλος, το Σωματείο Εργαζομένων απαιτεί άμεσα, προσλήψεις τακτικού προσωπικού για την κάλυψη των κενών οργανικών θέσεων και «ανάκληση των μονομερών βίαιων μετακινήσεων», τονίζοντας πως «κανένας συνάδελφος δεν θα μετακινηθεί μέχρι να ενημερωθεί από το σωματείο».

«Ζητάμε να γίνουν προσλήψεις στο Μετρό καθώς λειτουργεί με μείον 700 εργαζόμενους»

Για τη στάση εργασίας στο Μετρό μίλησε την Τρίτη «στο Κόκκινο» ο Σπύρος Ρεβύθης, πρόεδρος του ΣΕΛΜΑ και επανέλαβε ότι «λειτουργούν ήδη με μείον 700 εργαζόμενους από αυτούς που προβλέπει το ψηφισμένο οργανόγραμμα της ΣΤΑΣΥ».

Ο κ. Ρεβύθης εξήγησε στον Νίκο Σβέρκο  ότι τα τελευταία χρόνια εργαζόμενοι του Μετρό μετακινούνται από την υπηρεσία με αποσπάσεις για να εργαστούν σε κόμματα και υπουργεία.

Επισήμανε ότι διαλύονται ειδικότητες για να μετακινηθούν υπάλληλοι στα εκδοτήρια που η ίδια διοίκηση πριν από περίπου δύο χρόνια διέλυσε και τελικά αποδεικνύεται ότι το ηλεκτρονικό εισιτήριο έχει αποτύχει εξαιτίας και των συχνών βλαβών των αυτόματων μηχανημάτων πώλησης, που είναι και λίγα και τώρα «καλούνται να πληρώσουν το μάρμαρο δομές που λειτουργούν άψογα στη ΣΤΑΣΥ όπως είναι ο έλεγχος κομίστρου».

Ο κ. Ρεβύθης εξήγησε ότι εφόσον χρειάζεται κόσμος πρέπει να γίνουν προσλήψεις. Υπάρχουν συνταξιοδοτήσεις, οι γραμμές μεγαλώνουν, οι ανάγκες για το ηλεκτρονικό εισιτήριο ήταν αυξημένες και έχουν να προσλάβουν από το 2009 κόσμο.

Ο πρόεδρος εξήγησε ότι ο κόσμος αντιλαμβάνεται στο πετσί του τις καθυστερήσεις των συρμών που οφείλεται στην έλλειψη προσωπικού και πως οι εργαζόμενοι αντιδρούν όχι γιατί ζητούν κάτι για τον εαυτό τους, αλλά για να εξυπηρετηθεί ο κόσμος και «να φάνε και οι άνεργοι ψωμί».

Ο κ. Ρεβύθης εξήγησε ότι Μετρό, ΗΣΑΠ και Τραμ έχουν τη δυνατότητα να λειτουργούν και να εξυπηρετούν επιβάτες κάθε τρία λεπτά σε ώρες αιχμής και κάθε δυόμιση και αυτή τη στιγμή είναι κάθε τεσσεράμισι. Ο κόσμος στις αποβάθρες τώρα κρέμεται σαν τσαμπιά από σταφύλια, εξήγησε. Και αναρωτήθηκε «Γι’ αυτό πληρώσαμε τόσα δισεκατομμύρια και θα το ξεχρεώνουν και τα τρισέγγονα μας το Μετρό;».

Ο κ. Ρεβύθης επισήμανε ότι τον έλεγχο κομίστρου ουσιαστικά τον διαλύουν καθώς πέρυσι ήταν 120 άτομα, φέτος είναι εκεί μόλις 57 εργαζόμενοι και από εκεί παίρνουν τώρα ακόμα τέσσερα άτομα για να τα πάνε αλλού, γι’ αυτό και σημείωσε πως ουσιαστικά αποδεκατίζουν τον έλεγχο για να βάλουν μέσα ιδιώτες.

2022 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)