to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

11:07 | 18.10.2019

Οικονομία

Ερώτηση Παπαδημούλη στην Κομισιόν για τις καταγγελίες περί απαγορευμένων κρατικών ενισχύσεων σε ιδιώτες μετόχους του ΟΑΣΘ

“Τι θα κάνει η Κομισιόν για να επιταχύνει τις έρευνες σχετικά με τις παράνομες κρατικές ενισχύσεις σε ιδιώτες;”


Ερώτηση στην Κομισιόν καταθέτει ο Αντιπρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και επικεφαλής της Ευρωομάδας του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, Δημήτρης Παπαδημούλης, με θέμα τη διερεύνηση των καταγγελιών  περί απαγορευμένων κρατικών ενισχύσεων, ύψους άνω των 125 εκ. ευρώ, που εισέπραξαν οι ιδιώτες μέτοχοι του ΟΑΣΘ από τον Ιανουάριο του 2010 ως και τον Ιούλιο του 2017, οπότε ο οργανισμός περιήλθε στο Ελληνικό Δημόσιο.

Οι καταγγελίες εκ του προηγούμενου Διοικητικού Συμβουλίου του ΟΑΣΘ, που λειτούργησε ως φορέας της εκκαθάρισής του, βρίσκονται στα χέρια της Κομισιόν από τον περασμένο Ιούνιο. Ο Δημ. Παπαδημούλης ζητά να μάθει από την Επιτροπή σε ποιο στάδιο βρίσκεται η διερεύνησή τους, αλλά και τι μέτρα προτίθεται να λάβει η Επιτροπή για την επιτάχυνση των σχετικών ερευνών.

Όπως σημειώνει ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, “επί σειρά δεκαετιών και με αλλεπάλληλες συμβάσεις, το συγκοινωνιακό έργο των αστικών λεωφορείων της Θεσσαλονίκης ανατίθεντο μονοπωλιακά στον ΟΑΣΘ, που συγκροτούνταν από ιδιώτες αυτοκινητιστές και λάμβανε υπερβολικές επιδοτήσεις από το ελληνικό κράτος”, μέχρι και το 2017, όποτε περιήλθε ο οργανισμός στο Ελληνικό Δημόσιο.

Η τελευταία σύμβαση υπεγράφη το 2001 και παρατάθηκε επ’ αόριστον το 2008, με ευθύνες των προηγούμενων κυβερνήσεων, για να διακοπεί το 2017 επί της διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ.  Τότε, ο ΟΑΣΘ τέθηκε σε ειδική εκκαθάριση εν λειτουργία, προκειμένου να εφαρμοστεί η ενωσιακή νομοθεσία, σύμφωνα με τον Δημ. Παπαδημούλη.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:

Θέμα: Καταγγελία για απαγορευμένες κρατικές ενισχύσεις ΟΑΣΘ
Επί σειρά δεκαετιών και με αλλεπάλληλες συμβάσεις, το συγκοινωνιακό έργο των αστικών λεωφορείων της Θεσσαλονίκης ανατίθετο  μονοπωλιακά στον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ), ένα ιδιάζον νομικό πρόσωπο, που συγκροτούνταν από ιδιώτες αυτοκινητιστές και λάμβανε υπερβολικές επιδοτήσεις από το ελληνικό κράτος.
Η τελευταία σχετική σύμβαση, με προβλεπόμενη διάρκεια από 1.1.2001 έως 31.12.2009, κυρώθηκε νομοθετικά, ενώ στη συνέχεια παρατάθηκε επ’ αόριστον το 2008, πριν από τη λήξη της και πριν τεθεί σε ισχύ ο Κανονισμός (ΕΚ) 1370/2007, με νομοθετική πρωτοβουλία της τότε Κυβέρνησης.
Με το ν. 4482/2017 ο ΟΑΣΘ περιήλθε στην ιδιοκτησία του Ελληνικού Δημοσίου, καταγγέλθηκε η ανωτέρω σύμβαση και ο ΟΑΣΘ τέθηκε σε ειδική εκκαθάριση εν λειτουργία, προκειμένου να εφαρμοστεί η ενωσιακή νομοθεσία. Έκτοτε, το Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΑΣΘ λειτουργεί ως εκκαθαριστής του εν λόγω νομικού προσώπου.
Στις 12.6.2019 οι τότε εκκαθαριστές του ΟΑΣΘ υπέβαλαν καταγγελία στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή για απαγορευμένες κρατικές ενισχύσεις, ύψους άνω των 125 εκ. ευρώ, που εισέπραξαν οι ιδιώτες μέτοχοι του ΟΑΣΘ από 1.1.2010 έως 25.7.2017, η ημερομηνία έναρξης ισχύος του ν. 4482/2017.
Ερωτάται η Επιτροπή:
- Σε ποιο στάδιο βρίσκεται η διερεύνηση της καταγγελίας;
- Ποια μέτρα πρόκειται να λάβει, προκειμένου να επιταχυνθεί η διαδικασία διερεύνησής της;

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)