to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

20:24 | 03.09.2019

Πολιτική

«Είστε έτοιμοι να εκτεθείτε στη ΔΕΘ;»: Η απάντηση του Γ. Βαρεμένου στον υπουργό Μεταφορών

«Άγνωστο που οφείλεται η επιμονή του Υπουργού να αγνοεί την αντιστροφή της πορείας του ΟΑΣΘ και να επιμένει στο θέμα των εισπράξεων οφείλεται σε κάποιο σχέδιο κατάργησης της ελεύθερης μετακίνησης των ανέργων»


Απαντώντας σε σημερινές (3/9/19) δηλώσεις του Υπουργού Μεταφορών και Υποδομών για το μετρό Θεσσαλονίκης και τον ΟΑΣΘ ο τομεάρχης Υποδομών-Μεταφορών της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ, κ. Γιώργος Βαρεμένος δήλωσε ότι αν ο κ. Μητσοτάκης και η κυβέρνησή του επιμείνουν στην αμφισβήτηση συγκεκριμένου έργου, αλλά και των ίδιων των αριθμών που το καταδεικνύουν, τότε αυτό που θα καταφέρουν είναι να εκτεθούν στην Έκθεση Θεσσαλονίκης.

Αναφορικά με το μετρό και το σταθμό της Βενιζέλου ο κ. Βαρεμένος ρωτάει τον κ. Καραμανλή, αν η κυβέρνηση της Ν.Δ. του 2012-2015 έριξε το έργο στα βράχια, είναι τώρα έτοιμη να ρισκάρει να πάνε στο βρόντο επενδυμένα 5 εκ. ευρώ με την ενδεχόμενη απόσπαση των αρχαίων ευρημάτων να ανατραπεί ριζικά ο χρονικός σχεδιασμός.

Ως προς τον ΟΑΣΘ ο κ. Βαρεμένος χαρακτηρίζει περίεργο τον τρόπο οργάνωσης των στοιχείων που έχει στη διάθεσή του ο κ. Καραμανλής και αναρωτιέται κατά ποιαν έννοια τα 401 από τα 525 προγραμματισμένα λεωφορεία του περσινού Σεπτέμβρη είναι λιγότερα από τα 274 από τα 497 προγραμματισμένα της φετινής διοίκησης. Ο κ. Υπουργός σημειώνει ο κ. Βαρεμένος δεν μπορεί να αγνοεί ότι τη 2ετία της διοίκησης που προτάθηκε από το ΣΥΡΙΖΑ, οι προϋπολογισμοί κυμάνθηκαν στα 100 εκ. ευρώ έναντι 180 εκ. των προηγούμενων και με τον τρόπο αυτό το δημόσιο εξοικονόμησε μόνο σε αυτό το διάστημα 160 εκ. ευρώ.

Γνωρίζει επίσης από τα στοιχεία που του παραδόθηκαν ότι σε σύγκριση με τη ζημία που παρουσίαζε το πρώτο 7μηνο του ’17 που ήταν 35 εκ. ευρώ, το διάστημα Αύγουστος ’17-Ιούλιος ’18 παρουσίασε κέρδη 5,4 εκ., ενώ το 10μηνο Αύγουστος ’18-Ιούλιος ’19 4,6 εκ. ευρώ.

Άγνωστο που οφείλεται η επιμονή του Υπουργού να αγνοεί την αντιστροφή της πορείας του ΟΑΣΘ και να επιμένει στο θέμα των εισπράξεων οφείλεται σε κάποιο σχέδιο κατάργησης της ελεύθερης μετακίνησης των ανέργων.

Ερωτήσεις προς απάντηση: Γιατί ακυρώθηκε ο διαγωνισμός για την αγορά νέων λεωφορείων και γιατί μπλοκαρίστηκαν η ψηφιοποίηση του οργανισμού και η επανεκπαίδευση του προσωπικού;

Οι ισχυρισμοί Καραμανλή

Με όρους «διαχείρισης κρίσης» σχεδιάζεται η ανάταξη του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ), όπως ανέφερε νωρίτερα την Τρίτη ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Αχιλλέα Καραμανλής, μετά τη συνάντηση εργασίας με τη διοίκηση του Οργανισμού, στη Θεσσαλονίκη.

Σύμφωνα με το ΑΠΕ - ΜΠΕ, ο κ. Καραμανλής πρόσθεσε πως θα ήταν «ανώριμο» να αλλάξει στην παρούσα περίοδο το ιδιοκτησιακό καθεστώς του Οργανισμού, ενώ ο πρωθυπουργός είναι αυτός που θα ανακοινώσει από το βήμα της 84ης ΔΕΘ το πρόγραμμα αναδιάρθρωσης και τις προτάσεις της κυβέρνησης για την ανασυγκρότηση του ΟΑΣΘ και την άμεση αντιμετώπιση των προβλημάτων του.

Ο υπουργός χαρακτήρισε «τραγική» την κατάσταση στον Οργανισμό, σημειώνοντας ότι η εικόνα που παρουσιάζει είναι αυτή «της απόλυτης διάλυσης» και τονίζοντας χαρακτηριστικά πως τα τελευταία τέσσερα χρόνια τα έσοδα του ΟΑΣΘ μειώθηκαν στα 24 εκατ. ευρώ, από 50 εκατ. ευρώ προηγούμενα.

Αναφερόμενος στη νυν διοίκηση του Οργανισμού, υπογράμμισε πως εκτελεί σοβαρό έργο, έχοντας σε κυκλοφορία σήμερα το πρωί 273 αστικά λεωφορεία, από 213 όταν παρέλαβε, αλλά, όπως είπε, «δεν πανηγυρίζουμε, καθώς δεν είναι αρκετά 60-70 λεωφορεία περισσότερα στους δρόμους».

Σε ερώτηση του Αθηναϊκού-Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων για το ιδιοκτησιακό καθεστώς του ΟΑΣΘ, ο κ. Καραμανλής απάντησε: «Σε αυτήν τη φάση θα μείνει κρατικός. Όπως έχουμε εξηγήσει και ως αντιπολίτευση, εμείς δεν ερχόμαστε εδώ για να αποδομήσουμε και να διαλύσουμε.

Οι Θεσσαλονικείς χρειάζονται αξιόπιστες συγκοινωνίες και δεν τους ενδιαφέρει εάν θα είναι κρατικές ή ιδιωτικές σε αυτήν τη φάση. Εκκρεμεί η εκκαθάριση στον ΟΑΣΘ, υπάρχουν ζητήματα στα διοικητικά δικαστήρια με πρώην μετόχους και πριν ξεκαθαρίσουν όλα αυτά θα ήταν ανώριμο εκ μέρους της ηγεσίας να πάρει μία απόφαση σε ένα τόσο σημαντικό θέμα, όπως αυτό του ιδιοκτησιακού καθεστώτος».

«Ζητάμε λίγη πίστωση χρόνου. Το Σαββατοκύριακο, ο Έλληνας πρωθυπουργός θα προβεί σε ανακοινώσεις για τον ΟΑΣΘ», τόνισε ο κ. Καραμανλής, ενώ για τις ανάγκες του συγκοινωνιακού έργου σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη υπογράμμισε ότι τα επόμενα χρόνια θα χρειαστούν επιπλέον 1.000 καινούρια λεωφορεία.

Για ξεκάθαρη πολιτική βούληση της κυβέρνησης να στηρίξει τον ΟΑΣΘ, ώστε να επέλθει η ανάταξή του, μίλησε, από την πλευρά του, ο πρόεδρος του Οργανισμού, Γιώργος Σκόρδας, ευχαριστώντας την ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την επίσκεψή της στα γραφεία του ΟΑΣΘ.

2020 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)