to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

15:40 | 28.06.2019

Κοινωνία

«Κάποιοι δεν θέλουν να εξυπηρετηθεί το δημόσιο συμφέρον»: Δολιοφθορά στον ΟΑΣΘ καταγγέλλει ο Στ. Παππάς

"Σήμερα κάναμε το αυτονόητο", επισήμανε σε δηλώσεις του ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ, Στέλιος Παππάς αναφερόμενος στην μηνυτήρια αναφορά που κατατέθηκε στην Εισαγγελία Θεσσαλονίκης "για σοβαρές ενδείξεις δολιοφθοράς", με βάση τα συμπεράσματα της έκθεσης τεχνικού ασφαλείας του Οργανισμού στο αμαξοστάσιο της Δυτικής Θεσσαλονίκης.


Στην έκθεση περιγράφονται ενέργειες αγνώστων που οδήγησαν σε αδυναμία το σύστημα πυρόσβεσης σε περίπτωση πυρκαγιάς "με ανυπολόγιστες ενδεχομένως επιπτώσεις τόσο σε υλικές υποδομές όσο και σε ανθρώπινο δυναμικό".

"Κάναμε μηνυτήρια αναφορά σε σχέση με γεγονότα που ανέδειξαν πρακτικές ιδιαίτερα επικίνδυνες, όχι μόνο για το αμαξοστάσιο, αλλά και πιθανότητα απώλειας ανθρώπινων ζωών.Υπήρξε παρέμβαση στο σύστημα πυρασφάλειας που το αδρανοποίησε και κινδυνεύαμε σε κάποια στιγμή αν τυχόν είχαμε κάποια πυρκαγιά, να μην μπορέσουν να λειτουργήσουν οι μηχανισμοί για την άμεση κατάσβεσή της", τόνισε ο κ. Παππάς, προσθέτοντας "αντιλαμβάνεστε σε ένα αμαξοστάσιο που έχει εύθραυστα πολλά υλικά τι θα σήμαινε αυτό; Οπως καταλαβαίνετε δεν είχαμε καμία άλλη επιλογή, παρά μόνο να ακολουθήσουμε το δρόμο της δικαιοσύνης, και κυρίως για να μπορέσουμε να ελαχιστοποιήσουμε τους κινδύνους που μπορεί προκύψουν από τέτοιες πρακτικές".

Μεταξύ άλλων, ο κ. Παππάς επισήμανε ότι "στην αναφορά του ο τεχνικός υπεύθυνος ασφαλείας, μας δήλωσε ότι υπάρχουν κάποιες αστοχίες. Να ήταν μία να μπορείς να πεις ότι πρόκειται για κάποια ανθρώπινη αβλεψία, αλλά όταν έχεις σωρηδόν ταυτοχρόνως αστοχίες σε σχέση με το σύνολο του συστήματος ασφάλειας, αντιλαμβάνεστε ότι αυτό έχει μεγάλο κίνδυνο".

Ερωτηθείς για το τι περιμένει η διοίκηση του ΟΑΣΘ από τη δικαιοσύνη, ο πρόεδρος του οργανισμού είπε: "Η δικαιοσύνη προφανώς πρέπει να το ελέγξει. Δεν είμαι δικαιοσύνη, ούτε μηχανισμός έρευνας" και πρόσθεσε "εμείς θα κάνουμε και ΕΔΕ-εντός της επόμενης εβδομάδας- και βεβαίως θα αποδώσουμε τα του Καίσαρος τω Καίσαρι". Οπως διευκρίνισε, "στο επόμενο διοικητικό συμβούλιο που θα γίνει, θα τρέξουμε την ΕΔΕ". Μεταξύ άλλων ο ίδιος διευκρίνισε ότι η σημερινή κατάθεση της μηνυτήριας αναφοράς έγινε με την ομόφωνη απόφαση του διοικητικού συμβουλίου του ΟΑΣΘ, που έγινε σήμερα.

«Κάποιοι δεν θέλουν να διαλευκανθεί η υπόθεση»

Πρόκειται για μια σημαντική αναφορά που όπως δήλωσε Στο Κόκκινο Θεσσαλονίκης 91,4 και την εκπομπή «Ορθά κοφτά» ο κ. Παππάς «είναι ένα πολύ συγκεκριμένο γεγονός για το οποίο θα πάμε στην εισαγγελία», διότι «δεν μπορούμε να το παραβλέψουμε γιατί βάζει σε κίνδυνο και τις εγκαταστάσεις και ανθρώπινες ζωές». Όπως είπε, απενεργοποιήθηκε το σύστημα πυρασφάλειας στο αμαξοστάσιο της Σταυρούπολης, που σημαίνει ότι σε περίπτωση πυρκαγιάς μπορούσαμε να έχουμε ανυπολόγιστες ζημιές.

«Δεν μπορεί να μείνει αναπάντητο και από τη στιγμή που έχουμε την έκθεση του τεχνικού ασφαλείας πρέπει να δράσουμε έτσι ώστε οι μηχανισμοί που εντέλλονται από το κράτος να διερευνούν τέτοιες περιπτώσεις να κινηθούν» ανέφερε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ, ενώ διευκρίνισε ότι μέχρι στιγμής δεν του έχουν αναφερθεί παρόμοια περιστατικά.

Όπως δήλωσε στη συνέχεια ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ «είναι προφανές ότι κάποιοι δεν θέλουν να διαλευκανθεί η υπόθεση, να αποδοθεί δικαιοσύνη και να εξυπηρετηθεί το δημόσιο συμφέρον».

Αναφορικά με την εκκαθάριση του ΟΑΣΘ εν λειτουργία ο κ. Παππάς σημείωσε πως τα αποτελέσματα της εκκαθάρισης δεν εξαρτώνται μόνο από την διοίκηση αλλά και από την ελεγκτική εταιρεία, η οποία όπως είπε «μέχρι το τέλος του Νοέμβρη πρέπει να έχει βγάλει τα πορίσματα της», και «είναι σαφές ότι τα πορίσματα αυτά θα πρέπει να πάνε στην δικαιοσύνη». Εκτιμά μάλιστα πως θα υπάρξουν ενστάσεις από κάποιους, οι οποίοι μέχρι και σήμερα στέλνουν αγωγές στην διοίκηση του ΟΑΣΘ και ζητούν μερίσματα.

Σε σχέση με την δύσκολη καθημερινότητα που αντιμετωπίζουν οι επιβάτες του ΟΑΣΘ ο κ. Παππάς ανέφερε πως πρέπει να βλέπουμε την καθημερινότητα στο φόντο της σύγκρουσης που υπάρχει διαχρονικά στις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης. Όπως ενημέρωσε, σήμερα έχουμε 320 λεωφορεία στους δρόμους, και μπορούμε να φτάσουμε τα 350.

Παραδέχθηκε ότι τον Ιούνιο μειώθηκαν κατά 80 τα λεωφορεία που βρίσκονται στους δρόμους της πόλης, και αυτό «είναι ένα αφύσικο φαινόμενο, δεν δικαιολογείται με τεχνικούς όρους». Όπως συμπλήρωσε, «διαπιστώσαμε όμως ότι εκτός από τα πραγματικά φαινόμενα κάποιων βλαβών υπήρχαν και άλλα φαινόμενα, όπως αυτά που μας κατήγγειλε ο διευθυντής συντήρησης ότι μαζικά 10-15 λεωφορεία γυρίζανε πίσω την ίδια ώρα με το πρόσχημα ότι υπάρχει βλάβη, οι τεχνικοί διαπίστωναν ότι δεν υπάρχει βλάβη και κακώς μπήκαν μέσα, και μετά ξαναέβγαιναν. Ακόμα και ένα λεωφορείο να βγάλεις από την τακτικότητα του δρομολογίου αυτό ανατρέπει ολόκληρο το πρόγραμμα». «Πρόκειται για μια ομαδική στάση που δεν δικαιολογείται με τεχνικούς όρους» τόνισε χαρακτηριστικά.

Παράλληλα ο Στ. Παππάς διεμήνυσε προς πάσα κατεύθυνση πως «δεν μπορεί να αλλάξει το θεσμικό πλαίσιο και δεν μπορεί να σταματήσει η εκκαθάριση» και κάλεσε τους εργαζομένους του ΟΑΣΘ «να αντιληφθούν ότι το συμφέρον τους είναι να είναι ενωμένοι και όσοι υπονομεύουν την ενότητα τους δεν κάνουν καλό στους ίδιους».

Απαντώντας σε σχετική ερώτηση τόνισε κατηγορηματικά πως δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα ανταλλακτικών και προμηθειών.

Τέλος, ο κ. Παππάς εξέφρασε την εκτίμηση πως «υπάρχει ένα πρόβλημα, υπήρχε ένα σήμα που δόθηκε και από πολιτικά πρόσωπα». «Βγήκε η κ. Σπυράκη και είπε ότι θα παραλάβουν χάος.  Όταν εμείς παραλάβαμε μια επιχείρηση που στο πρώτο επτάμηνο ήταν με 35 εκατομμύρια ζημιά και τον πρώτο χρόνο είχαμε κέρδος 5,5 εκατομμύρια. Παραλάβαμε μια επιχείρηση χωρίς διαθέσιμα, και αυτή τη στιγμή δεν έχουμε κανένα πρόβλημα ρευστότητας», τόνισε στη συνέχεια.

Τι λένε οι εργαζόμενοι

Σε δηλώσεις του ο πρόεδρος του Συνδικάτου των εργαζομένων του ΟΑΣΘ, Δημήτρης Τσερμενίδης, επισήμανε ότι "το σωματείο συμφώνησε το θέμα να διερευνηθεί από τη δικαιοσύνη", αλλά όπως γνωστοποίησε,"βάλαμε και εμείς τους δικούς μας ανθρώπους να κάνουν τη δική τους έρευνα και αναλόγως θα αποφασίσουμε και θα πράξουμε και φυσικά θα δημοσιοποιήσουμε τα πάντα".

"Θα παρουσιάσω στοιχεία- είπε ο κ Τσερμενίδης- καθώς μίλησα με τους υπεύθυνους, αλλά θα τοποθετηθώ επίσημα από την προσεχή Δευτέρα, για όλα τα ζητηματα και αφού ψάξουμε και βρούμε τι πραγματικά συμβαίνει. Δεν μπορεί να διαβάζεις απλά ένα κείμενο και να λες αυτά είναι. Θα δούμε και αναλόγως θα πράξουμε".

Ο πρόεδρος των εργαζομένων επισήμανε ότι "η πόλη αναστενάζει και εμείς ασχολούμαστε με ζητήματα δευτερευούσης σημασίας.Σήμερα το πρωί βγήκαν στους δρόμους 310 λεωφορεία, αλλά το μεσημέρι δεν είναι τόσα γιατί δεν υπάρχει κλιματισμός. Μπορεί να είναι 150, 180 δεν είμαι σίγουρος",ανέφερε και κατέληξε:

"Δεν μπορούμε να παίζουμε με λόγια και να δημιουργούμε εντυπώσεις ότι οι εργαζόμενοι κάνουν σαμποτάζ, είναι ντροπή μας. Και μιλάω και σαν μέλος του Δ.Σ. του ΟΑΣΘ. Είναι ντροπή μας να ασχολούμαστε με τέτοια ζητήματα, αντί να κάτσουμε να δούμε τι συμβαίνει και να επισκευαστούν οι βλάβες. Είναι αδιανόητο να υπάρχουν σήμερα 250 βλάβες. Μόνο αυτό τα λέει όλα. Το λεωφορείο δουλεύει από το φιλότιμο του εργαζόμενου οδηγού και των τεχνητών που βρίσκονται επί ποδός όλο το 24ωρο. Και η επιβράβευση του διοικητικού συμβουλίου του ΟΑΣΘ είναι, μιλά για σαμποτέρ. Έ, φτάνει..."

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)