to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

16:34 | 06.11.2018

Οικονομία

«Το Θριάσιο είναι το πιο σύγχρονο Εμπορευματικό Κέντρο στην Ευρώπη»

«Το Θριάσιο είναι το πιο σύγχρονο Εμπορευματικό Κέντρο στην Ευρώπη», τόνισε ο γγ του υπ. Υποδομών και Μεταφορών


Στην ιδιαίτερη σημασία της πρόσφατης κύρωσης της σύμβασης του Εμπορευματικού Κέντρου του Θριάσιου Πεδίου, το οποίο αποτελεί «ένα από τα μεγαλύτερα εμπορευματικά κέντρα και το πιο σύγχρονο της Ευρώπης», αναφέρθηκε ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών Θάνος Βούρδας στο χαιρετισμό του στη διημερίδα που διοργάνωσε η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων με θέμα «4ο Σιδηροδρομικό Πακέτο: Νέα εποχή, Προκλήσεις - Προοπτικές» υπό την αιγίδα του υπουργείου και τη συμμετοχή του Οργανισμού Σιδηροδρόμων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ERA)

Η συνολική επένδυση θα δημιουργήσει, όπως είπε, σε βάθος δεκαετίας χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας και θα δώσει μεγάλη προστιθέμενη αξία τον τομέα των συνδυασμένων μεταφορών κάνοντας την Ελλάδα έναν από τους σημαντικότερους κόμβους συνδυασμένων μεταφορών. Το συνολικό έργο θα δημιουργήσει ένα ολοκληρωμένο συγκρότημα σύγχρονου διαμετακομιστικού και εμπορευματικού σιδηροδρομικού κέντρου, το οποίο θα συμβάλει και στην ανάπτυξη περιφερειακών υποστηρικτικών συμπληρωματικών δραστηριοτήτων από βιομηχανίες στην περιοχή. Δηλαδή θα ενισχύσει και τη μικρομεσαία επιχειρηματικότητα.

Ανέφερε επίσης ότι η κυβέρνηση από το Μάιο του 2017 εκπονεί το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών. Στόχος, όπως είπε, η προώθηση των συνδυασμένων μεταφορών, ο εκσυγχρονισμός των συνδέσεων των λιμανιών με τα σιδηροδρομικά και οδικά δίκτυα και τα κέντρα μεταφοράς εμπορευμάτων, η ολοκλήρωση των οδικών, σιδηροδρομικών και ευρωπαϊκών δικτύων, ιδίως προς τα Βαλκάνια, καθώς και η ανάπτυξη του τομέα των Logistics, επισημαίνοντας πως η γεωγραφική θέση της Ελλάδας την καθιστά εμπορευματική πύλη τόσο προς την κεντρική Ευρώπη όσο και στις ταχύτατα αναπτυσσόμενες αγορές της νοτιανατολικής Ευρώπης.

Ο γενικός γραμματέας αναφερόμενος στο 4ο Σιδηροδρομικό Πακέτο επεσήμανε ότι το υπουργείο βρίσκεται ήδη σε φάση ολοκλήρωσης της διαδικασίας εναρμόνισης της σχετικής ελληνικής νομοθεσίας με τις νέες οδηγίες του Πακέτου σημειώνοντας πως το υπουργείο πρόκειται να καταθέσει ενιαίο σχέδιο νόμου για τον σιδηρόδρομο το επόμενο διάστημα και ήδη οι εμπλεκόμενοι σιδηροδρομικοί φορείς (ΡΑΣ, ΕΔΙΣΑΣ, ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ, ΓΑΙΑΟΣΕ, ΕΕΣΣΤΥ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΣΤΑΣΥ και ΑΜΕΤΡΟ) συμμετέχουν σε διαβούλευση με το υπουργείο για την κατάρτιση του νομοσχεδίου από το 2017.

Τέλος, ο κ. Βούρδας αναφέρθηκε στον Κανονισμό Κίνησης του ΟΣΕ, ο οποίος αναμορφώνεται έπειτα από αρκετά χρόνια, όπως υποστήριξε. «Και αυτή η εξέλιξη είναι αναγκαία, καθώς μετά από 30 χρόνια αναμορφώνεται και εκσυγχρονίζεται και το σιδηροδρομικό μας δίκτυο. Η ομάδα παρέδωσε σχέδιο αναμόρφωσης το Σεπτέμβριο του 2018. Πρόσφατα εγκρίθηκε το προσχέδιο και από το ΔΣ του ΟΣΕ και τις επόμενες ημέρες αναμένεται η υπογραφή του τελικού σχεδίου του Κανονισμού Κίνησης του ΟΣΕ», υπογράμμισε ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. «Κινούμαστε σε εντατικούς ρυθμούς ώστε να επιτύχουμε τους στόχους που έχουμε θέσει και στα χρονικά πλαίσια που έχουν τεθεί. Κινούμαστε για να καλύψουμε 3 δεκαετίες υστέρησης επιχειρώντας ταυτόχρονα να κάνουμε την υστέρηση πλεονέκτημα για μεγαλύτερα βήματα μπροστά» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Βούρδας.

Η πρόεδρος της ΡΑΣ Ιωάννα Τσιαπαρίκου αναφέρθηκε στη φιλόδοξη, όπως την χαρακτήρισε, νομοθετική πρωτοβουλία της ΕΕ για την ολοκλήρωση της ενιαίας αγοράς των σιδηροδρομικών υπηρεσιών. Επισήμανε το σημαντικό ρόλο της ΡΑΣ στο πλαίσιο του 4ου Σιδηροδρομικού Πακέτου καθώς καλείται να διασφαλίσει την απρόσκοπτη πρόσβαση όλων των εμπλεκόμενων φορέων στην πληροφορία και την ενημέρωση, προκειμένου να επιτύχουν την έγκαιρη και επαρκή προετοιμασία τους εν όψει της εφαρμογής του νέου κανονιστικού πλαισίου.

Σημειώνεται πως το 4ο Σιδηροδρομικό Πακέτο προτάθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή τον Ιανουάριο του 2013 και πρόκειται για μία δέσμη μέτρων που έχει ως στόχο να κάνει τους ευρωπαϊκούς σιδηροδρόμους περισσότερο ελκυστικούς, καινοτόμους, αποδοτικούς και ανταγωνιστικούς έναντι άλλων μέσων μαζικής μεταφοράς.

Για τις βασικές αλλαγές που θα επιφέρει το νέο Νομοθετικό Πλαίσιο του Τεχνικού Πυλώνα του 4ου Σιδηροδρομικού Πακέτου, μίλησε η εκπρόσωπος του ERA, Ειρήνη Παυλή. Ειδικότερα, η κ. Παυλή επικεντρώθηκε σε μία από τις βασικότερες αλλαγές και συγκεκριμένα τη διαδικασία έκδοσης του Ενιαίου Πιστοποιητικού Ασφάλειας, το οποίο σε περίπτωση λειτουργίας μιας Σιδηροδρομικής Επιχείρησης (ΣΕ) σε περισσότερα του ενός κρατών-μελών της ΕΕ, θα χορηγείται πλέον υποχρεωτικά και μόνο από τον ERA. Οι αιτήσεις για τη χορήγηση του Ενιαίου Πιστοποιητικού Ασφάλειας θα γίνονται μέσω της διαδικτυακής πλατφόρμας OSS (Υπηρεσία μιας Στάσης - The One Stop Shop), η οποία και παρουσιάστηκε από την εκπρόσωπο του ERA κατά τη διάρκεια της πρώτης μέρας εργασιών της εκδήλωσης.

Στις ενέργειες της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων στο πλαίσιο εφαρμογής των αλλαγών που θα επιφέρει το 4ο Σιδηροδρομικό Πακέτο, αναφέρθηκε, εκ μέρους της Ολομέλειας της ΡΑΣ, η Αναστασία Ασημακοπούλου, που περιέγραψε τις ενέργειες οι οποίες έχουν ήδη υλοποιηθεί έως σήμερα από τη ΡΑΣ στον τομέα της ασφάλειας των σιδηροδρόμων και της διαλειτουργικότητας, καθώς και στις πρωτοβουλίες που πρόκειται να αναληφθούν στο εξής.

Τόσο η εκπρόσωπος του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, Αικατερίνη Φραγκουλοπούλου όσο και η εκπρόσωπος της Εθνικής Αρχής για την Ασφάλεια των Σιδηροδρόμων της Δημοκρατίας της Βουλγαρίας, Σίλβια Σουμέλοβα, αναφέρθηκαν στις διαδικασίες εναρμόνισης της σχετικής ελληνικής και βουλγαρικής, αντίστοιχα, νομοθεσίας με την ευρωπαϊκή. Επισημαίνεται ότι τα κράτη-μέλη θα πρέπει να έχουν ολοκληρώσει τις διαδικασίες εναρμόνισης της εθνικής τους νομοθεσίας με την ευρωπαϊκή, έως τις 16 Ιουνίου 2019 ή ένα χρόνο αργότερα εφόσον τα κράτη-μέλη το γνωστοποιήσουν εγκαίρως στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Για το ρόλο του Διαχειριστή Υποδομής ΟΣΕ και την προοπτική λειτουργίας του ως σιδηροδρομική επιχείρηση υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις, μίλησε ο πρόεδρος του ΟΣΕ, Γιώργος Κακουλάκης, ενώ στις ενέργειες που υλοποιούνται αυτό το διάστημα από τις ΓΑΙΑΟΣΕ ΑΕ και ΕΡΓΟΣΕ ΑΕ, με στόχο την προετοιμασία τους εν όψει 4ου Σιδηροδρομικού Πακέτου, αναφέρθηκαν οι εκπρόσωποι των δύο εταιριών, Αθανάσιος Σχίζας και Χρήστος Διονέλης, αντίστοιχα.

Τέλος, ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΕΣΣΤΥ ΑΕ Γ. Αναγνωστόπουλος επεσήμανε την ανάγκη εκσυγχρονισμού της λειτουργίας του σιδηροδρόμου για να «μη χάσει το τρένο», όπως είπε, ο ελληνικός σιδηρόδρομος.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)