to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

13:54 | 30.08.2018

πηγή: στο Κόκκινο

Πολιτική

Χρ. Σπίρτζης: Εντός του έτους ενίσχυση προσωπικού στα ΜΜΜ

Δεν είναι δυνατόν να μην υπάρχουν οδηγοί για τα λεωφορεία, μηχανοδηγοί για τα τρένα και το μετρό, ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας, το κόστος υπερωριών και ρεπό για τους αντίστοιχους οργανισμούς είναι πολλαπλάσιο, εντός του 2018 με βάση τις πραγματικές ανάγκες, τόνισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης μιλώντας Στο Κόκκινο και τον Στάθη Σχινά. Οι ανάγκες αυτές θα καταγραφούν με τον νέο σχεδιασμό που θα κάνουν ΟΑΣΘ και ΟΣΕΘ σε επίπεδο νομού πλέον, όπως σημείωσε.


«Στον τομέα των υποδομών πρέπει να κάνουμε πολλά βήματα, όχι απλώς να ονοματίσουμε τα έργα που πρέπει να γίνουν, αλλά να δώσουμε πραγματική υπόσταση σε μία σειρά από θεσμικές τομές που έχουν γίνει, ώστε να μπουν στην ζωή μας και να δει ο πολίτης την διαφορετική λειτουργία και τον διαφορετικό τρόπο με τον οποίο γίνονται τα δημόσια έργα. Και βέβαια, ένα συγκεκριμένο, ιεραρχημένο, αξιολογημένο σχέδιο υποδομών, για όλη την χώρα. Να ξέρουμε όλοι ποιες είναι οι υποδομές που πρέπει να γίνουν, ποιο είναι το σχέδιο, γιατί αυτή η ιεράρχηση και όχι κάποια άλλη», είπε ο κ. Σπίρτζης.
 
Τόνισε ότι «η μεγάλη προτεραιότητα πλέον πρέπει να δοθεί στις μεταφορές, στα μαζικά μέσα μεταφοράς και την ποιοτική τους αναβάθμιση. Πόσο κοστίζουν στον πολίτη στην καθημερινότητα, τι ποιότητα έχουν και τι ποσότητα, στην Αθήνα, την Θεσσαλονίκη, σε όλη την Ελλάδα. Δεν μπορεί η χώρα να περιμένει, με μία νεοφιλελεύθερη λογική μη σχεδιασμού και υποστελέχωσης σε σειρά κρίσιμων τομέων. Δεν είναι π.χ. δυνατόν να μην έχουμε οδηγούς στα λεωφορεία, να μην έχουμε μηχανοδηγούς στα τρένα και στο μετρό, να μην έχουμε ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας, γιατί το κόστος για τους αντίστοιχους οργανισμούς είναι πολλαπλάσιο».
 
Θα υπάρξει πρόγραμμα ενίσχυσης με ανθρώπινο δυναμικό για τους συγκεκριμένους φορείς, επιβεβαίωσε ο κ. Σπίρτζης, «προφανώς, θα είναι κερδοφόρο για αυτούς τους οργανισμούς». Οι προσλήψεις θα γίνουν «προφανώς μέσω ΑΣΕΠ, προφανώς με ορθολογισμό, προφανώς με απόλυτο κριτήριο το τι πραγματικά χρειάζονται».
 
Αναφερόμενος στην σημερινή κατάσταση, ο κ. Σπίρτζης επιβεβαίωσε ότι το προηγούμενο διάστημα και με την τουριστική περίοδο στην κορύφωσή της, υπήρχαν περιπτώσεις που στην μπλε γραμμή του μετρό κινείτο συρμός ανά 20 λεπτά, ενώ «υπάρχουν και χειρότερα, λόγω έλλειψης προσωπικού, απαγόρευσης προσλήψεων σε κρίσιμες ειδικότητες, ενός δογματισμού που υπάρχει», καθώς «έχουμε αποδείξει ότι αυτά που πληρώνουν οι Οργανισμοί σε ρεπό και σε υπερωρίες είναι πολλαπλάσια του να κάνουν τις απαραίτητες προσλήψεις».
 
Όπως προανήγγειλε, οι σχετικές κινήσεις για την ενίσχυση των μαζικών μεταφορών με προσωπικό «θα γίνουν μέσα στον χρόνο», ενώ σημείωσε ότι «ο προγραμματισμός δεν είναι προσλήψεις για να κάνουμε προσλήψεις, γίνεται μεγάλη προσπάθεια αναθεώρησης του πώς λειτουργούν οι αστικές συγκοινωνίες στην Αθήνα και την Θεσσαλονίκη. Ο ΟΑΣΑ και ο ΟΣΕΘ (ο αντίστοιχος φορέας της Θεσσαλονίκης) θα έχουν σχεδιασμό σε επίπεδο νομού και όχι μόνο στο χώρο ευθύνης του. Θα εντάξουν στο σχεδιασμό και τα ΚΤΕΛ στις περιφερειακές ενότητες Αττικής και Θεσσαλονίκης αντίστοιχα. Τότε θα πρέπει να αναλύσουμε τις πραγματικές ανάγκες σε αυτούς τους οργανισμούς και τα διαφορετικά στάδια για την εξέλιξη και την παράδοση του μετρό στην Θεσσαλονίκη (δοκιμαστικά το 2019 και κανονικά το 2020) και την επέκταση στην Αθήνα, με την έναρξη του έργου της Γραμμής 4». 
 

Αναλυτικά η συνέντευξη του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη στον ραδιοφωνικό σταθμό «Στο Κόκκινο» και τον δημοσιογράφο κ. Στάθη Σχινά:

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Στο σημείο αυτό να καλημερίσουμε τον κύριο Χρήστο Σπίρτζη Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών και στη νέα Κυβέρνηση. Καλημέρα σας.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Καλημέρα. Καλημέρα και στους ακροατές σας.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μπαίνουμε σε μία εποχή, τη μεταμνημονιακή, - ήδη έχουμε μπει - και αυτή η μεταμνημονιακή εποχή, σημαίνει Βέβαια και ένα καινούργιο προσαρμοσμένο πρόγραμμα σε αυτά τα δεδομένα. Περιμένουμε από τον Πρωθυπουργό να πει πολύ περισσότερα στην Έκθεση Θεσσαλονίκης αν και ήδη μας έδωσε μία πρώτη γεύση με την ομιλία του στην κεντρική επιτροπή. Ποιο είναι το πρόγραμμα το δικό σας για αυτή τη μεταμνημονιακή περίοδο, στο δικό σας τομέα κ. Σπίρτζη. Υπάρχουν κάποια έργα μεγάλα σε εκκρεμότητα, ο ΒΟΑΚ, το κομμάτι της κατασκευής του δρόμου Πάτρας - Πύργου. Υπάρχουν και άλλα έργα, αλλά τι καινούργιο φέρνει για το δικό σας Υπουργείο αυτή η νέα εποχή;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Θεωρώ ότι στον τομέα των υποδομών πρέπει να κάνουμε πολλά βήματα. Τα πολλά βήματα δεν είναι μόνο να ονοματίσουμε τα έργα που πρέπει να γίνουν για τη χώρα, τις υποδομές που πρέπει να γίνουν για να στηρίξουμε την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας, είναι, να δώσουμε πραγματική υπόσταση σε μία σειρά από θεσμικές τομές που έχουν γίνει και να μπουν στη ζωή μας για να δει και ο πολίτης τη διαφορετική λειτουργία, το διαφορετικό τρόπο που γίνονται πλέον τα δημόσια έργα. Και βέβαια, ένα συγκεκριμένο, ιεραρχημένο, αξιολογημένο σχέδιο υποδομών για όλη τη χώρα, προκειμένου να ξέρουμε όλοι, σαν χώρα, ποια είναι η προτεραιότητα στις υποδομές που πρέπει να γίνουν. Ποιό είναι το σχέδιο δηλαδή και γιατί έχουμε αυτή την ιεράρχηση και όχι κάποια άλλη. Γιατί επιλέγουμε να κάνουμε πρώτα ένα έργο με τους οικονομικούς πόρους που διαθέτει η χώρα και όχι κάποιο άλλο. Και το δεύτερο, είναι, η μεγάλη προτεραιότητα που πρέπει να δοθεί πλέον στις μεταφορές, στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, στην ποιοτική αναβάθμισή τους, στο πόσο κοστίζει στον πολίτη στην καθημερινότητά του, τι ποιότητα έχει και τι ποσότητα έχει και στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη και σε όλη την Ελλάδα.

Πιστεύω, ότι δεν έχουμε πλέον τις δεσμεύσεις που είχαμε. Δε μπορεί η χώρα να περιμένει με μία νεοφιλελεύθερη λογική μη σχεδιασμού και υποστελέχωσης μία σειράς κρίσιμων τομέων. Δεν είναι δυνατόν δηλαδή, -να δώσω ένα παράδειγμα- να μην έχουμε οδηγούς στα λεωφορεία, να μην έχουμε μηχανοδηγούς στα τρένα και στο μετρό, να μην έχουμε ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας και το κόστος που στοιχίζει στους αντίστοιχους Οργανισμούς να είναι πολλαπλάσιο από το να μην παίρνουν ανθρώπους σε αυτές τις κρίσιμες ειδικότητες για να υπηρετήσουν το κοινωνικό σύνολο.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι θα υπάρξει πρόγραμμα ενίσχυσης με δυναμικό των συγκεκριμένων φορέων που μας είπατε;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Βέβαια. Προφανώς αυτό θα είναι κερδοφόρο για αυτούς τους Οργανισμούς.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Άρα πάμε σε πολλές εταιρείες στο κομμάτι των μεταφορών, όπως στους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας συγκεκριμένα, να γίνουν προσλήψεις, μέσω ΑΣΕΠ φαντάζομαι, μέσα στο επόμενο χρονικό διάστημα;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Προφανώς μέσω ΑΣΕΠ. Προφανώς με έναν ορθολογισμό. Προφανώς με απόλυτο κριτήριο το τι πραγματικά χρειάζονται. Κύριε Σχινά δε γίνεται στη Θεσσαλονίκη και στην Αθήνα να μην έχουμε οδηγούς στα λεωφορεία.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ίσως σας αιφνιδιάζω λίγο, αλλά να σας πω κάτι. Πήρα καταγγελίες και δεν είχα λόγο, ήταν από πολύ κοντινά μου πρόσωπα, ότι τις μέρες τώρα τέλη Ιουλίου, αρχές Αυγούστου, που είναι μέρες αδειών και για τους εργαζόμενους, υπήρχε στη βασική, στη μπλε γραμμή του Μετρό της Αθήνας, συρμός ανά 20 λεπτά.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ναι.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Και πολλά εκδοτήρια, αυτά λόγω ηλεκτρονικού εισιτηρίου ίσως, δε λειτουργούσαν, αλλά νομίζω ότι σε τουριστική σεζόν το να υπάρχει κάθε 20 λεπτά συρμός στην κεντρική γραμμή του μετρό, είναι ένα μεγάλο πρόβλημα.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Έτσι είναι και υπάρχουν και χειρότερα.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αυτά λόγω έλλειψης προσωπικού υπάρχουν;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Βεβαίως λόγω έλλειψης προσωπικού. Στην πλειονότητα των περιπτώσεων, λόγω απαγόρευσης του να γίνουν προσλήψεις στις κρίσιμες ειδικότητες και βέβαια, λόγω ενός δογματισμού που υπάρχει, γιατί έχουμε αποδείξει ότι αυτά που πληρώνουν οι Οργανισμοί σε ρεπό και σε υπερωρίες, είναι πολλαπλάσια , από το να κάνουν τις απαραίτητες προσλήψεις.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Άρα συνέχιση στην προσπάθεια των υποδομών, ενίσχυση υποδομών, πρόσληψη ανθρώπων. Αυτά πότε περίπου θα τα ανακοινώσετε; Πιο συγκεκριμένα πότε θα γίνουν γνωστά;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Τι εννοείτε;

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Εννοώ τι θα προσληφθεί.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Μέσα στο χρόνο. Γιατί ο προγραμματισμός που κάνουμε κ. Σχινά, δεν είναι να κάνουμε προσλήψεις για να κάνουμε προσλήψεις. Γίνεται μία μεγάλη προσπάθεια για την αναθεώρηση του πώς λειτουργούν οι Αστικές Συγκοινωνίες στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη. Πλέον ο ΟΑΣΑ και ο αντίστοιχος φορέας της Θεσσαλονίκης, ο ΟΣΕΘ, θα έχει το σχεδιασμό σε επίπεδο νομού και όχι μόνο στο χώρο ευθύνης του. Δηλαδή, θα εντάξει στο σχεδιασμό των Αστικών Συγκοινωνιών και τα ΚΤΕΛ σε όλη την Περιφερειακή Ενότητα Αττικής και Θεσσαλονίκης. Επομένως, τότε, θα πρέπει να αναλύσουμε τις πραγματικές ανάγκες σε αυτούς τους Οργανισμούς και τα διαφορετικά στάδια που πρέπει να υπάρχουν, με την εξέλιξη και την παράδοση του μετρό και στη Θεσσαλονίκη, αλλά και την επέκταση του δικτύου του μετρό στην Αθήνα με την έναρξη του έργου της γραμμής 4.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Το μετρό στη Θεσσαλονίκη σε ποια φάση είναι; Πού βρισκόμαστε; Στην τελική; Θυμίστε μας πότε ξεκινάει; το 2020;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Το 2019 ξεκινάει η δοκιμαστική λειτουργία και το 2020 παραδίδεται στους πολίτες για χρήση του κανονικού έργου.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Άρα μέσα στο 2019 έχουμε το έργο σε δοκιμαστική λειτουργία και αυτό βέβαια, όχι το γεφύρι της Άρτας, κάτι χειρότερο ήταν το μετρό της Θεσσαλονίκης εδώ και πολλές δεκαετίες, το πιο σύντομο ανέκδοτο, αλλά παύει πια να είναι ανέκδοτο. Λοιπόν επειδή δεν έχουμε πολύ χρόνο ακόμη θέλω να σας ρωτήσω και κάτι επί του γενικότερου πολιτικού. Έγινε ένας ανασχηματισμός. Υπάρχουν πολλές προσδοκίες για την επόμενη μέρα. Εσείς ποιες πρέπει νομίζετε ότι πρέπει να είναι οι στοχεύσεις οι βασικές και για την περίοδο που ακολουθεί. Θα ήθελα και το σχόλιό σας, τελειώνοντας, για όλη αυτή την φιλολογία που υπάρχει εκ μέρους της ακροδεξιάς, που κυριαρχεί ιδεολογικά στη Νέα Δημοκρατία, περί απαγόρευσης ουσιαστικά της λειτουργίας της Αριστεράς, γιατί ουσιαστικά κάτι τέτοιο είπε ο κύριος Βορίδης πριν από λίγες μέρες

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Εντάξει, ο κύριος Βορίδης ονειρεύεται τις ένδοξες μέρες της δικής του αντίληψης για τη λειτουργία του πολιτεύματος στη χώρα. Θυμήθηκε τη νεότητά του μάλλον. Αλλά εδώ έχουμε αλλάξει πολλές σελίδες, πάρα πολλές, να μην πω βιβλία και τόμους. Έχουν κλείσει αυτές οι ιστορίες και έχουν κλείσει και όσοι τις επικαλούνται ή πιστεύουν σ΄ αυτές. Η χώρα μας, ευτυχώς και ο λαός μας, δεν ακολουθεί άλλους ευρωπαϊκούς λαούς μέσα στην κρίση. Δεν αφήνει την ακροδεξιά να αναπτυχθεί. Έχουμε μία άλλη τελείως διαφορετική κουλτούρα και λογική σαν λαός. Αυτό που πρέπει επιτέλους να ξεκινήσει, τώρα που τελείωσαν οι δυσάρεστες καταστάσεις που ζήσαμε τον προηγούμενο καιρό, είναι η κοινωνική πολιτική που πρέπει να βαθύνει, είναι τα μεγάλα ζητήματα που αφορούν την καθημερινότητα του ελληνικού λαού, είναι το να ανέβει, τουλάχιστον στον ιδιωτικό τομέα, ο κατώτατος μισθός και να έχουμε ένα βαρύ και καλό σύγχρονο εργασιακό πλαίσιο, σε αντίθεση με όσους συμφωνούσαν με τα μνημόνια όπως η Νέα Δημοκρατία, να μην έχουμε. Θα πρέπει να έρθουμε και να συζητήσουμε, να παλέψουμε και να πετύχουμε την 13η σύνταξη και ακόμη περισσότερο, για τους συνταξιούχους μας και το ασφαλιστικό μας σύστημα. Θα πρέπει η παραγωγική δομή της χώρας να κινείται σε άλλη λογική από αυτή που ήταν μέχρι σήμερα. Να έχουμε παραγωγική δομή. Έχουμε τομείς, που έχουμε πλεονεκτήματα και ποιοτικά και ανταγωνιστικά και πρέπει να τα εκμεταλλευτούμε. Θα πρέπει η χώρα μας...

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μάλιστα.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δύο ώρες… δύο μέρες μπορούμε να μιλάμε.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δεν έχουμε χρόνο όμως για δύο μέρες δυστυχώς. Θα έχουμε όμως, αν έρθετε εδώ μια μέρα στο στούντιο, να σας αφιερώσουμε μια ώρα ολόκληρη και να τα πούμε. Θα το δούμε από εβδομάδα. Σας ευχαριστώ πάρα πολύ. Καλή σας μέρα.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Να είστε καλά.

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)