to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

20:36 | 18.08.2018

Διεθνή

Στους 40 οι νεκροί από την τραγωδία στη Γένοβα - Θρήνος στις κηδείες των θυμάτων

Και άλλες σοροί βρέθηκαν κατά τη διάρκεια της νύχτας από τα μέλη των σωστικών συνεργείων που πραγματοποιούν τις έρευνες ανεβάζοντας τον αριθμό των νεκρών στους 38 από την κατάρρευση της γέφυρας.


Τα μέλη των σωστικών συνεργείων διευκρίνισαν ότι αυτές οι σοροί βρέθηκαν μέσα σε ένα αυτοκίνητο το οποίο είχε καταπλακωθεί από ένα τμήμα από μπετόν της οδογέφυρας που κατέρρευσε. Τα σωστικά συνεργεία αρνήθηκαν να διευκρινίσουν τον αριθμό των σορών που εντόπισαν.

Ωστόσο τα ιταλικά μέσα ενημέρωσης μεταδίδουν ότι πρόκειται για το αυτοκίνητο μιας οικογένειας, ενός ζευγαριού και ενός κοριτσιού 9 ετών, κι ότι τα θύματα αυτά έρχονται να προστεθούν στους 38 επιβεβαιωμένους θανάτους από την κατάρρευση της γέφυρας.

Είκοσι οικογένειες απέχουν από την κηδεία των θυμάτων

Πέντε χιλιάδες άτομα θα παρακολουθήσουν στις 11 ώρα Ιταλίας την κηδεία δεκαέξι θυμάτων της κατάρρευσης της γέφυρας της Γένοβας. Είκοσι οικογένειες, όμως, αποφάσισαν να μην πάρουν μέρος στην κηδεία αυτή που οργανώνει το ιταλικό κράτος.

 «Πρόκειται για μια εντυπωσιακή διαμαρτυρία από μέρους όλων αυτών των οικογενειών και των πολιτών της χώρας, γενικότερα. Νιώθουν ότι απειλείται η ασφάλειά τους», υπογράμμισε πριν από λίγο, σε σχόλιό του, ο διευθυντής της εφημερίδας La Stampa, Μαουρίτσιο Μολινάρι. Πρόσθεσε, δε, ότι «ο πρόεδρος της Δημοκρατίας, Σέρτζιο Ματταρέλλα, ο οποίος είναι παρών στην Γένοβα, θα πρέπει, με μεγάλη δυσκολία, να προσπαθήσει να επουλώσει τις πληγές αυτές».

 Στον χώρο της Έκθεσης της Γένοβας, όπου γίνεται η κηδεία, χειροκροτήθηκαν επανειλημμένα, πάντως, τόσο οι πυροσβέστες, όσο και οι άνδρες και οι γυναίκες της Ιταλικής Πολιτικής Προστασίας.

Βρέθηκαν κι άλλες σοροί στα συντρίμμια 

Τα μέλη των σωστικών συνεργείων διευκρίνισαν ότι αυτές οι σοροί βρέθηκαν μέσα σε ένα αυτοκίνητο το οποίο είχε καταπλακωθεί από ένα τμήμα από μπετόν της οδογέφυρας που κατέρρευσε.

Τα σωστικά συνεργεία αρνήθηκαν να διευκρινίσουν τον αριθμό των σορών που εντόπισαν.

Ωστόσο τα ιταλικά μέσα ενημέρωσης μεταδίδουν ότι πρόκειται για το αυτοκίνητο μιας οικογένειας, ενός ζευγαριού και ενός κοριτσιού 9 ετών, κι ότι τα θύματα αυτά έρχονται να προστεθούν στους 38 επιβεβαιωμένους θανάτους από την κατάρρευση της γέφυρας.

40 οι επιβεβαιωμένοι νεκροί

Ο απολογισμός της κατάρρευσης της οδογέφυρας την Τρίτη στη Γένοβα, στη βόρεια Ιταλία, ανήλθε σήμερα στους 40 επιβεβαιωμένους νεκρούς και άλλους τρεις πιθανόν νεκρούς, μετέδωσε το Γαλλικό Πρακτορείο επικαλούμενο επίσημες πηγές.

Ενώ ο απολογισμός των θυμάτων ανερχόταν εδώ και ημέρες στους 38 νεκρούς, οι πυροσβέστες που πραγματοποιούν έρευνες στα συντρίμμια ανακοίνωσαν ότι ανέσυραν σήμερα το απόγευμα τη σορό ενός εργάτη, ηλικίας περίπου 30 ετών από τη Γένοβα, ο οποίος αγνοείτο.

Επιπλέον, ένας Ρουμάνος 36 ετών υπέκυψε σήμερα στα τραύματά τους, όπως έγινε γνωστό από το νοσοκομείο όπου νοσηλευόταν.

Την ίδια ώρα, οι πυροσβέστες εντόπισαν, καταπλακωμένο από μπετόν, το όχημα μιας οικογένειας από το Τορίνο, ενός ζευγαριού με το 9χρονο κοριτσάκι τους. Δεδομένης, ωστόσο, της κατάστασης του αυτοκινήτου δεν είναι δυνατόν να επιβεβαιωθεί ο αριθμός και η ταυτότητα των επιβαινόντων.

Τα τρία μέλη της οικογένειας αυτής είναι οι τελευταίοι επίσημα αγνοούμενοι, όμως οι πυροσβέστες διαβεβαιώνουν ότι θα συνεχίσουν τις έρευνές του έως να επιβεβαιωθεί ότι δεν υπάρχει κανένας άνθρωπος κάτω από τα συντρίμμια.

 

Autostrade per l'Italia: Σε 8 μήνες μια νέα γέφυρα

 

Οι επικεφαλής της εταιρείας Autostrade per l'Italia, της διαχειρίστριας εταιρείας της οδογέφυρας που κατέρρευσε την Τρίτη στη Γένοβα, ανακοίνωσαν σήμερα ότι προσφέρουν το ποσό των 500 εκατομμυρίων δολαρίων ως βοήθεια στην πόλη, ενώ δεσμεύτηκαν για την ανοικοδόμηση του έργου.

Σύμφωνα με τον Τζιοβάνι Καστελούτσι, τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας, με το ποσό του μισού δισεκατομμυρίου ευρώ θα χρηματοδοτηθεί ένα ταμείο αρωγής «εκατομμυρίων ευρώ» για τους συγγενείς των δεκάδων θυμάτων, όπως επίσης ένα ταμείο «δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ» το οποίο θα διαχειρίζεται η κοινότητα με στόχο την μετεγκατάσταση των κατοίκων, τα σπίτια των οποίων καταστράφηκαν.

Παράλληλα, «έχουμε εκπονήσει ένα σχέδιο που θα μας επιτρέψει, σε 8 μήνες, μεταξύ κατεδάφισης και ανοικοδόμησης, να χτίσουμε μια νέα γέφυρα από χάλυβα» διαβεβαίωσε ο ίδιος, διευκρινίζοντας ότι το διάστημα των 8 μηνών υπολογίζεται από τη στιγμή που οι αρχές δώσουν το πράσινο φως για το σχέδιο.

Ούτε ο Καστελούτσι ούτε ο Φάμπιο Τσέρτσιε, ο πρόεδρος της εταιρείας, θέλησαν να κάνουν δηλώσεις σχετικά με τις σχέσεις τους με την κυβέρνηση, η οποία ξεκίνησε χθες τις διαδικασίες για την ανάκληση της άδειας παραχώρησης της γέφυρας.

«Ήταν μια πολύ ιδιαίτερη γέφυρα, όμως θεωρείτο ασφαλής για όλους όσοι την είχαν εξετάσει. Κάτι συνέβη και εναπόκειται στη δικαιοσύνη να πει τί ακριβώς» εξήγησε ο διευθύνων σύμβουλος.

Ο ίδιος δεν θέλησε να προβεί σε υποθέσεις σχετικά με τα αίτια της κατάρρευσης, τονίζοντας ότι στην εταιρεία του δεν επετράπη η πρόσβαση στο σημείο της τραγωδίας κι ότι η βροχή που έπεφτε τη στιγμή της καταστροφής κάλυπτε τις κάμερες παρακολούθησης της κυκλοφορίας με αποτέλεσμα οι εικόνες να μην είναι καθαρές.

500 εκατομ. δίνει στη Γένοβα η εταιρεία Autostrade per l'Italia

Τη βαθιά τους θλίψη για τα θύματα διατύπωσαν ανώτατα στελέχη της εταιρείας Autostrade per l'Italia, που διαχειριζόταν τη λειτουργία της οδογέφυρας η οποία κατέρρευσε στη Γένοβα αυτήν την εβδομάδα και γνωστοποίησαν ότι θα ιδρύσουν ένα ταμείο αρωγής για τις οικογένειές τους.

Ο πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της Autostrade Φάμπιο Τσέρτσιε και ο διευθύνων σύμβουλος Τζιοβάνι Καστελούτσι παραχώρησαν σήμερα στη Γένοβα τη πρώτη συνέντευξη τύπου μετά την τραγωδία, την ώρα που οι έρευνες των σωστικών συνεργείων συνεχίζονται για τον εντοπισμό των τελευταίων αγνοούμενων που καταπλακώθηκαν από τους όγκους των συντριμμιών.

Τα δύο ηγετικά στελέχη εξέφρασαν τα συλλυπητήριά τους προς τις οικογένειες των θυμάτων.

Επιπλέον, όπως επισημάνθηκε, η Autostrade per l'Italia σχεδιάζει να επενδύσει το ποσό των 500 εκατομμυρίων ευρώ στη Γένοβα, χρήματα που θα βοηθήσουν την πόλη να ανακάμψει μετά την καταστροφή, ενώ τα τα στελέχη της δεσμεύτηκαν για την ανοικοδόμηση της γέφυρας.

«Κάνοντας τους υπολογισμούς, σύντομα φθάσαμε στο ποσό των 500 εκατομμυρίων ευρώ (...). Πρόκειται για χρήματα που θα είναι διαθέσιμα από τη Δευτέρα» είπε ο Καστελούτσι.

Ερωτηθείς εάν προτίθεται να ζητήσει συγγνώμη για την κατάρρευση, ο διευθύνων σύμβουλος της Autostrade απάντησε:

«Οι συγγνώμες και οι ευθύνες είναι πράγματα που συνδέονται μεταξύ τους. Ζητάς συγγνώμη εάν νιώθεις ότι είσαι υπεύθυνος…».

Συμπλήρωσε ότι αναμένει να ολοκληρωθεί η επίσημη έρευνα των αρχών όπου θα καθορίζεται ποιος φέρει την ευθύνη για την κατάρρευση.

Ο πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου σημείωσε ότι ο διευθύνων σύμβουλος θα παραμείνει στη θέση του, παρά τις φωνές από κυβερνητικά χείλη περί παραιτήσεων.

Δεν έγινε ποτέ η έκτακτη συντήρηση που χρειαζόταν καταγγέλλει ο πολιτικός μηχανικός που συμμετείχε στο σχεδιασμό

«Δεν έγινε ποτέ η συνολική, έκτακτη συντήρηση που χρειαζόταν», καταγγέλλει ο πολιτικός μηχανικός Σαβέριο Φερράρι, ο οποίος συμμετείχε στον σχεδιασμό και στην οικοδόμηση της γέφυρας Μοράντι στη Γένοβα, που κατέρρευσε και κόστισε τη ζωή σε τουλάχιστον 39 ανθρώπους.

Σε δηλώσεις του στην εφημερίδα La Repubblica, o Φερράρι τονίζει ότι «το 1979 άρχισαν να περνούν τα μεγάλα φορτηγά, με σαράντα τόνους βάρος και οι συνθήκες άλλαξαν. Δημιουργήθηκαν, κατά συνέπεια, και πολλές ουρές. Κατά την διάρκεια των ετών πέρασα πολλές φορές από την γέφυρα Μοράντι και αισθάνθηκα περίεργους κραδασμούς».

«Το κατήγγειλα στην αρμόδια υπηρεσία της εταιρίας, αλλά μου απάντησαν ότι δεν υπήρχαν τα αναγκαία χρήματα. Δεν έγινε ποτέ η συνολική, έκτακτη συντήρηση που χρειαζόταν. Και θεωρώ ότι έπρεπε να προστεθεί και ένας επιπλέον πυλώνας, στο κεντρικό σημείο της γέφυρας», προσθέτει.

Πληροφορίες: ΑΠΕ-ΜΠΕ, AFP, REUTERS, ΕΡΤ, CNN

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)