to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

12:23 | 23.07.2018

πηγή: Στο Κόκκινο

Πολιτική

Μ. Τζούφη: Ενίσχυση με εξειδικευμένο προσωπικό και επιμόρφωση στην ειδική αγωγή

Σε τρία χρόνια ιδρύθηκαν 36 ειδικές σχολικές μονάδες και 571 τμήματα ένταξης, η προσπάθεια συνεχίζεται σε όλο τον ελλαδικό χώρο, αλλά μας ενδιαφέρει και η ποιοτική αναβάθμιση των υπηρεσιών στην ειδική αγωγή, όπου το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής υπολοποιεί πρόγραμμα ταχείας επιμόρφωσης, είπε η υφυπουργός Παιδείας Μερόπη Τζούφη Στο Κόκκινο και τον Νίκο Σβέρκο. Τον Οκτώβριο αναμένεται να ανακοινωθούν και προσλήψεις μόνιμου προσωπικού, όπως είπε, ενώ τόνισε ότι κλειδί είναι η πρώιμη διάγνωση και υποστήριξη των οικογενειών.


«Το θέμα της ειδικής αγωγής η κυβέρνησή μας το έχει σηκώσει πάρα πολύ ψηλά και έχει κάνει πολύ συγκεκριμένες προσπάθειες να ενδυναμώσει αυτόν τον χώρο, να προχωρήσει απαραίτητα μεταρρυθμιστικά βήματα, στο βαθμό που το επέτρεπαν οι συνθήκες», είπε η κ. Τζούφη.
 
«Έγινε αγωνιώδης προσπάθεια να αυξηθεί το προσωπικό που πηγαίνει στην ειδική αγωγή και να βρίσκεται εκεί όταν ξεκινούν να λειτουργούν τα σχολεία. Η δουλειά που κάνουμε αυτήν την στιγμή είναι για να το εξασφαλίσουμε και για την επόμενη χρονιά», όπως είπε. Συγκεκριμένα «ιδρύουμε επίσης νέες σχολικές μονάδες. Αυτήν την τριετία έχουν ιδρυθεί 36 ειδικές σχολικές μονάδες και 571 τμήματα ένταξης στα σχολεία, πολύ σημαντικά για παιδιά που έχουν διαφόρων τύπων μαθησιακές δυσκολίες και διαταραχές, ή αναπτυξιακές διαταραχές. Το ίδιο κάνουμε και τώρα, σε όλο τον ελλαδικό χάρτη, με ειδικά νηπιαγωγεία στην Θεσσαλονίκη, την ανατολική Αττική, την Λέσβο». 
 
Για τα μεγάλα παιδιά, «ενισχύουμε σε ειδικότητες ήδη υπάρχοντα Επαγγελματικά Γυμνάσια και Λύκεια, ώστε να δώσουμε στα παιδιά αυτά την διασύνδεση με την αγορά εργασίας, που είναι και το μεγάλο ζητούμενο όταν γίνονται ενήλικες. Σε αυτόν τον πληθυσμό έχουμε σοβαρότατα θέματα ανεργίας, άρα είναι πολύ σημαντική η βελτίωση του εκπαιδευτικού πλαισίου και της διασύνδεσης με την αγορά εργασίας».
 
Αντίστοιχα, «για τα μικρά παιδιά, με την καθιέρωση της υποχρεωτικής δίχρονης προσχολικής εκπαίδευσης μπορεί να γίνουν προγράμματα πρώιμης παρέμβασης, που θα βοηθήσουν σημαντικά στην βελτίωση των επιδόσεων και της ενσωμάτωσης μέσα στο εκπαιδευτικό πλαίσιο και την σχολική κοινότητα».
 
Η κ. Τζούφη ανέφερε στη συνέχεια ότι «πέρυσι διπλασιάστηκε το συνολικό προσωπικό που πήγε στα σχολεία για να καλύψει τις πολύ μεγάλες ανάγκες που υπάρχουν» στην ειδική αγωγή.
 
Για την «αύξηση στα παιδιά που ανήκουν στο φάσμα των διαταραχών του αυτισμού», η ίδια είπε ότι «παίρνει πλέον την εικόνα επιδημίας ευρύτερης, που δεν αφορά μόνο την Ελλάδα. Έχουμε πολλαπλάσιες ανάγκες. Πέρυσι, καλύψαμε το 50% των αναγκών στην παράλληλη στήριξη. Υπάρχουν πολύ περισσότερες ανάγκες».
 
Όπως διευκρίνισε, «έχουμε εξασφαλίσει τους ίδιους αριθμούς αναπληρωτών σε όλο το εύρος προσωπικού και υπάρχει δέσμευση του υπουργείου ότι τον Οκτώβριο θα ανακοινωθούν και μόνιμες προσλήψεις. Ένα κομμάτι θα πάει στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση». 
 
«Στο κομμάτι της εκπαίδευσης κάναμε πολύ περισσότερα στο ποσοτικό, μας ενδιαφέρει η ποιοτική αναβάθμιση των υπηρεσιών», συνέχισε η κ. Τζούφη, «γι' αυτό, έχει ξεκινήσει και θα υλοποιηθεί από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής ένα πρόγραμμα ταχείας επιμόρφωσης όλου αυτού του προσωπικού που πηγαίνει στα σχολεία. Αναμορφώσαμε επίσης το πλαίσιο ελέγχου της παροχής αυτών των υπηρεσιών με νέες δομές και την  αναδιάρθρωσή τους και ενίσχυση με εξειδικευμένο προσωπικό».
 
«Έχουν γίνει πολύ σημαντικά βήματα, χρειάζεται να γίνουν πολύ περισσότερα σε αυτή την κατεύθυνση. Δεν αρκεί η ενδυνάμωση μόνο της ειδικής αγωγής. Το πλαίσιο ενός παιδιού που έχει προβλήματα, αναπτυξιακά ή μαθησιακά, χρειάζεται παρεμβάσεις που πρέπει να προηγηθούν κατά πολύ, από την πρώιμη διάγνωση, την πρώιμη υποστήριξη της οικογένειας, δηλαδή υπηρεσίες που αφορούν άλλα υπουργεία», όπως τόνισε.

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)