to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

10:44 | 30.09.2017

Οικονομία

Fraport: Ο «ξαφνικός» πόλεμος, οι «καταστροφές» και η απάντηση Σπίρτζη

«Δεν έχει δίκιο η Fraport. Έχουμε απαντήσει θεσμικά στα ζητήματα που θέτει», το μήνυμα Σπίρτζη ο οποίος τόνισε ότι «υπάρχουν οι θεσμικές διαδικαστικές να αντιμετωπιστούν όλα αυτά που θέτει η εταιρεία»


Με την απαίτηση, σύμφωνα με το Spiegel, της γερμανικής Fraport για αποζημίωση από το ελληνικό δημόσιο 74 εκατομμύρια ευρώ, γιατί λέει παρέλαβε 14 ελαττωματικά αεροδρόμια, «εμπλουτίστηκε», τις τελεταίες ώρες η επίθεση της αντιπολίτευσης με στόχο, όπως καταγγέλλουν στελέχη της κυβέρνησης, τη δημιουργία αντικυβερνητικού κλίματος. Στο ίδιο σχέδιο εντάσσεται και ο «θόρυβος» για τη δήθεν «κατάργηση» της εταιρείας Beat με το επικείμενο νομοσχέδιο του υπουργείου Μεταφορών

Σε ό,τι αφορά την Fraport , ο Χρήστος Σπίρτζης άφησε επίσης αιχμές για εμπλοκή της Νέας Δημοκρατίας, επικαλούμενος το γεγονός ότι το ρεπορτάζ του Spiegel προήλθε από ανταποκριτή στην Ελλάδα. Είπε επίσης ότι το θέμα έχει ήδη απαντηθεί από το υπουργείο από τον Αύγουστο και ότι «μια εταιρεία είναι φυσικό να διεκδικεί», ενώ πρόσθεσε ότι το ποσό των απαιτήσεων της Fraport  δεν είναι 74 εκατ. ευρώ, αλλά μόλις μερικές χιλιάδες ευρώ (διαβάστε αναλυτικά). 

Tην ίδια ώρα, πληροφορίες του Αθηναϊκού Πρακτορείου, ανέφεραν ότι τον Αύγουστο η Fraport προσέφυγε σε διαδικασία επίλυσης τεχνικών διαφορών προκειμένου να της καταβληθεί το ποσό των 70 εκατ. ευρώ ως αποζημίωση, υποστηρίζοντας ότι οι καταστροφές που υπάρχουν στα 14 αεροδρόμια υπολογίζονται σε αυτό το ύψος.

Σύμφωνα, δε, με πηγές της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας που επικαλείται το Αθηναϊκό Πρακτορείο, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών συγκρότησε άμεσα επιτροπή η οποία πραγματοποίησε επιτόπια έρευνα και στα 14 αεροδρόμια και αποδείχθηκε ότι οι καταστροφές οι οποίες, μεταξύ άλλων, αφορούσαν καμένες λάμπες και πυροσβεστήρες, υπολογίζονται στο ποσό των 40.000 ευρώ. Από την πλευρά του, ο υφυπουργός Οικονομίας Στέργιος Πιτσιώρλας, χαρακτήρισε ως «θόρυβο χωρίς λόγο» το δημοσίευμα του Spiegel προσθέτοντας: «Είναι σε εξέλιξη η διαδικασία επίλυσης των τεχνικών διαφορών και νομίζω πως πρέπει να έχουμε την εμπιστοσύνη ότι από αυτή τη διαδικασία τελικώς θα διευκρινιστούν τα πράγματα».

Fraport: Επιτυχημένη η συνεργασία μας με το ελληνικό Δημόσιο

Η εταιρεία, με ανακοίνωσή της μετά το θόρυβο που προκλήθηκε, επισήμανε πως η εταιρεία κα το ελληνικό Δημόσιο «συνεργάζονται με επιτυχία για την ομαλή λειτουργία του έργου της παραχώρησης των περιφεριακών αεροδρομίων και η εποικοδομητική αυτή συνεργασία συνεχίζεται απρόσκοπτα».

«Η πραγματοποίηση της μεγαλύτερης παραχώρησης στην ιστορία της Ελλάδας αποτελεί ένα σύνθετο και πολύπλοκο, τεχνικά και λειτουργικά, έργο. Από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης έως σήμερα, η Fraport Greece και το Ελληνικό Δημόσιο συνεργάζονται με επιτυχία για την ομαλή λειτουργία του έργου αυτού. Τυχόν συμβατικές διαφορές που ανακύπτουν στο πλαίσιο εκτέλεσης της Σύμβασης δεν αναιρούν την ποιότητα αυτής της συνεργασίας και σε καμία περίπτωση δεν παρεμποδίζουν την ταχεία εκτέλεση των έργων», αναφέρει και συνεχίζει:

«Η διαδικασία της Επίλυσης Τεχνικών Διαφορών, η οποία προβλέπεται ρητώς στη σύμβαση παραχώρησης, αποτελεί πάγια διεθνή πρακτική για τέτοιου μεγέθους έργα και εντάσσεται στο πλαίσιο της ταχείας επίλυσης των διαφορών και της ομαλής εκτέλεσης των συμβάσεων, ώστε να προωθείται η υλοποίηση των έργων χωρίς αμφισβητήσεις και εμπόδια. Η Fraport Greece ύστερα από την έγκριση των 14 master plans από το Υπουργείο Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων είναι έτοιμη να προχωρήσει τις επόμενες εβδομάδες στην υλοποίηση των έργων ανάπτυξης και αναβάθμισης στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, η εποικοδομητική αυτή συνεργασία συνεχίζεται απρόσκοπτα». 

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)