to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

16:45 | 20.04.2017

Κοινωνία

Κατατέθηκε η τροπολογία του υπουργείου Παιδείας για τις επαναληπτικές εξετάσεις

«Τα παιδιά θα εξεταστούν σε όλα τα μαθήματα, διότι αυτό είναι το σωστό με βάση την ισονομία. Δεν μπορούν να εξεταστούν για παράδειγμα σε δύο μαθήματα που δεν μπόρεσαν να δώσουν κατά τη διάρκεια των εξετάσεων, διότι αυτό και νομικά σωστό και κοινωνικά δεν είναι δίκαιο» είπε ο Κ. Γαβρόγλου.


Κατατέθηκε στη Βουλή η τροπολογία του υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων που αφορά στη διενέργεια επαναληπτικών πανελλαδικών εξετάσεων, για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. 

Όπως είχε γίνει ήδη γνωστό, οι εξετάσεις θα λάβουν χώρα τον Σεπτέμβριο, ωστόσο, μέχρι σήμερα δεν είχε καθοριστεί το τι θα ισχύει ακριβώς.

Σύμφωνα με την τροπολογία, η οποία έχει ενταχθεί στο νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης, «Σύσταση ΝΠΙΔ με την επωνυμία «Εθνικό Σύστημα Διαπίστευσης και άλλες διατάξεις», προβλέπονται τα εξής: 

Πρώτον, στις επαναληπτικές εξετάσεις θα μπορούν να συμμετάσχουν υποψήφιοι των ΓΕΛ και ΕΠΑΛ, που δεν έλαβαν μέρος στην εξέταση ενός ή περισσοτέρων μαθημάτων της τακτικής εξεταστικής περιόδου, «είτε εξαιτίας σοβαρού λόγου υγείας είτε λόγω ψυχικής οδύνης συνεπεία θανάτου συγγενούς Α βαθμού εξ αίματος ή Β βαθμού εξ αίματος σε πλάγια γραμμή». 

Δεύτερον, οι υποψήφιοι που θα εξεταστούν τον Σεπτέμβριο, θα εξετάζονται υποχρεωτικά στο σύνολο των μαθημάτων στα οποία έχουν δηλώσει συμμετοχή στην αίτηση-δήλωση του Φεβρουαρίου και προβλέπεται να εισάγονται σε ποσοστό θέσεων 0,5% επιπλέον του αριθμού εισακτέων της τακτικής εξεταστικής περιόδου και «εφόσον λάβουν βαθμολογία τουλάχιστον ίση με αυτή του τελευταίου επιτυχόντα της τακτικής εξεταστικής περιόδου». 

Όπως αναφέρει το υπουργείο, κάποια επιπλέον θέματα που αφορούν τις επαναληπτικές πανελλαδικές εξετάσεις, θα οριστούν με υπουργική απόφαση. 

Όπως είπε σήμερα το πρωί στη Βουλή, ο υπουργός Παιδείας, Κώστας Γαβρόγλου, οι διατάξεις της τροπολογίας έχουν οριστεί με βάση την ισονομία, και αυστηροποιώντας το πλαίσιο, ώστε να συμμετέχουν στις επαναληπτικές μόνο όσοι υποψήφιοι «έχουν πραγματικά ανάγκη». 

«Το πολιτικά ορθό, το κοινωνικά δίκαιο και το παιδαγωγικά και ψυχολογικά επίσης σωστό, είναι τα παιδιά αυτά να εξεταστούν το Σεπτέμβριο» είπε ο κ. Γαβρόγλου, απαντώντας σε σχετική, επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή της ΔΗΣΥ, Ανδρέα Λοβέρδου και πρόσθεσε: «Τα παιδιά αυτά θα εξεταστούν σε όλα τα μαθήματα, γιατί αυτό είναι το σωστό με βάση την ισονομία. Δεν μπορούν να εξεταστούν στα δύο μαθήματα στα οποία δεν εξετάστηκαν γιατί κάτι έπαθαν στην μέση των εξετάσεων».

Όπως εξήγησε ο υπουργός, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του Α. Λοβέρδου, οι επαναληπτικές εξετάσεις θα είναι εξετάσεις για τους ασθενούντες , «για όποια παιδιά έχουν ασθενήσει λίγο πριν από τις εξετάσεις του Ιουνίου ή στη διάρκεια των εξετάσεων του Ιουνίου». Ο υπουργός ανέφερε, επίσης, ότι οι επαναληπτικές θα αφορούν και «όσα παιδιά μπορεί να έχουν πάθει ένα σοκ ψυχολογικό, από θάνατο για παράδειγμα πολύ κοντινών τους προσώπων».

«Είναι δυνατόν αυτά τα παιδιά να μαζέψουν τα μυαλά τους και να εξεταστούν τον Ιούλιο; Μας το επισημαίνουν οι ψυχολόγοι και άρα το πολιτικά ορθό, το κοινωνικά δίκαιο και παιδαγωγικά και ψυχολογικά σωστό είναι τα παιδιά αυτά να εξεταστούν τον Σεπτέμβριο» είπε ο υπουργός Παιδείας και πρόσθεσε ότι η διαπίστωση ως προς τα νοσήματα θα γίνει κάτω από εξαιρετικά αυστηρές προϋποθέσεις ώστε να μην υπάρξει εκμετάλλευση του μέτρου. Ο κ. Γαβρόγλου επισήμανε ότι φέτος το σύστημα είναι διαφορετικό από πέρυσι καθώς φέτος οι εισαγωγικές δεν μετράνε στον βαθμό του απολυτηρίου.

«Τα παιδιά θα εξεταστούν σε όλα τα μαθήματα, διότι αυτό είναι το σωστό με βάση την ισονομία. Δεν μπορούν να εξεταστούν για παράδειγμα σε δύο μαθήματα που δεν μπόρεσαν να δώσουν κατά τη διάρκεια των εξετάσεων, διότι αυτό και νομικά σωστό και κοινωνικά δεν είναι δίκαιο» είπε ο κ. Γαβρόγλου.

Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της Δημοκρατικής Συμπαράταξης Α. Λοβέρδος κατηγόρησε τη σημερινή αλλά και την προηγούμενη πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας της σημερινής κυβέρνησης, για πολλά σφάλματα και θεσμική ακαταστασία. Ειδικά για τις επαναληπτικές εξετάσεις και το πλαίσιο που περιέγραψε ο υπουργός, ο κ. Λοβέρδος εκτίμησε ότι θα είναι λάθος η επιλογή αυτή, καθώς φαίνεται ότι «δεν θα σχετίζεται η συμμετοχή με την τρέχουσα διαδικασία των εξετάσεων, αλλά θα πάει αργότερα, θα ετεροχρονιστεί». Κατηγόρησε, επίσης, τον κ. Γαβρόγλου ότι με τις δηλώσεις του έχει δημιουργήσει ανησυχία σε γονείς και μαθητές.




Αναλυτικά η απάντηση του Κώστα Γαβρόγλου στη Βουλή:

Ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων, Κώστας Γαβρόγλου απαντώντας σήμερα από το Βήμα της Βουλής σε επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτή της ΔΗΣΥ Ανδρέα Λοβέρδου είπε μεταξύ άλλων για τις επαναληπτικές εξετάσεις :

Κατατέθηκε η τροπολογία για τις επαναληπτικές εξετάσεις οι οποίες είναι εξετάσεις για τους ασθενούντες. Όποια παιδιά έχουν ασθενήσει λίγο πριν τις εξετάσεις του Ιουνίου ή στη διάρκεια των εξετάσεων του Ιουνίου, όχι μόνον έχουν κάποιο πρόβλημα υγείας αλλά μπορεί να έχουν πάθει και ένα σοκ ψυχολογικό από θάνατον, παραδείγματος χάριν πολύ κοντινών τους προσώπων, είναι δυνατό αυτά τα παιδιά να μαζέψουν τα μυαλά τους και να εξεταστούν τον Ιούλιο; Εδώ θέλω να έχετε μία απάντηση. Όλοι οι παιδαγωγοί, όλοι οι ψυχολόγοι μας λένε ότι χρειάζονται τα παιδιά αυτά και ένα διάστημα για να ¨ μαζέψουν τα μυαλά τους¨ που λέμε. Άρα, το πολιτικά ορθό, το κοινωνικά δίκαιο και το παιδαγωγικά και ψυχολογικά επίσης σωστό είναι τα παιδιά αυτά, να εξεταστούν το Σεπτέμβριο.

Η διαπίστωση ως προς τα νοσήματα που έχουν τα παιδιά αυτά θα γίνει κάτω από εξαιρετικά αυστηρές προϋποθέσεις διότι υπάρχει, όπως ξέρετε και μία εντός εισαγωγικών εκμετάλλευση από άλλους οι οποίοι δεν μας ενδιαφέρουν αλλά μας ενδιαφέρει το πώς θα λύσουμε το πρόβλημα με τους πραγματικά ασθενούντες. Τώρα, να ξέρετε και κάτι άλλο το οποίο ενδεχομένως έχετε ξεχάσει: φέτος το σύστημα είναι διαφορετικό από πέρυσι. Πέρυσι οι εξετάσεις έγιναν μεν τον Ιούλιο γιατί έπρεπε να πάρεις πρώτα το Απολυτήριο σου και μετά να έχεις δώσει Πανελλήνιες Εξετάσεις. Φέτος οι εισαγωγικές εξετάσεις δεν μετράνε το βαθμό του Απολυτηρίου, άρα κάνουμε τις εξετάσεις μέσα στο σχολείο, έχουμε το Απολυτήριο και μετά πάμε για να δούμε σε ποιες Σχολές θα μπούμε.

Τώρα, τα παιδιά αυτά θα εξεταστούν σε όλα τα μαθήματα γιατί αυτό είναι το σωστό με βάση την ισονομία. Δεν μπορούν να εξεταστούν στα δύο μαθήματα στα οποία δεν εξετάστηκαν γιατί κάτι έπαθαν στην μέση των εξετάσεων. Διότι αυτό και νομικά δεν ισχύει αλλά και προφανώς δεν πρέπει να ισχύει και κοινωνικά. Δεν είναι δίκαιο, παραβιάζει αρχές ισονομίας

Ο Κ. Γαβρόγλου απαντώντας στο θέμα των ξενόγλωσσων Μεταπτυχιακών και προπτυχιακών τίτλων από τα ελληνικά Πανεπιστήμια είπε:

Αυτό όμως που μου κάνει τρομερή εντύπωση κύριε Λοβέρδο, και προφανώς σας έχουν ενημερώσει λάθος και δεν είναι δική σας ευθύνη, δεν έχετε λόγο να παρακολουθείτε όλα αυτά από κοντά είναι ότι δεν έχει υπάρξει καμία πρόταση για Μεταπτυχιακό Τμήμα Κινέζικων Σπουδών. Διότι δεν μπορεί να υπάρχει Μεταπτυχιακό Τμήμα Κινέζικων Σπουδών. Υπάρχουν τμήματα ενός γνωστικού αντικειμένου τα οποία έχουν προπτυχιακά και Μεταπτυχιακά Προγράμματα. Άρα δεν υπάρχει αυτό ως γεγονός. Υπάρχει όμως κάτι άλλο για να σας διευκολύνω. Το Πανεπιστήμιο Αθηνών έκανε μία πρόταση για ένα πρόγραμμα σπουδών για άτομα που θα έρχονται εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης, και να είναι αγγλόφωνα. Αυτό ήταν πρότασης της Φιλοσοφικής Σχολής και μετά της Συγκλήτου του Πανεπιστημίου Αθηνών. Πρώτα απ’ όλα έρχεται ένα αίτημα στο Πανεπιστήμιο που δεν είναι σύννομο. Γιατί ο Νόμος, τον οποίον εσείς είχατε ψηφίσει, δεν αναφέρεται πουθενά για προγράμματα σπουδών ξενόγλωσσα προπτυχιακά με δίδακτρα. Είναι τριετές, τα δικά μας προγράμματα σ’ αυτή τη χώρα είναι τετραετή. Τρίτον, σε όλη την Ευρώπη, η μεγάλη πλειοψηφία των Προπτυχιακών προγραμμάτων είναι στην τοπική γλώσσα. Μεταπτυχιακά είναι ακριβώς το αντίθετο. Εδώ λοιπόν μας έρχεται μία πρόταση που δεν βασίζεται σε κανέναν απολύτως Νόμο, παραβιάζει όλες τις νόρμες και κανονικότητες της εκπαίδευσης των δικών μας Πανεπιστημίων, έχει 8.000 δίδακτρα, είναι τριετές, δεν είναι σαφές, από ποιο όργανο θα παίρνουν πτυχίο αυτοί που έρχονται και είναι αγγλόφωνο. Aντί να ενεργοποιηθούν οι δυνατότητες που υπάρχουν στο Διεθνές Πανεπιστήμιο στη Θεσσαλονίκη και το οποίο έχει Μεταπτυχιακά στα Αγγλικά και δυνατότητα συνεργασίας τμημάτων για προπτυχιακά στα Αγγλικά, μας έρχεται ένα αίτημα το οποίο, εν πάση περιπτώσει δεν βασίζεται σε κανένα Νόμο. Δεν υπάρχει καμία αγκύλωση ως προς αυτά τα ζητήματα. Πλην όμως, πρέπει να είναι με κανόνες και πρέπει αυτά τα πράγματα να συζητούνται πάρα πολύ πλατειά, επιμένω, χωρίς να υπονομεύουν την κανονικότητα της προπτυχιακής και μεταπτυχιακής Εκπαίδευσης.

Στη δευτερολογία του ο κ.Γαβρόγλου είπε για τις επαναληπτικές εξετάσεις

Εσείς επιμένετε να δίνονται οι εξετάσεις τον Ιούλιο; Ναι ή όχι; Διότι αυτό, και νομικά δεν είναι σωστό. Είστε καθηγητής Συνταγματικού Δικαίου και πρέπει να γνωρίζετε ότι αυτό έχει πολύ σοβαρά συνταγματικά προβλήματα διότι φέτος, όπως γνωρίζετε είναι άλλο σύστημα. Δεν είναι το περσινό και το προπέρσινο σύστημα όπου έρπετε να δίνεις εξετάσεις και μετά να παίρνεις το Απολυτήριο κτλ. Φέτος, για πρώτη φορά, έχει μπει μια τάξη σε όλο αυτό το ζήτημα, πρώτα παίρνεις το Απολυτήριο και μετά δίνεις τις εισαγωγικές εξετάσεις. Και δεύτερον, όποιο παιδί αρρωστήσει, όποιο παιδί πάθει ένα ψυχολογικό σοκ, χρειάζεται κάποιο χρόνο να βρει τον εαυτό του. Μην τα υποτιμάτε αυτά τα πράγματα για λόγους μικροκομματικούς. Σας παρακαλώ ειδικά αυτό να το σκεφτείτε, να ρωτήσετε και σεις δικούς σας ψυχολόγους, παιδαγωγούς και όλοι θα σας πουν ότι χρειάζεται ένα χρόνο να μπορέσουν τα παιδιά αυτά να μπουν σε κάποιου είδους κανονικότητα.

Τώρα, αυτό με τους εισακτέους, εγώ δεν κατάλαβα πραγματικά την κριτική που ασκείτε. Εμείς για πρώτη φορά, ανεξάρτητα με τι περάσατε εσείς, για πρώτη φορά είπαμε να ακούσουμε τα Πανεπιστήμια και να δούμε κάπως αυτή τη συνεννόηση να ακουστεί και συμβολικά και να εκφραστεί με τη μείωση –ελάχιστη μείωση στον αριθμό των εισακτέων. Αυτό, δεν έλυνε το πρόβλημα αλλά έδινε ένα σήμα ότι είμαστε σε μία επί της ουσίας συνεννόηση. Σε αυτό το πράγμα, υπήρξαν αντιδράσεις και μπορώ να πω ότι οι αντιδράσεις ήταν καθαρά αντιπολιτευτικού χαρακτήρα. Διότι, αν εσείς είχατε πει να ακούμε τα Πανεπιστήμια και τα Πανεπιστήμια να καθορίζουν τότε πως γίνεται όταν εμείς ακούμε τα Πανεπιστήμια να υπάρχει αντίδραση; Άρα, αυτό που κάναμε είναι ότι η μείωση δεν θα γίνει όλη φέτος αλλά θα σπάσει σε δύο χρόνια, η μισή θα γίνει φέτος η μισή του χρόνου.

Στη δευτερολογία του ο κ. Γαβρόγλου είπε για τα ξενόγλωσσα μεταπτυχιακά

Τώρα, χαίρομαι κατ αρχήν που αναγνωρίζεται ότι το αρχικό ερώτημα σας ήταν λάθος ότι δεν υπάρχει Μεταπτυχιακό Τμήμα Κινέζικων σπουδών και τα συναφή, όλοι μας καμιά φορά ενημερωνόμαστε λάθος από τους συνεργάτες μας. Έχει όμως μία σημασία: θυμάστε κύριε Λοβέρδο ότι επί υπουργίας του κυρίου Αρβανιτόπουλου είχε κλείσει τα τμήματα του Τουρισμού, της βαριάς βιομηχανίας της χώρας, έτσι δεν είναι; Αυτή υποτίθεται ότι είναι η βαριά βιομηχανία της χώρας και τα Τμήματα Τουρισμού κλείσανε και με δική σας πρωτοβουλία προτάθηκε να γίνει ξενόγλωσσο Τμήμα Τουρισμού. Δεν θέλω να κάνω παραπάνω ανάλυση του τι σημαίνει όλη αυτή η πολιτική. Εμείς λοιπόν τα ξανανοίξαμε τα Τμήματα αυτά και στα ΤΕΙ Πάτρας και στο Αιγαίο και στο Πανεπιστήμιο Πειραιά. Ως προς τα ξενόγλωσσα Τμήματα, για να μην υπάρχουν σπέκουλες γύρω απ’ αυτό, νομίζουμε ότι, ως προς τα Μεταπτυχιακά εκεί που είναι δυνατόν, μπορούν κάλλιστα να υπάρχουν ξενόγλωσσα προγράμματα σπουδών. Ως προς τα Προπτυχιακά υπάρχουν πολύ σοβαρά ζητήματα ως προς το ποιοι μπαίνουν, πως μπαίνουν, τι πληρώνουν, αν πληρώνουν, πόσα χρόνια είναι και ποιο περιεχόμενο είχε αυτό το πρόγραμμα. Να έρθει ο καθένας και να λέει κάποια προγράμματα δεν θα λύσει κανένα πρόβλημα. Γι αυτό λέμε, έχουμε ένα θεσμό που είναι το Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο, να υπάρξουν και να δούμε τις νομοθετικές πρωτοβουλίες για παραπέρα συνεργασίες με το Διεθνές Πανεπιστήμιο και μέσα σ αυτό το πλέγμα συνεργασιών να έχουμε κάποια προγράμματα ποιότητας ειδάλλως φοβάμαι ότι λογω των οικονομικών δυσχερειών που περνάμε, θα υπάρχουν άτσαλες κινήσεις σε βάρος της ποιότητας των προσφερόμενων αυτών προγραμμάτων.


 

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)