to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

9:59 | 06.04.2017

Πολιτική

Στην διαδικασία διαβούλευσης το νομοσχέδιο του ΥΠΕΘΑ - Συγκροτείται σώμα «αδιάφθορων»

Τη δυνατότητα να ανοίγει τραπεζικούς λογαριασμούς μετά από καταγγελίες θα έχει το σώμα εσωτερικών υποθέσεων του υπουργείου Άμυνας, το οποίο αναβαθμίζεται και θα περάσει στον πλήρη έλεγχο του ΥΕΘΑ και Α/ΓΕΕΘΑ. Δείτε ολόκληρο το νομοσχέδιο του Υπουργείου Άμυνας, που βρίσκεται σε δημόσια διαβούλευση.


Όπως υπογραμμίζεται στο νομοσχέδιο η υπηρεσία των εσωτερικών υποθέσεων θα ελέγχει όλες τις υποθέσεις που επηρεάζουν «το αξιόμαχο, την αποδοτική λειτουργία των Ενόπλων Δυνάμεων και την εξυπηρέτηση των αναγκών των Ενόπλων Δυνάμεων, επ’ ωφελεία του Δημοσίου Συμφέροντος».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΕΔΩ


Τι προβλέπει το νομοσχέδιο για τον αυξημένο δημόσιο έλεγχο στον στρατό:

Άρθρο 14 – Συγκρότηση – Υπαγωγή
Συγκροτείται Κοινό Σώμα Οικονομικών Επιθεωρητών – Εσωτερικών Ελεγκτών (Σ.Ο.Ε.Ε.ΕΛ.). Το Σ.Ο.Ε.Ε.ΕΛ. υπάγεται στον Υπουργό Εθνικής Άμυνας δια του Αρχηγού του Γενικού Επιτελείου Εθνικής Άμυνας (Γ.Ε.ΕΘ.Α.).

Άρθρο 15 – Αποστολή – Αρμοδιότητες
1. Το Σ.Ο.Ε.Ε.ΕΛ. έχει ως αποστολή την οργάνωση, διενέργεια και λειτουργία της οικονομικής επιθεώρησης και του εσωτερικού ελέγχου, καθώς επίσης και την πρόληψη, έρευνα και καταστολή οικονομικών εγκλημάτων σε βάρος των οικονομικών συμφερόντων του Δημοσίου, στο χώρο των Ενόπλων Δυνάμεων και των εποπτευομένων νομικών προσώπων, φορέων, Υπηρεσιών και Διαχειρίσεων του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας.

2. Το Σ.Ο.Ε.Ε.ΕΛ., εκτός από τις αρμοδιότητες που καθορίζονται από τις δια-τάξεις του ν.3492/2006 (Α’ 210) για τις μονάδες εσωτερικού ελέγχου, όπως ισχύει κάθε φορά, έχει και τις ακόλουθες:

α) Την διενέργεια οικονομικής επιθεώρησης και ελέγχου κατά το προσυμβατικό στάδιο, την σύναψη και εκτέλεση των συμβάσεων με αντισυμβαλλόμενο το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας ή τα νομικά πρόσωπα, φορείς, Υπηρεσίες, Οργανισμούς και Διαχειρίσεις που υπάγονται στο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας ή εποπτεύονται από αυτό.

β) Την διενέργεια οικονομικής επιθεώρησης και ελέγχου επί των πάσης φύσεως Οικονομικών Υπηρεσιών, δημοσίων υπολόγων και Διαχειρίσεων των Ενόπλων Δυνάμεων καθώς και επί των πάσης φύσεως νομικών προσώπων, Διευθύνσεων και Οργανισμών που υπάγονται στο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας ή εποπτεύονται από αυτό, και δια-χειρίζονται δημόσιο χρήμα με την ευρεία έννοια.

γ) Την επιτόπια επίβλεψη της αποκατάστασης των παρεκκλίσεων από τις ισχύουσες διατάξεις νόμου, που διαπιστώνονται κατά την διάρκεια της επιθεώρησης- ελέγχου.

δ) Την παροχή βεβαίωσης – πιστοποίησης για τη νόμιμη διαχείριση και σύνταξη των οικονομικών αναφορών και καταστάσεων καθώς και για την επάρκεια των συστημάτων διαχείρισης και ελέγχου των Μονάδων, φορέων, Υπηρεσιών, Οργανισμών, Διαχειρίσεων και νομικών προσώπων του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, και την υποβολή προ-τάσεων για τη λήψη μέτρων αποκατάστασης δυσλειτουργιών, για τροποποίηση και συμπλήρωση – βελτίωση μεθόδων, διαδικασιών και συστημάτων λογιστικού και εν γένει των συστημάτων αυτών, με σκοπό την αποτελεσματική λειτουργία τους. Με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Άμυνας, μετά από γνώμη του Αρχηγού του Γ.Ε.ΕΘ.Α., η ανωτέρω βεβαίωση – πιστοποίηση δύναται να αποστέλλεται και σε άλλους ημεδαπούς ή αλλοδαπούς φορείς και υπηρεσίες.

ε) Την ενημέρωση του Υπουργού Εθνικής Άμυνας, δια του Αρχηγού του Γ.Ε.ΕΘ.Α. και την αποστολή των σχετικών εκθέσεων με τα πορίσματα επί των διενεργούμενων οικονομικών ελέγχων, με συγκεκριμένες προτάσεις προς τα αρμόδια όργανα του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, των Γενικών Επιτελείων και των λοιπών επιθεωρούμενων- ελεγχόμενων φορέων, οι οποίες πρέπει να υλοποιηθούν.

στ) Στο πλαίσιο της αποστολής του και κατά την άσκηση των ανωτέρω αρμοδιοτήτων του, το Σ.Ο.Ε.Ε.ΕΛ. έχει απρόσκοπτη πρόσβαση σε οποιοδήποτε αρχείο, έγγραφο και στοιχείο όλων των υπαγόμενων ή εποπτευόμενων από το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας φορέων, Διαχειρίσεων, Υπηρεσιών, Διευθύνσεων και νομικών προσώπων, τα οποία αιτείται και λαμβάνει υποχρεωτικά, ενημερώνοντας την αρμόδια στρατιωτική εισαγγελική Αρχή. Αιτείται, επίσης, και λαμβάνει υποχρεωτικά οποιοδήποτε αρχείο, έγγραφο και στοιχείο άλλων ημεδαπών φυσικών και νομικών προσώπων και επιχειρήσεων, ενημερώνοντας σχετικά την αρμόδια εισαγγελική Αρχή. Τέλος, συνεργάζεται, αιτείται και λαμβάνει υποχρεωτικά στοιχεία από τους αρμόδιους φορείς άλλων οργάνων της Δημόσιας Διοίκησης.

3. Η Υπηρεσία Εσωτερικών Υποθέσεων του άρθρου 17, η οποία υπάγεται απευθείας στον Υπουργό Εθνικής Άμυνας, είναι αρμόδια:

α) Για την παρακολούθηση, μελέτη, ανάλυση, αξιολόγηση και αξιοποίηση αναλόγως σημαντικών, ειδικών ή ιδιαιτέρου ενδιαφέροντος οικονομικών γεγονότων και κινήσεων, που άπτονται του ενδιαφέροντος και των οικονομικών συμφερόντων του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας και των υπαγόμενων ή εποπτευόμενων από αυτό φορέων, Υπηρεσιών, Διαχειρίσεων, Διευθύνσεων και νομικών προσώπων, τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό.

β) Για την πρόληψη και διερεύνηση οικονομικών εγκλημάτων, ιδίως της
απάτης, απιστίας και διαφθοράς που επηρεάζουν τα οικονομικά συμφέροντα του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας και των υπαγόμενων ή εποπτευόμενων από αυτό φορέων, Υπηρεσιών, Διαχειρίσεων, Διευθύνσεων και νομικών προσώπων. Για τον σκοπό αυτό, συνεργάζεται σε πληροφοριακό επίπεδο, και επιχειρεί, κατά περίπτωση, σε συνεργασία με τις συναρμόδιες Υπηρεσίες, και τις εισαγγελικές και διωκτικές Αρχές, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις. Αιτείται και λαμβάνει άμεσα την συνδρομή της Αστυνομίας Ενόπλων Δυνάμεων, όταν κριθεί απαραίτητο για περιπτώσεις αρμοδιότητας της.

4. Στο πλαίσιο της αποστολής της και κατά την άσκηση των ανωτέρω αρμοδιοτήτων της, η Υπηρεσία Εσωτερικών Υποθέσεων, εκτός των προβλεπόμενων στην περίπτ. ε’ της παρ. 2 του παρόντος άρθρου, αιτείται και λαμβάνει στοιχεία από εισαγγελικές Αρχές, στις περιπτώσεις που έχει ασκηθεί δίωξη σε βάρος στρατιωτικού ή πολιτικού προσωπικού του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας και των υπαγόμενων ή εποπτευόμενων από αυτό φορέων, Υπηρεσιών, Διαχειρίσεων, Διευθύνσεων και νομικών προσώπων, για τέλεση ποινικών και πειθαρχικών αδικημάτων που προβλέπονται από τον Στρατιωτικό και Ποινικό Κώδικα καθώς και από ειδικούς ποινικούς νόμους, και η τέλεση ή συμμετοχή σε αυτά προκαλεί ή δύναται να προκαλέσει ζημία στα οικονομικά συμφέροντα του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας και γενικότερα στο χώρο των Ενόπλων Δυνάμεων. Οι σχετικές εκθέσεις με τα αποτελέσματα των ερευνών που διενεργεί η ως άνω Υπηρεσία, υποβάλλονται δια του Υπουργου Εθνικής Άμυνας στις αρμόδιες κατά περίπτωση Αρχές για περαιτέρω ενέργειες αρμοδιότητάς τους.

Άρθρο 16 – Διενέργεια Οικονομικών Επιθεωρήσεων – Ελέγχων – Ερευνών
1. Το Σ.Ο.Ε.Ε.ΕΛ. διενεργεί με βάση τα καθοριζόμενα στις παρ. 1 και 2 του άρθρου 15, τακτικές, έκτακτες και ειδικές οικονομικές επιθεωρήσεις και ελέγχους, με ή χωρίς προειδοποίηση, από τους αξιωματικούς Οικονομικούς Επιθεωρητές – Εσωτερικούς Ελεγκτές, ύστερα από εντολή των προϊσταμένων τους. Οι Οικονομικοί Επιθεωρητές – Εσωτερικοί Ελεγκτές και το προσωπικό που συνδράμει στο έργο τους, κατά την εκτέλεση των καθηκόντων τους, ενεργούν ως εξουσιοδοτημένοι εκπρόσωποι, αναλόγως του επιπέδου του ελεγχόμενου φορέα, είτε του Αρχηγού του Γ.Ε.ΕΘ.Α. είτε του Υπουργού Εθνικής Άμυνας.

2. Η Υπηρεσία Εσωτερικών Υποθέσεων διενεργεί, με βάση τα καθοριζόμενα στην παρ. 3 του άρθρου 15, ειδικές έρευνες και ελέγχους, χωρίς προειδοποίηση, από τους αξιωματικούς Οικονομικούς Επιθεωρητές – Εσωτερικούς Ελεγκτές, ύστερα από εντολή του Υπουργού Εθνικής Άμυνας. Οι Οικονομικοί Επιθεωρητές – Εσωτερικοί Ελεγκτές και το προσωπικό που συνδράμει στο έργο της Υπηρεσίας Εσωτερικών Υποθέσεων, κατά την εκτέλεση των καθηκόντων τους, ενεργούν ως εξουσιοδοτημένοι εκπρόσωποι του Υπουργού Εθνικής Άμυνας.

3. Οι οικονομικές επιθεωρήσεις – έλεγχοι της παρ. 1 του παρόντος άρθρου, αποσκοπούν στον έλεγχο των οικονομικών καταστάσεων καθώς και στον επί τόπου λογιστικό έλεγχο των Διαχειρίσεων, κάθε περιουσιακού στοιχείου, των Λογιστηρίων και γενικά των υπολόγων, σύμφωνα με τα εκάστοτε ισχύοντα διεθνή πρότυπα ελέγχου. Οι ειδικές έρευνες και έλεγχοι της παρ. 2 του παρόντος άρθρου αποσκοπούν και στην πρόληψη, διερεύνηση και ανάληψη των προβλεπόμενων ενεργειών για την δίωξη οικονομικών εγκλημάτων, ιδίως της απάτης, απιστίας και διαφθοράς που επηρεάζουν τα οικονομικά συμφέροντα του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας και των υπαγόμενων ή εποπτευόμενων από αυτό φορέων, Υπηρεσιών, Διαχειρίσεων, Διευθύνσεων και νομικών προσώπων.

4. Τα ειδικότερα καθήκοντα των Οικονομικών Επιθεωρητών – Εσωτερικών Ελεγκτών, ο τρόπος και οι χρονικές περίοδοι διενέργειας των οικονομικών επιθεωρήσεων, ελέγχων και ερευνών, η σύνταξη και υποβολή των σχετικών εκθέσεων, καθώς και οι περαιτέρω ενέργειες για τη ρύθμιση των θεμάτων που ανακύπτουν από αυτές, καθορίζονται με προεδρικό διάταγμα που εκδίδεται ύστερα από πρόταση του Υπουργού Εθνικής Άμυνας. Από την έναρξη ισχύος του ως άνω προεδρικού διατάγματος, καταργούνται η παρ. 4 του άρθρου 25, η παρ. 3 του άρθρου 77 και το άρθρο 83 του ν.δ. 721/1970 (Α’ 251), καθώς και κάθε άλλη ειδικά αναφερόμενη σε αυτό γενική ή ειδική διάταξη ουσιαστικού ή τυπικού νόμου που ρυθμίζει τα ίδια θέματα με διαφορετικό τρόπο.

5. Οι ανωτέρω εκθέσεις, σε όλες τις περιπτώσεις, κοινοποιούνται και στον Υπουργό Εθνικής Άμυνας.

6. Μέχρι την έκδοση του προεδρικού διατάγματος που προβλέπεται στην παρ. 4, οι οικονομικές επιθεωρήσεις και έλεγχοι της παρ. 1 διενεργούνται με βάση τις ισχύουσες κατά κλάδο διατάξεις. Ομοίως μέχρι την έκδοση του προεδρικού διατάγματος που προβλέπεται στην παρ. 4 του παρόντος άρθρου, οι ειδικοί έλεγχοι και έρευνες της παρ. 2 διενεργούνται με βάση τις οδηγίες και υποδείξεις του Υπουργού Εθνικής Άμυνας και της κατά περίπτωση αρμόδιας εισαγγελικής Αρχής. Μετά την έκδοση του ανωτέρω προεδρικού διατάγματος, οι οικονομικές επιθεωρήσεις, έλεγχοι και έρευνες διενεργούνται αποκλειστικά με βάση τις διατάξεις αυτού.

7. Όσοι υπόκεινται σε οικονομική επιθεώρηση, έλεγχο ή έρευνα, είναι υποχρεωμένοι, μετά από αίτηση των αξιωματικών Οικονομικών Επιθεωρητών – Εσωτερικών Ελεγκτών, να παρέχουν σε αυτούς κάθε πληροφορία ή στοιχείο, οιασδήποτε διαβάθμισης, αμελλητί, και να συνδράμουν στην απρόσκοπτη, έγκαιρη και ουσιαστική διενέργεια των οικονομικών επιθεωρήσεων, ελέγχων και ερευνών.

8. Οι αξιωματικοί Οικονομικοί Επιθεωρητές – Εσωτερικοί Ελεγκτές που ενεργούν οικονομικές επιθεωρήσεις, ελέγχους και έρευνες, δύνανται να ζητήσουν, σύμβουλο- πραγματογνώμονα ανάλογης ειδικότητας. Στις ανωτέρω περιπτώσεις, εφόσον ζητηθεί αξιωματικός, υπαξιωματικός ή μόνιμος υπάλληλος ως σύμβουλος – πραγματογνώμονας, η Υπηρεσία στην οποία αυτός υπάγεται, υποχρεούται να τον διαθέτει άμεσα, μετά από αίτηση του Οικονομικού Επιθεωρητή – Εσωτερικού Ελεγκτή. Η παραπάνω ενέργεια δύναται να γίνει απευθείας από τον προϊστάμενο του αξιωματικού Οικονομικού Επιθεωρητή – Εσωτερικού Ελεγκτή πριν από την έναρξη, κατά την διάρκεια ή με το πέρας της επιθεώρησης – ελέγχου – έρευνας, όταν κριθεί απαραίτητο.

9. Οι Οικονομικοί Επιθεωρητές – Εσωτερικοί Ελεγκτές δύνανται να προβαίνουν σε κατάσχεση κάθε στοιχείου για το οποίο δημιουργούνται κατά την οικονομική επιθεώρηση ή τον έλεγχο, υπόνοιες παραποίησης ή άλλης αξιόποινης πράξης, ύστερα από σύνταξη σχετικής έκθεσης κατασχέσεως. Το στοιχείο αυτό παραμένει στο αρχείο ελέγχου και παραδίδεται στις αρμόδιες δικαστικές Αρχές, κατόπιν αιτήσεώς τους. Το ως άνω στοιχείο επιστρέφεται στον ελεγχόμενο μετά την υποβολή σχετικής έκθεσης ή με άδεια των δικαστικών Αρχών.

10. Στους Οικονομικούς Επιθεωρητές – Εσωτερικούς Ελεγκτές δεν ανατίθενται καθήκοντα τα οποία δεν προβλέπονται σαφώς από την αποστολή τους, όπως αυτή καθορίζεται στο άρθρο 15.

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)