to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

12:14 | 03.04.2017

Κοινωνία

Η Νεολαία ΣΥΡΙΖΑ μιλά Στο Κόκκινο για την Παιδεία

Ο 105,5 Στο Κόκκινο δίνει βήμα στην Νεολαία του ΣΥΡΙΖΑ, ενόψει του πρώτου της συνεδρίου που θα διεξαχθεί 6 με 9 Απριλίου. Δύο μέλη της Νεολάιας ΣΥΡΙΖΑ, η Αλεξάνδρα Φτούλη και ο Ευθύμης Λαμπαδάς, μίλησαν στον 105,5 Στο Κόκκινο και την Άντυ Κουκλάδα για την παιδεία. Στο επίκεντρο της συζήτησης ήταν ζητήματα που αφορούν την παρέμβαση της εκκλησίας στην εκπαίδευση, τις εργολαβίες στα πανεπιστήμια, τη σύνδεση των ΑΕΙ με την αγορά εργασίας, τα δίδακτρα στα μεταπτυχιακά και πολλά άλλα θέματα.


Άντυ Κουκλάδα - Στο Κόκκινο

Στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση ο τρόπος διδασκαλίας των μαθημάτων προάγει την αποστήθιση και όχι την ανάπτυξη κριτικής σκέψης. «Εδώ έγκειται η ηγεμονία του νεοφιλελευθερισμού στον τρόπο με τον οποίο τα παιδιά έχουν μάθει να προσεγγίζουν τη γνώση. Το εκπαιδευτικό σύστημα είναι δομημένο με τέτοιο τρόπο που ωθεί τους μαθητές στην εργαλειακή μάθηση και τον ανταγωνισμό. Από πολύ μικροί μαθαίνουμε να αποστηθίζουμε κείμενα και να κυνηγάμε βαθμούς, να ανταγωνιζόμαστε τους συμμαθητές μας και μεγαλώνουμε σε ένα σχολείο όπου οι "καλοί" μαθητές επιβραβεύονται, ενώ οι υπόλοιποι περιθωριοποιούνται», σημείωσε ο Ευθύμης.

«Οραματιζόμαστε ένα σχολείο που θα μας χωράει όλους, μια εκπαιδευτική διαδικασία που θα προάγει την κριτική σκέψη και θα ανταποκρίνεται στις κλήσεις και τα ταλέντα των μαθητών. Βέβαια αυτό δεν είναι εύκολο να αλλάξει από τη μια μέρα στην άλλη. Γι'αυτό όμως βρίσκεται η αριστερά εδώ κι εμείς που είμαστε οργανωμένοι στη Νεολαία ΣΥΡΙΖΑ, που με όχημα την κυβέρνηση θα αλλάξουμε τα πράγματα προς μια καλύτερη κατεύθυνση», πρόσθεσε. 
 
Για την κατάργηση του χαρακτηρισμού της διαγωγής των μαθητών που προωθεί ο υπουργός Παιδείας, η Αλεξάνδρα τόνισε ότι «είναι ένα μέτρο που θα συμβάλλει στον εκδημοκρατισμό του σχολείου, καθώς μπαίνει ένα στοπ στον χαρακτηρισμό και κατ'επέκταση στον στιγματισμό μαθητών. Η αξιολόγηση κρύβει μεγάλη υποκειμενικότητα και γίνεται περιθωριοποίηση μαθητών που μπορεί να έχουν διάσταση πολιτικών απόψεων με τον καθηγητή. Άρα είναι πολύ θετικό βήμα και θέτει την βάση για ένα περαιτέρω εκδημοκρατισμό της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης». 
 
Όσον αφορά την παρέμβαση της εκκλησίας στην εκπαίδευση (πρωινή προσευχή, υποχρεωτική παρακολούθηση του μαθήματος των θρησκευτικών), ο Ευθύμης επισήμανε ότι «η κατάργηση της πρωινής προσευχής και η αντικατάσταση των θρησκευτικών με το μάθημα της θρησκειολογίας, είναι αίτημα του δημοκρατικού προοδευτικού κόσμου που αντιλαμβάνεται την ορθόδοξη πίστη με ένα τρόπο μη επιβολής έναντι των άλλων θρησκειών. Επίσης, διαχρονικό αίτημα αυτού του κόσμου αποτελεί και ο διαχωρισμός εκκλησίας – κράτους. Οι αντιδράσεις που θα προκύψουν, θα ποικίλλουν ανάλογα».
 
Η Νεολαία ΣΥΡΙΖΑ θέλει να δώσει την ιδεολογική μάχη στους κοινωνικούς της χώρους, στα σχολεία, στα πανεπιστήμια και στους χώρους δουλειάς, απέναντι σε ακραίες αντιλήψεις και συμπεριφορές στο προσφυγικό, στις έμφυλες διακρίσεις. Σύμφωνα με την Νεολαία, το να γίνουν αυτά, είναι θέμα πολιτικής βούλησης. 
 
Ως προς τις μαθητικές παρελάσεις, ο Ευθύμης υπογράμμισε ότι «εμείς θέλουμε να τιμάμε τους αγώνες του ελληνικού λαού για τη δημοκρατία και τη λαϊκή κυριαρχία με ταπεινότητα και σεβασμό κι όχι με αναχρονιστικές φιέστες στρατιωτικού τύπου που παραπέμπουν σε άλλες εποχές». 
 
Για τα φροντιστηριακά μαθήματα που με την συμπληρωματική γνώση καλύπτουν ανάγκες που θα έπρεπε να καλύψει το σχολείο και αποκλείουν τους οικονομικά αδύναμους μαθητές, η Αλεξάνδρα είπε ότι «έχει δημιουργηθεί ένα σχολείο εξεταστικό κέντρο που ενισχύει τον ανταγωνισμό και την εντατικοποίηση σε όλα τα επίπεδα της ζωής. Οι μαθητές σήμερα αποκλείονται από ένα ενιαίο σχολείο που θα 'πρεπε να παρέχει πολύπλευρες γνώσεις. Το σχολείο διέπεται από ταξικούς φραγμούς και ανισότητες αδυνατώντας να παράσχει τις υπηρεσίες του στους μαθητές». Επίσης, η ίδια τόνισε ότι «μεγάλο τμήμα αυτών που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να επενδύσουν στην παραπαιδεία, αυτό δημιουργεί ένα άδικο πλαίσιο στο εξεταστικοκεντρικό περιβάλλον του σχολείου. Ευνοούνται οι ευκατάστατοι μαθητές. Το σχολείο θα έπρεπε να είναι μακριά από ταξικούς φραγμούς και να παρέχει τις απαραίτητες γνώσεις». 
 
Η Νεολαία ΣΥΡΙΖΑ ζητά αποσύνδεση του Λυκείου με την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπάιδευση και αναβάθμιση του μορφωτικού του ρόλου. 
 
Ο Ευθύμης είπε ότι «θεωρούμε πως μέλλον υπάρχει μέσα από την οργανωμένη συλλογική ζωή, τους κοινωνικούς αγώνες, την ταξική πάλη». 
 
Αναφορικά με τις Πανελλαδικές, ο Ευθύμης σημείωσε ότι «είναι ένα σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια με αξιοπιστία στις συνειδήσεις της κοινωνίας αλλά αποτελούν καταδίκη για τους νέους που τρέχουν όλη μέρα στα φροντιστήρια, επιφορτίζονται με άγχος και αποκόπτονται από οποιαδήποτε άλλη δημιουργική διαδικασία». «Ως Νεολαία ΣΥΡΙΖΑ, προτείνουμε κατάργηση των Πανελλαδικών, αποσύνδεση δευτεροβάθμιας – τριτοβάθμιας εκπαίδευσης», δήλωσε η Αλεξάνδρα.
 
Θέση της Νεολαίας είναι η καθιέρωση υποχρεωτικής δεκατετράχρονης εκπαίδευσης. Στόχος είναι η καθιέρωση μιας δημόσιας, δωρεάν, δημοκρατικής και ποιοτικής παιδείας. 
 
Για τα δίδακτρα στα Μεταπτυχιακά, η Αλεξάνδρα είπε ότι «βρισκόμαστε σε ένα πλαίσιο αδιαφάνειας με υψηλά δίδακτρα στα μεταπτυχιακά, τα οποία δεν ξέρουμε που πηγαίνουν. Τις επόμενες μέρες περιμένουμε ένα σχέδιο νόμου πάνω στο κομμάτι των μεταπτυχιακών. Η Νεολαία ΣΥΡΙΖΑ διεκδικεί την κατάργηση των διδάκτρων προκειμένου να μην μπαίνουν ταξικοί φραγμοί στην εκπαιδευτική διαδικασία, ανοιχτά μεταπτυχιακά με βάσεις για περαιτέρω έρευνα. Είναι απαραίτητη η χρηματοδότηση ενεργειών για την εξασφάλιση εργασιακών δικαιωμάτων σε υποψήφιους διδάκτορες», πρόσθεσε η ίδια. 
 
Σε ποιους τομείς της παιδείας θα έπρεπε να δίνονται περισσότερα χρήματα και τι τομές θα έπρεπε να γίνουν; 
 
«Θέλουμε αύξηση χρηματοδότησης για δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση. Θέλουμε δωρεάν σίτιση από τις λέσχες των πανεπιστημίων, συνεργασία ιδρυμάτων με Κοινωνικές συνεταιριστικές επιχειρήσεις που θα αναλαμβάνουν τις λέσχες, δωρεάν στέγαση για όλους, θέσπιση ειδικής φοιτητικής κάρτας για ελεύθερη μετακίνηση στα ΜΜΜ, δωρεάν συγγράμματα, αναβάθμιση βιβλιοθηκών, ασφαλιστική κάλυψη φοιτητών, δημιουργία δομών για ΑμεΑ, παροχή κτιρίων στις πολιτιστικές ομάδες πανεπιστημίων, πρόνοια για δωρεάν πρόσβαση σε πολιτιστικές δραστηριότητες», τόνισε η Αλεξάνδρα. 
 
«Παλεύουμε να ανασυγκροτηθεί ένα δυνατό φοιτητικό κίνημα που θα βγει μπροστά γιατί ότι και να κάνει η κυβέρνηση, αν δεν υπάρχει αυτό το φοιτητικό κίνημα που θα θέσει την ατζέντα και θα διεκδικήσει, δεν θα μπορέσουμε να έχουμε τα αποτελέσματα που θα θέλαμε», σημείωσε η Αλεξάνδρα.
 
Όσον αφορά το εκπαιδευτικό πρόγραμμα που ισχύει στη Σουηδία που τα παιδιά διδάσκονται να ξεχωρίζουν τις αξιόπιστες από τις αναξιόπιστες πηγές ειδήσεων, ο Ευθύμης σημείωσε ότι «όλα τα επιμέρους πρέπει να ενταχθούν σε ένα ριζικότερο πλαίσιο αλλαγής για την παιδεία». 
 
Για το brain drain, η Αλεξάνδρα είπε ότι «διεκδικούμε να υπάρξει ενιαίος χώρος εκπαίδευσης και έρευνας, που σημαίνει δημιουργία ερευνητικών κέντρων και αναβάθμιση των υπαρχόντων. Επίσης, πρέπει να γίνεται έρευνα βάσει κοινωνικών αναγκών που σημαίνει ότι οι φοιτητές θα είναι κομμάτι των ερευνητικών κέντρων και θα παράγουν έργο που δεν θα πηγαίνει σε ιδιωτικές εταιρείες αλλά θα βοηθά στην παραγωγική ανασυγκρότηση του τόπου. Αυτό θα ανοίγει και νέες θέσεις εργασίας και θα βοηθά νέους επιστήμονες να παραμένουν στην χώρα». 
 
Για τις εργολαβίες στα Πανεπιστήμια, ο Ευθύμης υπογράμμισε ότι «το καθεστώς των εργολαβιών στα Πανεπιστήμια δίνει το δικαίωμα να φυτοζωεί ένα σύστημα διαφθοράς και διαπλοκής. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Ξάνθης όπου το πόρισμα που εξέδωσε το σώμα επιθεωρητών δημόσιας διοίκησης για τη διαχείριση των οικονομικών του ιδρύματος και την ανάθεση των υπηρεσιών σίτισης σε συγκεκριμένο εργολάβο, αποκαλύπτει πλήθος ποινικών αδικημάτων που επιβαρύνουν και τον ίδιο τον Πρύτανη».
 
Αναφορικά με τη δήλωση του Κυριάκου Μητσοτάκη ο οποίος υποστήριξε ότι θα επιτρέψει την ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων στην Ελλάδα, ο Ευθύμης επισήμανε ότι «αυτό που θέλει ο κ. Μητσοτάκης είναι η μετατροπή των δημόσιων πανεπιστημίων σε ιδιωτικά. Η θέση για κατάργηση του άρθρου 16, αντίκειται σε αυτό που εμείς θέλουμε, να προασπίσουμε δηλαδή το δημόσιο, δωρεάν, δημοκρατικό χαρακτήρα των πανεπιστημίων».
 

Ακούστε Στο Κόκκινο

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)