to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

16:07 | 03.03.2017

Κοινωνία

Απεργία και σήμερα σε μετρό, ηλεκτρικό και τραμ - Δεν υπάρχει θέμα ιδιωτικοποίησης, τονίζει η κυβέρνηση

Απεργούν και σήμερα Παρασκευή 3 Μαρτίου, οι εργαζόμενοι στις σταθερές συγκοινωνίες (μετρό, ηλεκτρικός σιδηρόδρομος και τραμ), αντιδρώντας στη νομοθετική ρύθμιση με την οποία εκχωρείται στον ΟΑΣΑ η εμπορική εκμετάλλευση σταθμών και χώρων της ΣΤΑ.ΣΥ.


Οι εργαζόμενοι στη ΣΤΑ.ΣΥ (Μετρό-ΗΣΑΠ-Τραμ) απεργούν με αίτημα να μην προχωρήσει η νομοθετική ρύθμιση που προωθεί το υπουργείο Μεταφορών, μειώνοντας -όπως υποστηρίζει το Σωματείο- τα έσοδα της Εταιρείας, απαξιώνοντάς την και ανοίγοντας το δρόμο για να πωληθεί σε ιδιώτες. Οι πολίτες μπορούν να ενημερώνονται για την κίνηση στους δρόμους από το site της Ελληνικής Αστυνομίας (www.hellenicpolice.gr), στο οποίο υπάρχει συνεχής πληροφόρηση.

Αναλυτικά στοιχεία για την ΣΤΑΣΥ και τη σχέση της με τον ΟΑΣΑ έδωσαν στην δημοσιότητα πηγές του υπουργείου Υποδομών, τονίζοντας ότι οι απεργιακές κινητοποιήσεις τόσο σήμερα όσο και την Παρασκευή δημιουργούν ερωτήματα για τα αιτήματα και τους λόγους που οδήγησαν σε αυτές.

«Κανένα θέμα ιδιωτικοποίησης - ο λαός κρίνει και τους συνδικαλιστές»

Τη διαβεβαίωση ότι δεν υπάρχει κανένα θέμα ιδιωτικοποίησης ή απαξίωσης του ρόλου της ΣΤΑΣΥ, δίνει με κάθε ευκαιρία ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης. Ο υπουργός κατέθεσε στις 23/2 νομοτεχνική βελτίωση σε σχετικό άρθρο του νομοσχεδίου του υπουργείου Εσωτερικών, με την οποία, όπως είπε, τα καθαρά έσοδα από εμπορικές και διαφημιστικές δραστηριότητες θα εγγράφονται ως έσοδα στον προϋπολογισμό της ΣΤΑΣΥ.

Οι σταθμοί του μετρό όπως και οι συρμοί είναι ιδιοκτησία της Αττικό Μετρό, (σ.σ. που έχει πλέον απορροφηθεί από τη Σταθερές Συγκοινωνίες (ΣΤΑΣΥ), με τη σειρά της θυγατρική του ΟΑΣΑ) και με το νόμο για την αναδιάρθρωση των αστικών συγκοινωνιών προβλέπεται μερικές δράσεις και λειτουργίες των θυγατρικών του ΟΑΣΑ να πάνε στον Οργανισμό, για να επιτευχθούν καλύτερα αποτελέσματα και να υπάρχει διαφάνεια, είπε την ίδια ημέρα μιλώντας στο Κόκκινο ο Χρ. Σπίρτζης.

Όπως τόνισε επίσης ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Ν. Μαυραγάνης, αρχικά «οι εργαζόμενοι αναστατώθηκαν εν μέρει δικαιολογημένα, καθώς δεν είχε αποσαφηνιστεί ότι θα επιστρέφουν τα έσοδα ... είπαμε να διευκρινιστεί νομοθετικά είτε μέσω του καταστατικού της ΟΑΣΑ, που ούτως ή άλλως είναι προορισμός της να καλύπτει όλα τα ελλείμματα της ΣΤΑΣΥ ... έτσι, μετά την αφαίρεση των εξόδων τα έσοδα γυρνούν στη ΣΤΑΣΥ».

Τόνισε μάλιστα ότι τόσο η ΣΤΑΣΥ (μέσα σταθερής τροχιάς - μετρό, ηλεκτρικός και τραμ) όσο και η ΟΣΥ (λεωφορεία και τρόλεϊ) ποτέ δεν ήταν κερδοφόρες και εκ του νόμου και της φύσης τους, σε όλη την Ευρώπη δεν έχουν σκοπό το κέρδος και τα ελλείμματά τους (40% στην Ελλάδα) καλύπτονται από το κράτος. «Τα έσοδα της ΣΤΑΣΥ τα εξασφαλίσαμε, την μη μετακίνηση εργαζομένων την εξασφαλίσαμε, ποιο άλλο πρόβλημα υπάρχει;» αναρωτήθηκε ο κ.Μαυραγάνης.

Απέρριψε εξάλλου τα σενάρια ιδιωτικοποίησης φέροντας ως παράδειγμα την περίπτωση της ΤΡΕΝΟΣΕ, που ακριβώς επειδή «κάποιοι με κακή διαχείριση την "φόρτωσαν" με υποτιθέμενες κρατικές ενισχύσεις, από το 2011 οι δανειστές με αυτό το πιεστικό επιχείρημα ανά χείρας πίεζαν και τελικά κατέληξε στο ΤΑΙΠΕΔ ... ξεκαθαρίσαμε ότι δεν θα συμβεί ποτέ αυτό με τη ΣΤΑΣΥ και λαμβάνουμε τις σχετικές πρόνοιες από τώρα ... να καταλήγουν τα έσοδα στη ΣΤΑΣΥ με τρόπο που να μην θεωρούνται ενισχύσεις», ξεκαθάρισε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών. «Δεν έχουν κανένα λόγο να απεργούν», είπε ο κ.Μαυραγάνης, «είμαι υπέρ κάθε δικαιολογημένης κινητοποίησης ... αλλά όταν παρέχουμε επαρκείς εξηγήσεις εκλίπουν οι λόγοι».

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)