to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

15:22 | 01.03.2017

Πολιτική

Ποιους πραγματικούς σκοπούς εξυπηρετεί η απεργία της ΣΤΑΣΥ, διερωτώνται πηγές του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών

Οι ίδιες πηγές διαβεβαιώνουν ότι «δεν τίθεται κανένα θέμα ιδιωτικοποίησης των εταιρειών των μέσων μαζικής μεταφοράς»...


Ποιους πραγματικούς σκοπούς εξυπηρετεί η απεργία των εργαζομένων της ΣΤΑΣΥ, διερωτώνται πηγές του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Οι ίδιες πηγές διαβεβαιώνουν ότι «δεν τίθεται κανένα θέμα ιδιωτικοποίησης των εταιρειών των μέσων μαζικής μεταφοράς».

«Το κεντρικό θέμα που έχουμε να αντιμετωπίσουμε», σημειώνουν, «είναι αν θα συνεχιστούν οι κακές πρακτικές και διαδικασίες στο χώρο των αστικών μεταφορών, αν οι εταιρείες των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς θα μπορέσουν να παρέχουν ποιοτικότερο και ποσοτικότερο μεταφορικό έργο στους πολίτες, αν μπορούν να διευρύνουν το κοινωνικό τους έργο και τη φθηνή τιμολογιακή πολιτική στους προς τους πολίτες. Θα τα καταφέρουμε αν αλλάξουν οι πρακτικές του χθες».

Ειδικότερα αναφέρουν ότι η ρύθμιση στην οποία αντιτίθενται τα σωματεία της ΣΤΑΣΥ, δίνει τη δυνατότητα στην «Αττικό Μετρό ΑΕ» να μπορεί να συνάπτει συμβάσεις με την ΣΤΑΣΥ ΑΕ και με τον ΟΑΣΑ ΑΕ. Ως σήμερα είχε τη δυνατότητα μόνο με τη ΣΤΑΣΥ ΑΕ, αλλά καμία σύμβαση δεν έχει υπογραφεί. Και διερωτώνται ποιά είναι η ανησυχία, από πλευράς των εργαζομένων, να συνάπτονται συμβάσεις της «Αττικό Μετρό ΑΕ» για την περιουσία της και με τη μητρική εταιρεία της ΣΤΑΣΥ, που είναι ο ΟΑΣΑ.

Μάλιστα σημειώνουν ότι μέχρι σήμερα η εκμετάλλευση των υποδομών του μετρό, που ανήκουν στην «Αττικό Μετρό», γίνεται από τη ΣΤΑΣΥ χωρίς συμβάσεις με την ιδιοκτήτρια εταιρεία και έχει πενιχρά αποτελέσματα.

Συγκεκριμένα αναφέρουν ότι το 2016 τα έσοδα ήταν περίπου 1,018 εκατ. ευρώ από την ενοικίαση του σταθμού Συντάγματος και 455.100 ευρώ έσοδα το χρόνο από τις διαφημίσεις σε όλους τους σταθμούς του μετρό, του ηλεκτρικού και του τραμ.

«Αυτά, και όλα τα υπόλοιπα μεγέθη δείχνουν ότι η εκμετάλλευση αυτής της δημόσιας περιουσίας δεν αποδίδει αυτά που όφειλε να αποδώσει κατ’ ελάχιστο. Είναι βέβαιο ότι η μη αξιοποίηση της περιουσίας της Αττικό Μετρό και η μη κάλυψη της πληρωμής των τόκων, που φτάνουν τα 80 εκατ. το χρόνο, θα εγείρει στο άμεσο μέλλον άλλα σοβαρά θέματα και για το δημόσιο και για τους πολίτες και για τους εργαζόμενους στις εταιρείες λειτουργίας», επισημαίνουν οι ίδιες πηγές.

Επιπλέον τονίζουν ότι δεν τίθεται κανένα θέμα ιδιωτικοποίησης των εταιρειών των μέσων μεταφοράς, υπογραμμίζοντας ότι το κεντρικό θέμα που πρέπει να αντιμετωπιστεί είναι η να μην συνεχιστούν οι κακές πρακτικές και διαδικασίες στον χώρο των αστικών μεταφορών, και οι εταιρείες των μέσων μαζικής μεταφοράς να μπορέσουν να παρέχουν ποιοτικότερο και ποσοτικότερο μεταφορικό έργο στους πολίτες, διευρύνοντας το κοινωνικό τους έργο και την φθηνή τιμολογιακή πολιτική προς τους πολίτες.

Τέλος, σημειώνουν ότι πρόσφατα υπογράφηκε η νέα Συλλογική Σύμβασης Εργασίας. Επομένως δεν είναι πίεση για συνδικαλιστικά θέματα.

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)