to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

10:00 | 08.04.2016

πηγή: Στο Κόκκινο

Πολιτική

Θ. Δρίτσας: Αγώνας δρόμου για τη μετεγκατάσταση των προσφύγων - Από Δευτέρα θα ενταθεί η καμπάνια ενημέρωσης

«Ήδη έχει σημειωθεί σημαντική πρόοδος στο λιμάνι του Πειραιά», επεσήμανε ο Υπουργός Ναυτιλίας, Θοδωρής Δρίτσας με δηλώσεις του στο Κόκκινο και στην εκπομπή «Η Φυλή των Φίλων». «Γίνεται όμως σημαντική προσπάθεια ώστε να βελτιωθούν οι συνθήκες στους χώρους φιλοξενίας και να μετεγκατασταθούν και οι 53.000 πρόσφυγες που βρίσκονται στην επικράτεια», συμπλήρωσε.


«Το συντομότερο οι χώροι φιλοξενίας θα είναι έτοιμοι και καταλληλότεροι, ώστε να πεισθούν και οι 53.000 πρόσφυγες που βρίσκονται αυτή την στιγμή στην χώρα, να μετεγκατασταθούν σε αυτά κέντρα υποδοχής», είπε ο κ. Δρίτσας.

«Στους χώρους αυτούς προβλέπεται όχι μόνο η εξασφάλιση της ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης των ανθρώπων αυτών, αλλά και η εξασφάλιση των δικαιωμάτων τους, υπογράμμισε ο Υπουργός Ναυτιλίας. Εκεί ο κάθε πρόσφυγας θα μπορεί να καταθέσει αίτηση ασύλου, ή μετεγκατάστασης σε άλλη Ευρωπαϊκή χώρα», συμπλήρωσε.

Για το λιμάνι του Πειραιά

«Γίνεται μεγάλη προσπάθεια από το Λιμενικό, το ΥΝΑ, από τις ενώσεις των Σύρων και των Αφγανών στην Ελλάδα, αλλά και απο την Παμπειραϊκή πρωτοβουλία, στην ενημέρωση των ανθρώπων αυτών ώστε να πεισθούν να αποχωρήσουν από το λιμάνι του Πειραιά, σύμφωνα με τις δημοκρατικές αξίες και το Σύνταγμα», ξεκαθάρισε ο κ. Δρίτσας. 

«Πράγματι, είπε ο ΥΝΑ, υπάρχουν και άλλες παρεμβάσεις, που παροτρύνουν τους πρόσφυγες να παραμείνουν στο λιμάνι ως μοχλό πολιτικής πίεσης για να ανοίξουν τα σύνορα. Όμως δεν μπορείς να κάνεις πολιτική με υποκατάσταση, θολώνοντας το τοπίο σε ένα πρόσφορο έδαφος. Όπως είναι οι πρόσφυγες, που εύκολα μπορούν να πεισθούν», κατέληξε.

Για την υπόθεση του Sea Diamond που ακόμη βρίσκεται στον βυθό της Σαντορίνης

«Έχουν ήδη ληφθεί αποφάσεις και έχουμε εκπονήσει οδικό χάρτη με την τοπική αυτοδιοίκηση, λαμβάνοντας υπ όψιν και τις δικαστικές αποφάσεις. Προσπαθούμε και το έχουμε ψηλά στην ατζέντα το θέμα της ανέλκυσης του ναυαγίου», υπογράμμισε.

Για την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ

«Θεωρώ ότι όσον αφορά στρατηγικής σημασίας για το δημόσιο συμφέρον παραγωγικές δραστηριότητες, όπως τα λιμάνια, χρειάζεται άλλος σχεδιασμός. Όμως κατά τη διάρκεια της συμφωνίας του Ιουλίου προκρίθηκαν οι ιδιωτικοποιήσεις του ΟΛΠ και του ΟΛΘ, ενώ άλλες ιδιωτικοποιήσεις κατάφερε η κυβέρνηση να πάνε πίσω».


 

Συνεχίζονται οι προσπάθειες αποσυμφόρησης του Πειραιά, νέα καμπάνια ενημέρωσης των προσφύγων

Συνεχίζονται οι προσπάθειες να πειστούν οι πρόσφυγες να μεταφερθούν στις δομές φιλοξενίας, δήλωσε στην ΕΡΤ ο υπουργός ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας προσθέτοντας ότι η καλύτερη λύση για αυτούς είναι να ενταχθούν στις δομές που συγκροτούνται μέρα με την ημέρα, καθώς εκεί θα βρουν σίτιση, στέγη και ιατροφαρμακευτική περίθαλψη καθώς και όλες τις κατάλληλες κρατικές υπηρεσίες για να ενταχθούν στις διαδικασίες ασύλου, ή μετεγκατάστασης.

Ο υπουργός ενημέρωσε επίσης για τη νέα καμπάνια ενημέρωσης με φυλλάδια σε όλες τις γλώσσες τονίζοντας ότι "με πειθώ, πείσμα, σταθερότητα και επανάληψη θα επιτευχθεί η εκκένωση του λιμανιού". Επιπλέον πρόσθεσε ότι «δεν είναι αλήθεια ότι δεν πείθονται. Δεν πείθονται όλοι», αλλά σταδιακά αυτό αλλάζει.

Ειδικότερα περιέγραψε τον συναινετικό τρόπο με τον οποίο επετεύχθη η εκκένωση της πύλης Ε3 η οποία κρίθηκε αναγκαία γιατί δυσχέραινε λειτουργίες του λιμενικού σώματος. Ενώ αναφέρθηκε στην οριακή κατάσταση του λιμανιού του Πειραιά, παρά τις μεγάλες προσπάθειες όλων όσων δραστηριοποιούνται καθώς και του λιμενικού σώματος, ώστε να αποφευχθούν εικόνες εξαθλίωσης. «Ο Πειραιάς πια δεν μπορεί να αντέξει άλλο» πρόσθεσε χαρακτηριστικά. Δουλεύουμε για την προσωρινότητα της κατάστασης στον Πειραιά.

Οι ομάδες αλληλέγγυων έχουν συνεισφέρει τα μέγιστα στη στήριξη των προσφύγων. Όμως υπάρχουν περιπτώσεις που «στην κατεύθυνση μιας αγωνιστικής προοπτικής δημιουργούν ψευδαισθήσεις ότι τα σύνορα μπορεί να ανοίξουν. Αυτό δεν είναι μια καλή συνεισφορά».

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)