to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

13:04 | 03.12.2015

Πολιτική

Αντ. Λιάκος: Να μην θυσιάζεται μία εκπαιδευτική βαθμίδα στο βωμό των πανελλαδικών εξετάσεων

Την άποψη ότι δεν πρέπει "να θυσιάζεται μία ολόκληρη εκπαιδευτική βαθμίδα" στο βωμό των πανελλαδικών εξετάσεων, εξέφρασε, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο Αντώνης Λιάκος, ομότιμος καθηγητής Ιστορίας του τμήματος Ιστορίας και Αρχαιολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του πανεπιστημίου Αθηνών και πρόεδρος της νεοσυσταθείσας επιτροπής Εθνικού και Κοινωνικού Διαλόγου για την Παιδεία.



Γι αυτόν τον λόγο, μία από τις βασικές κατευθύνσεις, στις οποίες θα κινηθεί η επιτροπή διαλόγου, θα αφορά στην αυτονομία της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, από τη δευτεροβάθμια. "Οι μαθητές πρέπει να βλέπουν τη γνώση και να χαίρονται, όχι να τρέχουν να κρυφτούν από αυτή" είπε χαρακτηριστικά ο κ. Λιάκος.

Εμφανίστηκε, ωστόσο, να έχει πλήρη επίγνωση της σημασίας ενός τέτοιου εγχειρήματος, χαρακτηρίζοντας τις μεταρρυθμίσεις στην Παιδεία "θέμα υψηλής πολιτικής" και δεσμεύτηκε ότι "θα γίνει ενδελεχότατη μελέτη εκ μέρους της Επιτροπής, προκειμένου να φτάσει σε ένα τελικό αποτέλεσμα". Παράλληλα, ο κ. Λιάκος σημείωσε ότι οι απόψεις του περί αυτονομίας της διαδικασίας ένταξης στα πανεπιστήμια είναι πάγιες και έχουν καταγραφεί στο παρελθόν σε άρθρα του, ενώ πρόσθεσε ότι στο ίδιο μήκος κύματος ήταν στο παρελθόν και τα πορίσματα της αντίστοιχης επιτροπής υπό τον κ. Μπαμπινιώτη.

Υπενθυμίζεται, ότι ο κ. Λιάκος, μιλώντας σε συνέντευξή του στο ραδιόφωνο "Στο Κόκκινο", είχε κάνει λεπτομερή αναφορά στις προοπτικές μέσα από τις οποίες αναλύονται οι προθέσεις της επιτροπής διαλόγου, να αυτονομηθούν τα πανεπιστήμια από τα λύκεια. Συγκεκριμένα, πρότεινε την ύπαρξη κριτηρίων εισαγωγής, σε ορισμένα από τα ΑΕΙ της χώρας, ενώ τόνισε ότι το λύκειο θα πρέπει να παρέχει σφαιρική γνώση, άσχετα με την κατεύθυνση σπουδών που θα επιλέξει ο κάθε μαθητής.

"Τα κριτήρια θα τα επεξεργαστεί με λεπτομέρεια η Επιτροπή, για να αποφευχθούν οι όποιες αθέλητες συνέπειες που μπορεί να έχει ένα νομοθέτημα σε άλλα ζητήματα" σχολίασε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Λιάκος και πρόσθεσε ότι τα εκπαιδευτικά ζητήματα πρέπει να εξεταστούν όχι μόνο από τεχνοκρατικής πλευράς, αλλά συνολικά.

 Τέλος, όσον αφορά τις αντιδράσεις που υπάρχουν σε σχέση με τις προθέσεις της επιτροπής διαλόγου, ο κ. Λιάκος αρκέστηκε να σχολιάσει ότι "κάθε απόπειρα μεταρρύθμισης στην Εκπαίδευση, από το 1860 μέχρι σήμερα, φέρνει αντιδράσεις και εντάσεις" και "στοχοποιούνται τα πρόσωπα" που την επιχειρούν. Αυτή είναι και η απόδειξη της σημασίας της Παιδείας, καθώς είναι εκείνη που καθορίζει "τι είδους πολίτες" θα βγουν στην κοινωνία.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)