to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

16:54 | 01.12.2015

Πολιτική

Ξεκίνησε σήμερα ο εθνικός διάλογος για την Παιδεία - Αισιόδοξος δηλώνει ο Ν. Φίλης

Στις 12 το μεσημέρι, στη συνεδρίαση της επιτροπής Μορφωτικών υποθέσεων της Βουλής, ξεκίνησε σήμερα ο εθνικός διάλογος για την παιδεία που προανήγγειλε πριν λίγες μέρες το υπουργείο.


Δύσκολο αλλά αναγκαίο εγχείρημα χαρακτήρισε τον Εθνικό διάλογο, μιλώντας στο Κόκκινο, ο καθηγητής Ιστορίας του τμήματος Ιστορίας και Αρχαιολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών και Πρόεδρος της νεοσυσταθείσας Επιτροπής του Εθνικού Κοινωνικού Διαλόγου, Αντώνης Λιάκος.

Αναφερόμενος στην αποσύνδεση του Λυκείου από την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, ο κ. Λιάκος είπε πως το Λύκειο δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται ως μονόδρομος για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Αντίθετα, υπογράμμισε την αναγκαιότητα διαμόρφωσης μια αυτόνομης βαθμίδας που θα βοηθήσει στην διαμόρφωση του αυριανού πολίτη που θα πρέπει να έχει βάθος σκέψης και αντίληψης.

Αναφέρθηκε σε τρεις μεγάλες σφαίρες οι οποίες θα διέπουν το Λύκειο:

1. Την ανθρωπιστική παιδεία, τη φιλοσοφία και την πολιτική

2. Τη μελέτη της επιστήμης, του περιβάλλοντος και του σώματος

3. Τη τέχνη και τον πολιτισμό

Τέλος προανήγγειλε τον ανασχεδιασμό του χάρτη των σχολών και των τμημάτων της Τριτοβάθμια εκπαίδευσης.

.

Την αισιοδοξία ότι ο εθνικός διάλογος για την Παιδεία αυτή τη φορά θα ευδοκιμήσει, εξέφρασε ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Νίκος Φίλης, μιλώντας στην πρώτη σχετική συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής.
 
«Έχουμε την ελπίδα ότι σήμερα, με καλύτερους όρους, μπορούμε να αναμετρηθούμε συλλογικά με τον κακό εαυτό τού παρελθόντος», είπε ο κ. Φίλης, προσθέτοντας ότι η πραγματικότητα πιέζει, λόγω των προβλημάτων της εκπαίδευσης που έπρεπε προ πολλού να έχουν αντιμετωπιστεί, ώστε να υπάρξει πολιτική πρόθεση που θα φέρει σύγκλιση απόψεων. Επίσης, τόνισε ότι παρά το διαμορφωμένο πλαίσιο που υπάρχει και περιορίζει τις οικονομικές δυνατότητες, τα προβλήματα της εκπαίδευσης δεν είναι οικονομικά, αλλά προβλήματα νοοτροπίας.

Ο υπουργός επανέλαβε ότι ο διάλογος θα γίνει με την παράλληλη δράση της Επιτροπής Εθνικού και Κοινωνικού Διαλόγου, της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής και του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας και της επιτροπής εμπειρογνωμόνων που θα αξιολογήσει την έκθεση του ΟΟΣΑ. Στόχος, όπως ανέφερε ο κ. Φίλης, είναι ο διάλογος να μετεξελιχθεί σε ένα πρόγραμμα, με έντονα τα οραματικά στοιχεία που θέλουμε, που θα λειτουργεί παράλληλα με τις μνημονιακές υποχρεώσεις της χώρας.

«Επιδίωξή μας είναι ένας διάλογος ισότιμος, ανοικτός», τόνισε ο υπουργός, ο οποίος ωστόσο επισήμανε ότι κατά τη διάρκεια του διαλόγου υπάρχει η ανάγκη για νομοθετικές πρωτοβουλίες, προκειμένου να ρυθμιστούν εκκρεμότητες σημαντικές για την εύρυθμη λειτουργία της Εκπαίδευσης. «Καλό είναι να μην επηρεαστεί ο διάλογος, ο οποίος αφορά το σύνολο της Εκπαίδευσης και όχι επιμέρους λειτουργικά και διαδικαστικά ζητήματα», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Φίλης.

Αντιδράσεις υπήρξαν από εκπροσώπους της αντιπολίτευσης, σχετικά με την παράλληλη διαδικασία του διαλόγου και νομοθετικών ρυθμίσεων, αλλά και σχετικά με το γεγονός ότι ο υπουργός δεν ήταν δυνατόν να παραστεί σε όλη τη διάρκεια της συνεδρίασης της Επιτροπής, λόγω άλλων κοινοβουλευτικών υποχρεώσεων. Έτσι, αποφασίστηκε να μετατεθεί σε επόμενη συνεδρίαση της Επιτροπής, την ερχόμενη εβδομάδα, η διαδικασία επιλογής των ατόμων που θα απαρτίσουν την Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων για τον εθνικό διάλογο, διαδικασία που κανονικά θα ολοκληρωνόταν σήμερα.

«Καλούμαστε να πάρουμε μέρος σε έναν διάλογο όταν μπροστά μας υπάρχουν τετελεσμένα», είπε η εκπρόσωπος της ΝΔ Σοφία Βούλτεψη, τονίζοντας ότι θα πρέπει όλες οι αποφάσεις που αφορούν την Παιδεία να τεθούν στον διάλογο εξ αρχής.

«Δεν γίνεται η κυβέρνηση να νομοθετεί και παράλληλα να γίνεται διάλογος», επισήμανε ο Δημήτρης Κωνσταντόπουλος από τη Δημοκρατική Συμπαράταξη, τονίζοντας ότι η απουσία σαφούς και ξεκάθαρης ατζέντας του διαλόγου, καταδεικνύει την απουσία προγράμματος για την Παιδεία, εκ μέρους της κυβέρνησης.

Να ορίσει η κυβέρνηση την ατζέντα και να τοποθετηθούν τα κόμματα ως προς την ατζέντα αυτή, ζήτησε και ο Γιάννης Δελής, από το ΚΚΕ, προσθέτοντας ότι δεν θα συμμετέχει το ΚΚΕ στο ΕΣΥΠ.

Την επιφύλαξη του Ποταμιού ως προς την ειλικρίνεια των προθέσεων της κυβέρνησης για διάλογο εξέφρασε ο Γιώργος Μαυρωτάς, καθώς ο πρωθυπουργός είχε δεσμευθεί τον Ιανουάριο να μην αιφνιδιάσει την Παιδεία και αμέσως μετά παρουσιάστηκαν οι νόμοι Μπαλτά που έφεραν αλλαγές σε όλες τις βαθμίδες της Εκπαίδευσης.

2023 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)