to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

21:30 | 19.11.2015

Πολιτική

Βουλή: Με 153 «ναι» υπερψηφίσθηκε το νομοσχέδιο με τα προαπαιτούμενα - Εκτός Κ.Ο. ΣΥΡΙΖΑ ο Στ. Παναγούλης, εκτός Κ.Ο. ΑΝΕΛ ο Ν. Νικολόπουλος

Με 153 ΝΑΙ ψηφίσθηκε το νομοσχέδιο με τα προαπαιτούμενα για την δόση των 2 δις ευρώ - Διαγράφηκαν ο Στάθης Παναγούλης από τον ΣΥΡΙΖΑ και ο Νίκος Νικολόπουλος από τους Ανεξάρτητους Έλληνες. - Αναλυτικά όσα ειπώθηκαν για τα στεγαστικά δάνεια και την προστασία της πρώτης κατοικίας - Παραιτήθηκε από βουλευτής ο Γ. Σακελλαρίδης μετά το σχετικό αίτημα του Αλ. Τσίπρα - Ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Τρ. Αλεξιάδης δήλωσε επιπλέον ότι «επανεξετάζουμε το θέμα του κρασιού», επισημαίνοντας ότι «σε αυτή την διαδικασία δεν είμαστε δογματικοί» - Νομοτεχνικές βελτιώσεις από τον Γ. Σταθάκη


  • 153 "Ναι" στο πολυνομοσχέδιο, διαγραφή Παναγούλη και Νικολόπουλου από τις Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ και των ΑΝΕΛ αντίστοιχα

Ψηφίσθηκε το νομοσχέδιο με τα προαπαιτούμενα για την δόση των 2 δις ευρώ, αλλά διαγράφηκαν ο Στάθης Παναγούλης από τον ΣΥΡΙΖΑ και ο Νίκος Νικολόπουλος από τους Ανεξάρτητους Έλληνες.

Συγκεκριμένα ο Στ. Παναγούλης απουσίασε εκφράζοντας την διαφωνία του, με αποτέλεσμα να τον διαγράψει ο Αλέξης Τσίπρας από την κοινοβουλευτική ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ, ενώ από τους Ανεξάρτητους Έλληνες καταψήφισε ο Νίκος Νικολόπουλος με αποτέλεσμα να τον διαγράψει ο Πάνος Καμμένος από την κοινοβουλευτική ομάδα του κόμματος.

Συνολικά υπέρ ψήφισαν 153, ενώ απουσίασαν πολλοί βουλευτές της ΝΔ, που βρίσκονταν στην ομιλία Μεϊμαράκη. Οι βουλευτές απέστειλαν επιστολική ψήφο που δεν προσμετράται.

Επί της αρχής υπερψήφισαν το νομοσχέδιο ο ΣΥΡΙΖΑ και οι Ανεξάρτητοι Έλληνες, ενώ καταψήφισαν ΝΔ, Χρυσή Αυγή, ΠΑΣΟΚ, ΚΚΕ, Ποτάμι και Ένωση Κεντρώων. Τα κόμματα της αντιπολίτευσης καταψήφισαν και τα άρθρα εκτός από τα άρθρο 1 που ψήφισαν το ΠΑΣΟΚ και το Ποτάμι, τα άρθρα 11 και 16 που τα ψήφισε το Ποτάμι και το άρθρο 18 που το ψήφισε το ΠΑΣΟΚ.

Νωρίτερα

- Κατά πλειοψηφία εγκρίθηκε από τις αρμόδιες Επιτροπές της Βουλής το νομοσχέδιο με τα προαπαιτούμενα. Το νομοσχέδιο εισήχθη σήμερα την Πέμπτη στην ολομέλεια της Βουλής προκειμένου να ψηφιστεί. Στις Επιτροπές υπέρ ψήφισαν ΣΥΡΙΖΑ και Ανεξάρτητοι Έλληνες ενώ το Ποτάμι επιφυλάχθηκε. Τα άλλα κόμματα της αντιπολίτευσης καταψήφισαν.Η κυβέρνηση επανεξετάζει την ρύθμιση για το τέλος στο εισαγόμενο και ελληνικό κρασί, είπε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Τρύφωνας Αλεξιάδης. Μιλώντας με δημοσιογράφους στη Βουλή είπε ότι η κυβέρνηση θα δει αν μπορεί να αλλάξει την διάταξη, διευκρινίζοντας ότι δεν σημαίνει πως θα αποσυρθεί, ενώ υπογράμμισε πως το τέλος στο κρασί και στα τυχερά παίγνια του ΟΠΑΠ ΟΠΑΠ+3,09% αποτελούν τα δύο ισοδύναμα για τη μη επιβολή ΦΠΑ στην ιδιωτική εκπαίδευση.

Το σχέδιο νόμου εισήχθη προς συζήτηση  σήμερα το πρωί στην Ολομέλεια της Βουλής με τη διαδικασία του κατεπείγοντος:

 

Παρακολουθήστε ζωντανά τη συνεδρίαση

 

Με τους εισηγητές των κομμάτων ξεκίνησε στην Ολομέλεια της Βουλής η συζήτηση του νομοσχεδίου. Η προστασία της πρώτης κατοικίας είναι στο επίκεντρο των τοποθετήσεων των βουλευτών με την κυβέρνηση να κάνει λόγο για πλήρη προστασία των αδύναμων κοινωνικών ομάδων πληθυσμού και την αντιπολίτευση να υποστηρίζει ότι περιορίζεται πλέον δραματικά. Το ενδιαφέρον εστιάζεται και στη διάταξη που αφορά τον ειδικό φόρο κατανάλωσης στο κρασί, για την οποία έχουν εκφράσει προβληματισμό και βουλευτές της συγκυβέρνησης, ενώ το ΚΚΕ έχει καταθέσει αίτημα για ονομαστική ψηφοφορία. Η συζήτηση του νομοσχεδίου, που γίνεται με τη διαδικασία του κατεπείγοντος αναμένεται να ολοκληρωθεί απόψε το βράδυ (πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ).

Οι σχετικές εξελίξεις και ανακοινώσεις της Τετάρτης 18/11

Τροπολογία που πρόκειται να κατατεθεί στη Βουλή από το υπουργείο Οικονομικών στο νομοσχέδιο για τα προαπαιτούμενα θα προβλέπει την κατάργηση του ΦΠΑ στην εκπαίδευση 23%. 

.

Οι όροι και οι προϋποθέσεις για την προστασία της κύριας ή μοναδικής κατοικίας του οφειλέτη από τον πλειστηριασμό, περιλαμβάνονται στα άρθρα του νομοσχεδίου με τα προαπαιτούμενα που κατατέθηκε στη Βουλή και αναμένεται να ψηφισθεί την Πέμπτη.

Στο δεύτερο κεφάλαιο του σχεδίου νόμου που αφορά στην τροποποίηση των διατάξεων του νόμου 3869/2010 για την προστασία της πρώτης κατοικίας, όπως σημειώνει η αιτιολογική έκθεση, τίθενται ειδικότεροι όροι και προϋποθέσεις για την προστασία της κύριας ή μοναδικής κατοικίας του οφειλέτη κατά τη διαδικασία ρύθμισης με απαλλαγή από τις οφειλές του.

Ο τελευταίος μπορεί έως τις 31 Δεκεμβρίου του 2018 να υποβάλει στο δικαστήριο πρόταση εκκαθάρισης ζητώντας να εξαιρεθεί από την εκποίηση το ακίνητο υπό συγκεκριμένες και σαφείς προϋποθέσεις, δηλαδή το διαθέσιμο οικογενειακό του εισόδημα να μην υπερβαίνει τις εύλογες δαπάνες διαβίωσης, προσαυξημένες κατά 70% και η αντικειμενική αξία της κατοικίας κατά το χρόνο συζήτησης της αίτησης να μην υπερβαίνει τις 180.000 ευρώ για τον άγαμο οφειλέτη, προσαυξημένη κατά 40.000 ευρώ για τον έγγαμο οφειλέτη και κατά 20.000 ευρώ ανά τέκνο και μέχρι τρία τέκνα.

Ακόμα, όσον αφορά τις δανειακές οφειλές, ο δανειολήπτης πρέπει να υπήρξε συνεργάσιμος, κατά την έννοια του Κώδικα Δεοντολογίας κατά το χρόνο της αρχικής καθυστέρησης του δανείου.

Αυξημένη προστασία αναγνωρίζεται στους οφειλέτες ενυπόθηκων στεγαστικών δανείων, εφόσον το διαθέσιμο οικογενειακό τους εισόδημα δεν ξεπερνά ή είναι ίσο των ευλόγων δαπανών διαβίωσης και η αντικειμενική αξία της κύριας κατοικίας κατά το χρόνο συζήτησης της αίτησης δεν υπερβαίνει τις 120.000 ευρώ για τον άγαμο οφειλέτη, προσαυξημένη κατά 40.000 ευρώ για τον έγγαμο οφειλέτη και κατά 20.000 ευρώ ανά τέκνο και μέχρι τρία τέκνα.

Ειδικότερα, για τη συγκεκριμένη κατηγορία οφειλετών προβλέπεται η δυνατότητα συνεισφοράς του δημοσίου στην εξόφληση των μηνιαίων καταβολών, ύστερα από αίτηση του οφειλέτη, η οποία έπεται της έκδοσης της οριστικής απόφασης.

Σημειώνεται ότι τα κριτήρια προσδιορισμού του ύψους της συνεισφοράς του δημοσίου, η ελάχιστη συνεισφορά του οφειλέτη καθώς και η διαδικασία εφαρμογής του συγκεκριμένου μηχανισμού οικονομικής ενίσχυσης θα ορισθεί με απόφαση των αρμόδιων υπουργών, η οποία θα εκδοθεί μέχρι το τέλος του 2015.

Στις εύλογες δαπάνες διαβίωσης βάσει των οποίων θα υπολογίζεται από τον δικαστή η δυνατότητα καταβολών του οφειλέτη, παρεκτός των βασικών δαπανών που είναι απαραίτητες για τη διαβίωση ενός νοικοκυριού και στις οποίες περιλαμβάνονται οι δαπάνες για διατροφή, ένδυση και υπόδηση, λειτουργικά έξοδα κατοικίας, μετακίνηση, επισκευή και συντήρηση επίπλων και οικιακού εξοπλισμού, είδη οικιακής κατανάλωσης και ατομικής φροντίδας, ενημέρωση και μόρφωση, υπηρεσίες τηλεφωνίας και ταχυδρομείων, αγαθά και υπηρεσίες υγείας, υπηρεσίες εκπαίδευσης, υπηρεσίες κοινωνικής προστασίας και οικονομικές υπηρεσίες, θα περιλαμβάνονται επιπλέον οι δαπάνες εστίασης, οι δαπάνες για διαρκή αγαθά και συσκευές και οι επιπλέον δαπάνες για κατανάλωση αλκοολούχων ποτών και καπνού, αεροπορικές μετακινήσεις, τουριστικές υπηρεσίες και υπηρεσίες αναψυχής, πολιτισμού και αθλητισμού (ήτοι η τέταρτη από τέσσερις ομάδες δαπανών, όπως αυτές καταγράφονται από τα επίσημα στοιχεία της Έρευνας Οικογενειακών Προϋπολογισμών, ΕΟΠ).

Ειδική μέριμνα, σημειώνεται στην αιτιολογική έκθεση, λαμβάνεται ώστε να μην βλάπτονται τα συμφέροντα των πιστωτών καθώς τίθεται ως βάση του ποσού που θα λάβουν δυνάμει του σχεδίου ρύθμισης το ποσό το οποίο θα ελάμβαναν σε περίπτωση αναγκαστικής εκτέλεσης της κύριας κατοικίας του οφειλέτη. Η εκτίμηση του ποσού αυτού θα πραγματοποιείται από ειδικό εμπειρογνώμονα, ο οποίος θα ορίζεται από το δικαστήριο. Για το σκοπό αυτό θα συσταθεί σε κατά τόπους ειρηνοδικεία Ειδικό Μητρώο Εμπειρογνωμόνων.

Σε περίπτωση που ο οφειλέτης καθυστερεί την καταβολή των δόσεων που ορίζονται από τον ειρηνοδίκη, με συνέπεια το συνολικό ύψος του ποσού σε καθυστέρηση να υπερβαίνει αθροιστικώς την αξία τριών μηνιαίων δόσεων ετησίως, το αρμόδιο δικαστήριο διατάσσει την ανάκληση της προσωρινής διαταγής με την οποία ορίστηκε η καταβολή των δόσεων, ή την ανάκληση κάθε άλλου προληπτικού ή ανασταλτικού μέτρου. Η αίτηση του πιστωτή για την ανάκληση κατατίθεται στο το αργότερο εντός τεσσάρων μηνών από τη δημιουργία του λόγου ανάκλησης.

Εφόσον υπάρχει ρευστοποιήσιμη περιουσία, η εκποίηση της οποίας κρίνεται απαραίτητη για την ικανοποίηση των πιστωτών, ή όταν το δικαστήριο κρίνει αναγκαίο να παρακολουθήσει και να υποβοηθήσει την εκτέλεση των όρων ρύθμισης των οφειλών για την απαλλαγή του οφειλέτη από τα χρέη ή την εξασφάλιση των συμφερόντων των πιστωτών, ορίζεται εκκαθαριστής.

Οι οφειλέτες των οποίων η κύρια αίτηση εκκρεμεί κατά το χρόνο έναρξης ισχύος του παρόντος νόμου υποχρεούνται εντός 6 μηνών από της ενάρξεως της ισχύος του παρόντος νόμου και εφόσον μέχρι τότε δεν έχει λάβει χώρα συζήτηση της αιτήσεώς τους, να υποβάλλουν στη γραμματεία του δικαστηρίου όπου τηρείται ο φάκελος της αιτήσεώς τους, επικαιροποιημένατα στοιχεία. Η παράλειψη του οφειλέτη να ενημερώσει τα ανωτέρω στοιχεία του φακέλου θεωρείται παράβαση καθήκοντος ειλικρινούς δηλώσεως του άρθρου 10 του ν. 3869/2010.

Πηγή: AΠΕ-ΜΠΕ

Η σχετική ενημέρωση από Τσακαλώτο - Σταθάκη

Σε κοινή συνέντευξη Τύπου οι υπουργοί Οικονομικών Ε. Τσακαλώτος και Οικονομίας Γ. Σταθάκης περιέγραψαν χτες το περιεχόμενο της συμφωνίας με τους δανειστές και τα βήματα που θα ακολουθηθούν στη συνέχεια για τα θέματα που εκκρεμούν. 

Βασικά σημεία από τη συνέντευξη Τύπου Σταθάκη-Τσακαλώτου

·         Μετά τη συμφωνία με τους εκπροσώπους των πιστωτών, που επιβεβαιώθηκε στο EWG σήμερα το πρωί, θα προχωρήσουμε σε νομοθετική παρέμβαση. Ο νόμος θα έχει ψηφιστεί μέχρι το βράδυ της Πέμπτης, την Παρασκευή θα συνεδριάσει εκ νέου το EWG για να επικυρώσει ότι εκπληρώθηκαν τα προαπαιτούμενα της α’ ομάδας.

·         Θα ακολουθήσει άμεσα η εκταμίευση των 2 δισ. ευρώ, ενώ η κεφαλαιακή θωράκιση των τραπεζών θα προχωρήσει αφού κλείσουν τα βιβλία προσφορών για τις αυξήσεις κεφαλαίου.

·         Θα ολοκληρώσουμε έτσι εγκαίρως το πρώτο βήμα του σχεδιασμού, την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών. Στη συνέχεια, με την εκπλήρωση της β’ ομάδας προαπαιτούμενων θα ανοίξει ο δρόμος να ολοκληρωθεί το δεύτερο βήμα, δηλαδή η πρώτη αξιολόγηση. Αμέσως μετά όλοι έχουν δεσμευτεί ότι θα ανοίξει η συζήτηση για το χρέος.

Κόκκινα δάνεια

·         Η διαπραγμάτευση αφορούσε τις προϋποθέσεις ένταξης στο Νόμο Κατσέλη, καθώς η κυβέρνηση Σαμαρά (όπως αποκάλυψε ο Επίτροπος, Γ. Κατάινεν σε ερώτηση του ευρωβουλευτή, Δ. Παπαδημουλη τον Οκτώβριο του 2014) είχε δεσμευτεί να απελευθερώσει πλήρως του πλειστηριασμούς και να παραχωρήσει τα «κόκκινα δάνεια» σε distress funds.

·         Βάση της συμφωνίας που πετύχαμε, όσοι είναι ενταγμένοι στο παλαιό καθεστώς του Νόμου δεν επηρεάζονται. Γι’ αυτούς συνεχίζουν να ισχύουν οι παλιοί κανόνες, οι οποίοι επίσης θα ισχύσουν για όσους υποβάλλουν ένταξη υπαγωγής μέχρι το τέλος του έτους.

·         Από 1/1/2016 και για 3 χρόνια θα ισχύσει το νέο καθεστώς ένταξης και λειτουργίας του Νόμου, που εκτιμάται ότι πλέον θα προστατεύει περίπου το 60% των δανειοληπτών, διακρίνοντας δύο κατηγορίες.

o   Στην πρώτη κατηγορία εντάσσονται όσοι έχουν οικογενειακό εισόδημα μέχρι 20.639 ευρώ (άγαμος: 8.180 ευρώ, ζευγάρι: 13.917 ευρώ και κάθε παιδί 3.361 ευρώ) –περίπου ένας στους τέσσερις δανειολήπτες.

o   Στη δεύτερη κατηγορία εντάσσονται όσοι έχουν οικογενειακό εισόδημα μέχρι 35.086 ευρώ (άγαμος: 13.906 ευρώ, ζευγάρι: 23.659 ευρώ και κάθε παιδί: 5.714  ευρώ).

·         Για όσους υπαχθούν στο Νόμο η αξία του δανείου θα αναπροσαρμόζεται, στο επίπεδο της αξίας που θα ορίζει εκτιμητής, βάση του ποσού που θα προέκυπτε αν το δάνειο εκποιούταν σε πλειστηριασμό. Ως αποτέλεσμα θα αναπροσαρμόζεται και η δόση εξυπηρέτησης της οφειλής, λαμβάνοντας υπόψη και το εισόδημα του δανειολήπτη.

o   Για όσους ανήκουν στην πρώτη κατηγορία, τη διαφορά μεταξύ της δόσης που μπορούν να καταβάλλουν και της μειωμένης δόσης που πρέπει να καταβάλουν, θα την καλύπτει το κράτος (το κόστος εκτιμάται ότι το 2016 δεν θα υπερβεί τα 100 εκατ. ευρώ).

o   Για όσους ανήκουν στη δεύτερη κατηγορία, εφόσον δεν μπορούν να εξυπηρετούν ομαλά την οφειλή τους ή εφόσον εκπίπτουν των ρυθμίσεων του Νόμου Κατσέλη (για όσους έχουν ήδη ενταχθεί), θα ακολουθούνται οι πρακτικές του ανανεωμένου Κώδικα Δεοντολογίας των Τραπεζών. Οι τράπεζες θα είναι υποχρεωμένες να διευκολύνουν δανειολήπτες που είναι καλοπληρωτές, έχουν αποπληρώσει μεγάλο μέρος του δανείου τους και έχουν θετικές εισοδηματικές προοπτικές.

·         Πέραν του εισοδηματικού κριτηρίου, η υπαγωγή στο Νόμο προϋποθέτει και την κάλυψη ενός κριτηρίου για την αντικειμενική αξία της κατοικίας (να μην υπερβαίνει τα 170.000 ευρώ για την κατηγορία των περισσότερο ευάλωτων και τα 230.000 ευρώ για τη δεύτερη κατηγορία).

·         Με το παραπάνω σχήμα, το κόστος που προκύπτει από τα «κόκκινα δάνεια» επωμίζονται τρία μέρη: Το κράτος, οι τράπεζες και οι δανειολήπτες που έχουν την οικονομική δυνατότητα να συμβάλλουν.

·         Η αρχική πρόταση των δανειστών προέβλεπε κάλυψη μόλις του 16% των δανειοληπτών. Δεν θα ισχύσει, επίσης, η απαίτηση να μην ξεπερνά τις 100.000 ευρώ το συνολικό χρέος του δανειολήπτη που θέλει να ενταχθεί στο Νόμο.

Ισοδύναμα για ΦΠΑ στην εκπαίδευση

·         Το μεγαλύτερο μέρος θα καλυφθεί από την αύξηση της φορολογίας στον τζόγο.

·         Προκύπτει ένα κενό 100 εκατ. ευρώ, για την κάλυψη του οποίου υπάρχουν 2-3 προτάσεις. Μεταξύ αυτών είναι μια μικρή φορολογική επιβάρυνση στο κρασί (π.χ. 0,3 ευρώ / φυάλη).

Εκατό δόσεις

·         Οι πιστωτές επέμεναν, προκειμένου να ενισχυθεί η κουλτούρα έγκυρης πληρωμής, να αποβάλλεται από τη ρύθμιση των 100 δόσεων όποιος είναι ασυνεπής εστω και για μια μέρα σε κάποια άλλη πληρωμή φόρου (ΕΝΦΙΑ, φόρο εισοδήματος κλπ).

·         Καταφέραμε να υποχωρήσουν από αυτή την αξίωση, επισημαίνοντας ότι οι οικονομικές συνθήκες στην Ελλάδα δεν επιτρέπουν μια τόσο αυστηρή ρύθμιση.

·         Θα διατηρηθεί, λοιπόν, η περίοδος χάριτος των 30 ημερών και όταν οι συνθήκες το επιτρέψουν, σταδιακά αυτή θα περιοριστεί.

·         Οι πιστωτές επέμεναν, επίσης, όποιος έχει ενταχθεί σε ρύθμιση 100 δόσεων να μην μπορεί να υπαχθεί σε άλλη ευνοϊκή ρύθμιση. Τελικά τους πείσαμε αυτό να μην ισχύει, εφόσον ο φορολογούμενος έχει εγκαίρως προειδοποιήσει τις Αρχές για αδυναμία πληρωμής.

(αναλυτικά

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)