Για ιστορικούς λόγους, εξηγεί ο υπουργός, το μάθημα των θρησκευτικών στη χώρα μας έχει ομολογιακό χαρακτήρα. Αυτό συνιστά, συνεχίζει, αναχρονισμό που τον αντιλαμβάνονται και φωτισμένοι ιεράρχες και θεολόγοι.
«Το μάθημα πρέπει να αναμορφωθεί ώστε να γίνει μάθημα θρησκειολογίας, γνώσης των θρησκειών με ιδιαίτερη παρουσίαση του πολιτισμικού ρόλου της ορθοδοξίας στη χώρα μας» τονίζει ο κ. Φίλης.
Μάλιστα, για τις αναγκαίες αλλαγές ήδη το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής επεξεργάζεται διάφορες προτάσεις.