to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

11:06 | 09.06.2016

πηγή: Στο Κόκκινο

Πολιτική

Θ. Δρίτσας: Αδιανόητο να μην έχουμε 100.000 Ελληνες ναυτικούς, να αυξηθεί το κοινωνικό μέρισμα της ναυτιλίας μας

Η αύξηση της απασχόλησης και του κοινωνικού μερίσματος που εισφέρει η ελληνική ναυτιλία, αλλά και η προστασία των εργασιακών σχέσεων τόσο στα πλοία και τους συναφείς κλάδους όσο και στα λιμάνια, είναι οι στόχοι που προωθεί συγκροτημένα η κυβέρνηση, τόνισε Στο Κόκκινο ο υπουργός Ναυτιλίας Θ.Δρίτσας.


Σήμερα ο Πειραιάς ως κέντρο της ελληνικής αλλά και της παγκόσμιας ναυτιλίας, μπορεί να δίνει δουλειά σε 200.000 ανθρώπους, εκτίμησε ο κ.Δρίτσας, καθώς δεν μιλάμε μόνο για τα πλοία αλλά και μία σειρά από συναφείς κλάδους, από τις πρακτορεύσεις και τις ασφάλειες ως την τροφοδοσία.

Εκείνο που θέτουμε και προωθούμε εμείς ως κυβέρνηση είναι το κοινωνικό μέρισμα του ναυτιλιακού κλάδου, που επιδιώκουμε να αυξηθεί δραστικά, ειδικά με την ενίσχυση της απασχόλησης.

Δεν είναι δυνατόν σήμερα να υπάρχουν μόνο 14.000 Ελληνες ναυτικοί, όταν κάποτε ήταν πολλαπλάσιοι. Είναι ένα θέμα που έχει τεθεί, είτε με συναινετικές κινήσεις είτε με διεκδικητικές, καθώς δεν είναι μόνο μία «πράξη δικαιοσύνης» αλλά και απαραίτητη προϋπόθεση προκειμένου η ελληνική ναυτιλία να διατηρήσει την παγκόσμια πρωτιά της. «Είναι αδιανόητο να μην έχουμε 100.000 Ελληνες ναυτικούς, τόσο αξιωματικούς όσο και πληρώματα, με συλλογικές συμβάσεις εργασίας», τόνισε ο υπουργός.

Υπογράμμισε εξάλλου την λεπτή για την Ελλάδα κατάσταση με την συζήτηση του θέματος της φορολόγησης της ναυτιλίας. Οπως σημείωσε, είναι άλλο το πώς θα το αντιμετωπίσουμε εσωτερικά στην Ελλάδα και άλλο το πώς θα κινηθούμε σε διεθνές και κυρίως ευρωπαϊκό πλαίσιο, καθώς υπάρχουν πολλά συμφέροντα που επιδιώκουν να αναδιατάξουν τον παγκόσμιο χάρτη της ναυτιλίας με στόχο να περιορίσουν την ισχύ της Ελλάδας.

Ο κ.Δρίτσας εξάλλου υπογράμμισε την εξαιρετική επιτυχία που σημειώνουν τα φετινά Ποσειδώνια, καθώς η 28η διοργάνωσή τους, που συνεχίζει μία παράδοση 40 ετών.

«Αυτό που λέμε το "θαύμα της ελληνικής ναυτιλίας", που διατηρεί την πρωτοπορία της, είναι μία επιτυχία που προφανώς στηρίζεται στην επιχειρηματικότητα, στην σημερινή παγκοσμιοποιημένη αγορά, αλλά αναντίρρητα και τεκμηριωμένα στηρίζεται επίσης στην ελληνική ναυτοσύνη και την ελληνική πολιτεία, μεε πολύ σαφείς και συγκεκριμένους τρόπους», σημείωσε ο υπουργός.

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο κ.Δρίτσας και στη μάχη που δίνει τόσο το υπουργείο όσο και συνολικά η κυβέρνηση προκειμένου να ολοκληρωθεί με τον βέλτιστο δυνατό τρόπο η διαδικασία παραχώρησης των λιμανιών Πειραιά και Θεσσαλονίκης, στο πλαίσιο που καθορίστηκε από την συμφωνία Ελλάδας και δανειστών το περασμένο Καλοκαίρι.

Δώσαμε αγώνα δρόμου για να διορθώσουμε αρνητικά τετελεσμένα, αλλάξαμε πολλά με το πιο γνωστό ίσως να αφορά την αξιοποίηση της ακτογραμμής στην περιοχή των Λιπασμάτων στον Πειραιά, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας.

Την τελευταία στιγμή επίσης πετύχαμε βελτιώσεις στη σύμβααση παραχώρησης, συστήσαμε την Δημόσια Αρχή Λιμένων και προωθούμε την προστασία των εργασιακών δικαιωμάτων στην επόμενη ημέρα των λιμανιών.

Στην κατεύθυνση αυτή ζήτησε από όλες τις πλευρές και ειδικά τους εργαζόμενους να βοηθήσουν την προσπάθεια αυτή, προκειμένου όχι μόνο να μην απορρυθμιστούν οι σχέσεις εργασίας στα λιμάνια, αλλά να μείνουν ρυθμισμένες και μάλιστα με ενίσχυση της ρύθμισης.

Υπάρχει ένα συνολικό πλέγμα μέτρων και προτάσεων σε αυτή την κατεύθυνση, «οι καιροί είναι δύσκολοι» και δεν πρέπει να οδηγηθούμε σε μία αντιδικία που δεν αντιστοιχεί στα πραγματικά δεδομένα και δεν θα βοηθήσει κανέναν, υπογράμμισε.
 

Σημειώνεται ότι σήμερα στις 13.30 είναι προγραμματισμένη συνάντηση του υπουργού Ναυτιλίας με τους εκπροσώπους των συνδικάτων των εργαζομένων στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης (ΟΜΥΛΕ και Ένωση Λιμενεργατών) που συνεχίζουν τις απεργιακές τους κινητοποιήσεις για 15η ημέρα, με 48ωρες επαναλαμβανόμενες απεργίες και αποχή από την εργασία τα Σαββατοκύριακα.

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)