to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

14:50 | 08.05.2014

Πολιτική

ΣΥΡΙΖΑ: Για τη σημερινή κατάντια της χώρας ευθύνεται το Σύνταγμα ή οι μνημονιακές πολιτικές;

«Ο Α. Σαμαράς κρύβεται και αρνείται τον οποιοδήποτε δημόσιο διάλογο για τις επιπτώσεις της πολιτικής του μνημονίου και γι’ αυτό καταφεύγει σε απελπισμένες προσπάθειες αλλαγής της ατζέντας, μιλώντας άκαιρα για συνταγματική αναθεώρηση, πετώντας την μπάλα στην εξέδρα»


Το σχόλιο του Γραφείου Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ σχετικά με τα όσα είπε ο Α. Σαμαράς για τη Συνταγματική αναθεώρηση:

«Ο κ. Σαμαράς κρύβεται και αρνείται τον οποιοδήποτε δημόσιο διάλογο για τις επιπτώσεις της πολιτικής του μνημονίου και γι’ αυτό καταφεύγει σε απελπισμένες προσπάθειες αλλαγής της ατζέντας, μιλώντας άκαιρα για συνταγματική αναθεώρηση, πετώντας  την μπάλα στην εξέδρα. Αλήθεια, για τη σημερινή κατάντια της χώρας ευθύνεται το Σύνταγμα ή οι ακραίες μνημονιακές πολιτικές λιτότητας; 

Αφού κουρέλιασαν το Σύνταγμα συρρικνώνοντας τη δημοκρατία, φέρνουν προτάσεις που  σε μεγάλο βαθμό κατευθύνονται στη λογική της συνταγματοποίησης των μνημονίων. Ωστόσο, η ουσία είναι ότι μετά τις εκλογές ο κ. Σαμαράς δεν θα μπορεί να τις επαναφέρει αφού δεν θα έχει αυτό το περιθώριο».  

Αναλυτικά οι προτάσεις της ΝΔ

1. Ενίσχυση του ρυθμιστικού ρόλου του Προέδρου της Δημοκρατίας και την άμεση εκλογή του από τους Έλληνες πολίτες.

2. Ισχυρές εγγυήσεις για εξάντληση της διάρκειας της κοινοβουλευτικής περιόδου, για εξάντληση της τετραετίας. Με σταθερό εκλογικό σύστημα. Ένα σταθερό εκλογικό σύστημα που θα μπορεί να αλλάζει, μόνο με ισχυρές κοινοβουλευτικές πλειοψηφίες, από τα τρία πέμπτα της Βουλής.

3. Θεσμοθέτηση συγκεκριμένου κυβερνητικού σχήματος και αντίστοιχου οργανογράμματος με απόφαση των 3/5 της Βουλής.

4. Ευέλικτη Κυβέρνηση, μικρή, με θεσμοθέτηση τριών Μόνιμων Υπηρεσιακών Υφυπουργών - Εξωτερικών, Άμυνας και επί του Προϋπολογισμού - με 5ετή θητεία.

5. Κατάργηση των πολλών Γενικών Γραμματέων των υπουργείων, όπως είναι σήμερα, με αντίστοιχη αναβάθμιση του ρόλου των Γενικών Διευθυντών και θέσπιση ενός μόνο Γενικού Γραμματέα σε κάθε υπουργείο.

6. Αναθεώρηση της διάταξης που προσδιορίζει την ποινική ευθύνη των υπουργών. 7. Αναθεώρηση της διάταξης για την  ασυλία των Βουλευτών και αυτή θα περιορισθεί αποκλειστικά στα όρια της άσκησης των κοινοβουλευτικών καθηκόντων του κάθε βουλευτή.

8. Ουσιαστικός εκδημοκρατισμός των Πολιτικών Κομμάτων, με αξιόπιστες εγγυήσεις διαφάνειας στα οικονομικά των κομμάτων.

9. Κατάργηση των βουλευτικών προνομίων που δεν έχουν σχέση με τα καθήκοντα του Βουλευτή.

 10. Εξορθολογισμός των διατάξεων για τα Μ.Μ.Ε. ώστε να ενισχυθεί η διαφάνεια και η αντικειμενικότητά τους.

11. Ασυμβίβαστο του αξιώματος του υπουργού με εκείνο του Βουλευτή, ώστε να πάψει η Βουλή να είναι προθάλαμος υποψήφιων υπουργών και θα γίνει Συνέλευση εκπροσώπων του λαού. Αναβάθμιση εξουσιών στην άσκηση του νομοθετικού τους έργου και του κοινοβουλευτικού τους ελέγχου.

12. Αναθεώρηση του άρθρου 90, ώστε να ενισχυθεί η ανεξαρτησία της Δικαιοσύνης και να περιοριστεί η διακριτική ευχέρεια της Εκτελεστικής Εξουσίας ως προς την επιλογή της ηγεσίας της Δικαιοσύνης.

13. Ίδρυση Συνταγματικού Δικαστηρίου

14. Θέσπιση χρονικών ορίων ως προς τη θητεία του Πρωθυπουργού.

15. Θέσπιση χρονικών ορίων ως προς τις θητείες των Περιφερειαρχών, των Δημάρχων και των Συνδικαλιστών.

16. Μείωση του αριθμού των Βουλευτών.

17. Ενίσχυση του ρόλου των Βουλευτών, τόσο σε νομοθετικό όσο και σε ελεγκτικό επίπεδο.

18. Υποχρεωτική σύνταξη μελέτης σκοπιμότητας για τα μεγάλα δημόσια έργα και τις σημαντικές προμήθειες του  Δημοσίου. 

19. Οριοθέτηση της δικαιοδοσίας του Ελεγκτικού Συνεδρίου επί των δημόσιων συμβάσεων, ώστε να μη συγκρούεται με εκείνη του Συμβουλίου της Επικρατείας.

20. Ίδρυση ειδικού τμήματος στο Συμβούλιο της Επικρατείας για την γρήγορη εκδίκαση υποθέσεων μεγάλων δημόσιων συμβάσεων και ιδιωτικών επενδύσεων.

21. Αναμόρφωση της οικονομικής θεματικής του Συντάγματος. Σύνδεση της αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας με την οικονομική ανάπτυξη και την εξασφάλιση της ανάλογης ωφέλειας για το κοινωνικό σύνολο.  

22. Αναθεώρηση του άρθρου 17, ώστε να γίνει πιο αποτελεσματική η προστασία του πυρήνα του ατομικού δικαιώματος της ιδιοκτησίας. Πρόβλεψη για σαφείς χρονικούς περιορισμούς στη δέσμευση ακινήτων με σκοπό την απαλλοτρίωση…

23. Την προσθήκη στο άρθρο 79 της υποχρέωσης αναλυτικού απολογισμού απ’ όλους τους φορείς που χρηματοδοτούνται από το δημόσιο Προϋπολογισμό.

24. Αναθεώρηση του άρθρου 24  (και του άρθρου 117 παρ. 3 και 4), ώστε να γίνει πληρέστερη η προστασία του περιβάλλοντος, αλλά και η αντιμετώπιση ακραίων καταστάσεων σε βάρος, όχι μόνο της ατομικής ιδιοκτησίας, αλλά και της ίδιας της περιουσίας του Δημοσίου.

25. Αναθεώρηση του άρθρου 16, για την ίδρυση και λειτουργία μη κρατικών και μη κερδοσκοπικών Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων.

26. Αναθεώρηση των διατάξεων για τα δημοψηφίσματα, ώστε να προβλέπεται διενέργεια δημοψηφίσματος και με λαϊκή πρωτοβουλία.

 27. Εξορθολογισμός των διατάξεων που αφορούν στη λειτουργία των Ανεξάρτητων Αρχών, έτσι ώστε να καταστούν πιο αποτελεσματικές στο έργο τους για την προάσπιση των δικαιωμάτων του πολίτη.

28. Προτεραιότητα στην ασφάλεια του πολίτη. «Γιατί η ασφάλεια είναι δημοκρατικό δικαίωμα των πολιτών, είναι υποχρέωση της Πολιτείας και αποτελεί η ίδια μια ουσιώδη ανθρώπινη ελευθερία» όπως είπε ο Πρωθυπουργός.

29. Κατοχύρωση του δικαιώματος της ελεύθερης διακίνησης όλων και της ανεμπόδιστης πρόσβασης στην εργασία τους. Ώστε να μην διαταράσσεται συνεχώς η κοινωνικοοικονομική ζωή από την αυθαιρεσία ατόμων ή μικρών ομάδων.

30. Ρητή πρόβλεψη να προστατευθεί η εθνική ταυτότητα και η ελληνική γλώσσα.

 

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)