to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

17:02 | 05.07.2016

Κοινωνία

Συνάντηση του προέδρου της Βουλής με μαθητές και καθηγητές του Σχολείου Φυλακών Αυλώνα

«Πρωτεργάτες και πρωταγωνιστές σε μια εποικοδομητική στάση ζωής για τη διεκδίκηση της ελευθερίας μέσα από τη νομιμότητα και τη δημοκρατική συνύπαρξη» χαρακτήρισε ο Πρόεδρος της Βουλής, κ. Νικόλαος Βούτσης, τους μαθητές του Γυμνασίου-Λυκείου του Ειδικού Καταστήματος Κράτησης Νέων Αυλώνα, που επισκέφθηκαν σήμερα, για πρώτη φορά, τη Βουλή συνοδευόμενοι από τον Διευθυντή του σχολείου κ. Πέτρο Δαμιανό και καθηγητές τους διαφόρων ειδικοτήτων.


Πρόκειται για τρεις φοιτητές πλέον, δύο τελειόφοιτους Λυκείου που μετείχαν φέτος στις πανελλαδικές εξετάσεις και έναν μαθητή που θα φοιτήσει την προσεχή σχολική χρονιά στη Γ΄ Λυκείου, οι οποίοι ευχαρίστησαν τη Βουλή των Ελλήνων για την ευκαιρία που είχαν να αναφερθούν στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν αλλά και να αναδείξουν το σπουδαίο έργο που επιτελούν οι εκπαιδευτικοί του σχολείου τους.

«Η επίσκεψή σας είναι πράγματι μια σπουδαία ευκαιρία να τεθούν επί τάπητος, και με τον επιτακτικό τρόπο που χρειάζεται, τα προβλήματα που υπάρχουν στο σωφρονιστικό σύστημα, προκειμένου να αντιμετωπισθούν γρήγορα, αποφασιστικά και με κάθε προσπάθεια, από την πολιτεία. Είναι θέματα που αφορούν το σύνολο της κοινωνίας και όχι μόνον εσάς που, έτσι κι αλλιώς, έχετε βάλει το πόδι για να συμμετέχετε ενεργά και θετικά στην κοινωνία, μέσω της μόρφωσης και της εκπαίδευσης», είπε ο Πρόεδρος της Βουλής κ. Βούτσης στη συζήτηση που είχε με τους νέους.

Αναφερόμενος στο σωφρονιστικό σύστημα ο κ. Βούτσης εξέφρασε την άποψη πως «αποτελεί, σε πολύ μεγάλο βαθμό, αν και όχι κατ’ αποκλειστικότητα, την εικόνα μιας δημοκρατικής χώρας» σημειώνοντας την ανάγκη της έντονης και συνεπούς παρουσίας του κράτους και της πολιτείας. «Σωφρονισμός –είπε– σημαίνει κάτι απόλυτο, δηλαδή τη στέρηση της ελευθερίας, που είναι το υπέρτατο δικαίωμα. Από εκεί και πέρα, όμως, η κοινωνία, η πολιτεία, πρέπει να ενδιαφέρεται έτσι ώστε όλα τα άλλα δικαιώματα να μπορούν να ασκούνται μέσα στο σωφρονιστικό κατάστημα, κάτι που δεν ήταν πάντα, ούτε είναι ακόμα, αυτονόητο».

«Ο Αυλώνας αποτελεί θεμέλιο στην εκπαίδευση για όλα τα σωφρονιστικά συστήματα. Αν δεν υπήρχαν αυτοί οι άνθρωποι, με την επιμονή τους, την έγνοια τους και την εμπιστοσύνη που μας δείχνουν, εμείς θα καταλήγαμε επαγγελματίες στην παρανομία» τόνισε ένας από τους μαθητές αναφερόμενος στο έργο των καθηγητών του, υπογραμμίζοντας ωστόσο τις ελλείψεις καθηγητών στην έναρξη κάθε σχολικής χρονιάς αλλά και την έλλειψη κινήτρου σε καθηγητές, προκειμένου να καλύπτουν τις κενές θέσεις σε σωφρονιστικά καταστήματα.

«Δεν θέλω να περάσω τη ζωή μου στη φυλακή. Θέλω να βγω έξω» ανέφερε ένας εκ των σημερινών φοιτητών, αναδεικνύοντας το ζήτημα της εφαρμογής του νόμου για την ηλεκτρονική επιτήρηση (βραχιολάκι) ως προϋπόθεση ομαλής επανένταξης στην κοινωνία, αλλά και της ταχύτερης απονομής δικαιοσύνης.

«Το σχολείο ήταν η σωτηρία μου. Μπήκα στη φυλακή στη Γ΄ Γυμνασίου και φέτος έδωσα εξετάσεις. Αν δεν ήμουν στη φυλακή, πιστεύω ότι δεν θα το τελείωνα ποτέ, είχα μπλέξει με τα ναρκωτικά. Δεν έβλεπα μπροστά μου, αυτή είναι η πραγματικότητα» ανέφερε ο τελειόφοιτος πλέον, που στοχεύει να επιτύχει στο Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων ή στη Σχολή Καλλιτεχνικών Σπουδών, καθώς όπως αναφέρει ο Διευθυντής του σχολείου, «είναι καλλιτεχνική φύση με πολύ ωραία φωνή».

«Τα συγχαρητήρια και οι έπαινοι όλων μας πρέπει να είναι αφειδώλευτοι σ’ εσάς τους ίδιους αλλά και σε όλους τους ανθρώπους, σε όλα τα επίπεδα, που λειτουργούν και πορεύονται μαζί σας. Αυτός ο έπαινος είναι σημαντικός, γιατί είναι ένα πετραδάκι για τη δημοκρατία και την κοινωνική επανένταξη. Να είστε υπερήφανοι γι’ αυτό που κάνετε και να είστε έτοιμοι, όσο το δυνατόν πιο γρήγορα, αξιοποιώντας όλες  τις πρόνοιες που παρέχει ή θα παράσχει το σωφρονιστικό σύστημα, να επανενταχθείτε με κάθε εποικοδομητικό τρόπο» ανέφερε ο Πρόεδρος της Βουλής χαρακτηρίζοντας τους μαθητές και τους καθηγητές του Γυμνασίου-Λυκείου των φυλακών Αυλώνα ως «υπόδειγμα και θετική εξαίρεση μέσα στο σωφρονιστικό σύστημα». 

Στη συνάντηση και στον διάλογο που αναπτύχθηκε συμμετείχαν, μαζί με τον Πρόεδρο της Βουλής κ. Νικόλαο Βούτση, ο Α΄ Αντιπρόεδρος και μέλος της Επιτροπής Σωφρονιστικού Συστήματος της Βουλής κ. Αναστάσιος Κουράκης, η Πρόεδρος της Επιτροπής Σωφρονιστικού Συστήματος κ. Αφροδίτη Σταμπουλή, ο Πρόεδρος της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων κ. Κωνσταντίνος Γαβρόγλου, ο Γενικός Γραμματέας της Βουλής κ. Κώστας Αθανασίου και ο καθηγητής κ. Παύλος Σούρλας,

Γενικός Γραμματέας του Ιδρύματος της Βουλής για τον Κοινοβουλευτισμό και τη Δημοκρατία, το οποίο είχε και την πρωτοβουλία της επίσκεψης.

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)