to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

14:56 | 05.07.2016

Κοινωνία

Ο ΟΑΕΔ αλλάζει

Το νέο μοντέλο οργάνωσης και λειτουργίας του Οργανισμού Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού που θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2016, παρουσίασαν σήμερα σε κοινή συνέντευξη Τύπου ο υπουργός Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης καθ. Γιώργος Κατρούγκαλος και η διοικήτρια του Οργανισμού Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού καθ. Μαρία Καραμεσίνη.


Ο υπουργός Εργασίας Γιώργος Κατρούγκαλος υπογράμμισε ότι «άμεση προτεραιότητα της κυβέρνησης αποτελεί η ρύθμιση της εργασιακής ζούγκλας και της αναστροφής της απορρύθμισης των τελευταίων ετών. Η ενίσχυση του ΟΑΕΔ αποτελεί βασική προϋπόθεση για την επίτευξη των στόχων αυτών, παράλληλα με την επαναφορά των συλλογικών διαπραγματεύσεων, στο πλαίσιο της επικείμενης διαπραγμάτευσης για τα εργασιακά. Η Ελλάδα πρέπει να επιστρέψει στην κανονικότητα, πρέπει να επιστρέψει στο Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Μοντέλο».

Η διοικήτρια του Οργανισμού Μαρία Καραμεσίνη τόνισε ότι «το σχέδιο αναδιοργάνωσης του ΟΑΕΔ είναι έργο πολυεπίπεδο, που στηρίζεται σε ριζικές αλλαγές στο οργανωτικό και διοικητικό του μοντέλο, καθώς και στις ασκούμενες πολιτικές. Αποσκοπεί στη βελτίωση της σχέσης του Οργανισμού με τους ανέργους και τις επιχειρήσεις, στην παροχή καλύτερων υπηρεσιών και στην αναβάθμιση του θεσμικού του ρόλου στη λειτουργία της αγοράς εργασίας. Σήμερα παρουσιάζουμε τις κομβικές αλλαγές που έχουμε ήδη υλοποιήσει, για την άμεση εξυπηρέτηση του πολίτη: Τηλεφωνικό Κέντρο, Διαδικτυακή Πύλη και Υπηρεσία Υποδοχής στα ΚΠΑ. Και οι τρεις αλλαγές έχουν ήδη βρει θετική ανταπόκριση από τους πολίτες».

Με την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης της αναδιοργάνωσης τίθεται σε πλήρη λειτουργία το καινοτόμο, σχεδιασμένο για συσκευές τύπου tablet και smart phone, Portal του ΟΑΕΔ που εξασφαλίζει καλύτερη και ευκολότερη εξυπηρέτηση των πολιτών. Διαθέτει αλληλένδετες μηχανές απλής ή σύνθετης αναζήτησης κενών θέσεων (για τους αναζητούντες εργασία) και βιογραφικών (για τους εργοδότες) για την αποτελεσματικότερη σύζευξη προσφοράς και ζήτησης εργασίας. Καινοτομία του αποτελεί η παροχή πρόσβασης σε όλο το φάσμα των υπηρεσιών, στις οποίες έχει δυνητικά πρόσβαση ο χρήστης, ανάλογα με την κατηγορία συναλλασσόμενου στην οποία ανήκει. Ήδη, κατά τη δοκιμαστική λειτουργία του νέου Portal από τον Απρίλιο, έγιναν 3.200.000 προβολές σελίδας από 350.000 χρήστες σε μηναία βάση.

Στο προσεχές διάστημα οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες του Οργανισμού θα αναβαθμιστούν, ώστε να γίνουν περισσότερο εξατομικευμένες.

Η διοικήτρια του ΟΑΕΔ παρουσίασε επίσης τη νέα υπηρεσία τηλεφωνικής εξυπηρέτησης -Call Center του Οργανισμού- που λειτουργεί από τις αρχές Μαΐου, εξασφαλίζοντας προσβασιμότητα και άμεση τηλεφωνική εξυπηρέτηση σε όλους τους πολίτες που συναλλάσσονται με τον ΟΑΕΔ, στον πενταψήφιο αριθμό 11320. Η νέα υπηρεσία στελεχώνεται από έμπειρο προσωπικό που δίνει στο κοινό πληροφορίες κι οδηγίες ή παραπέμπει για εξειδικευμένη πληροφόρηση στους αρμόδιους εκπροσώπους. Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία, το τηλεφωνικό κέντρο του ΟΑΕΔ εξυπηρετεί κατά μέσο όρο 900 κλήσεις καθημερινά. Ο μέσος όρος αναμονής σε κάθε κλήση διαμορφώνεται στα 30’’ και ο μέσος χρόνος εξυπηρέτησης στα 2’ 30’’ λεπτά.

Η κ. Καραμεσίνη αναφέρθηκε στην Υπηρεσία Υποδοχής που λειτουργεί σε 31 ΚΠΑ σε όλη τη χώρα, όπου ο πολίτης μπορεί να ενημερωθεί άμεσα και γρήγορα για όλες τις απαραίτητες ενέργειες και τα δικαιολογητικά που απαιτούνται για να ολοκληρώσει τη συναλλαγή του, με αποτέλεσμα να μειωθεί η «ουρά» στα γκισέ των ΚΠΑ κατά 60%.

Το πρόγραμμα της αναδιοργάνωσης που υλοποιείται στο πλαίσιο του έργου «Οργανωτικός Ανασχεδιασμός και Επαναπροσδιορισμός του Επιχειρησιακού Μοντέλου του ΟΑΕΔ (Reengineering)» στηρίζεται στην ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού, στην ορθολογική διαχείριση των διαθέσιμων πόρων, στην εισαγωγή ψηφιακών καινοτομιών στο πλαίσιο της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, στην απλούστευση των γραφειοκρατικών διαδικασιών και στην αλλαγή των ενεργητικών πολιτικών απασχόλησης.

Άμεση εξυπηρέτηση του πολίτη

 


 

«Επαναπροσδιορισμός του Επιχειρησιακού Μοντέλου του ΟΑΕΔ (Reengineering)» 2012 - 2016

Στο πλαίσιο της Εθνικής Πολιτικής για την Καταπολέμηση της Ανεργίας ο ΟΑΕΔ υλοποιεί ένα μεγάλης εμβέλειας Πρόγραμμα Αναδιοργάνωσης του Επιχειρησιακού του Μοντέλου.

ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Μέσω του επαναπροσδιορισμού του επιχειρησιακού του μοντέλου, ο ΟΑΕΔ επιδιώκει:

  • Να σχεδιάζει και να υλοποιεί αποτελεσματικότερες πολιτικές καταπολέμησης της ανεργίας.

  • Να διευρύνει την ποσότητα και το φάσμα των παρεχόμενων υπηρεσιών προς το εργατικό δυναμικό της χώρας (ανέργους και εργαζόμενους) και να βελτιώσει την ποιότητά τους.

  • Να αυξήσει την εσωτερική του απόδοση, αξιοποιώντας καλύτερα το προσωπικό του και τις νέες τεχνολογίες και εφαρμόζοντας νέους τρόπους οργάνωσης και διοίκησης.

  • Να ενδυναμώσει τον θεσμικό του ρόλο στη λειτουργία της αγοράς εργασίας

ΑΞΟΝΕΣ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ

Το Πρόγραμμα ξεκίνησε τον Ιούνιο του 2013 και οι κεντρικοί του άξονες καταρτίστηκαν από τον ΟΑΕΔ σε συνεργασία με τις Δημόσιες Υπηρεσίες Απασχόλησης (ΔΥΑ) της Σουηδίας, του Ηνωμένου Βασιλείου και της Γερμανίας με τη συμβολή της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

  1. Καλύτερη οργανωτική και διοικητική διάρθρωση του Οργανισμού

  2. Ανάπτυξη σχέσεων με τους εργοδότες

  3. Ανάπτυξη νέας διαδικτυακής πύλης που επιτρέπει τη σύζευξη προσφοράς και ζήτησης εργασίας (job portal)

  4. Επανασχεδιασμός των ενεργητικών μέτρων απασχόλησης σύμφωνα με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας

  5. Παροχή υπηρεσιών που ανταποκρίνονται στις ανάγκες των αναζητούντων εργασία

  6. Υποστήριξη των νεαρών μαθητευομένων των ΕΠΑΣ Μαθητείας του ΟΑΕΔ.

  7. Επιλογή μοντέλου διοίκησης – βελτίωση παρεχόμενων υπηρεσιών

  8. Ανάπτυξη συμπράξεων στο πλαίσιο της παροχής υπηρεσιών.

Οι παραπάνω άξονες συνοψίζονται στις παρακάτω κατευθύνσεις:

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: «ΕΠΑΝΑΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΜΟΝΤΕΛΟΥ ΤΟΥ ΟΑΕΔ»

Κάθε άξονας περιλαμβάνει κάποιες κομβικές δράσεις οι οποίες στοχεύουν στην βελτίωση της επίδοσης και των παρεχόμενων υπηρεσιών από τον Οργανισμό. Οι κύριες κομβικές δράσεις είναι οι ακόλουθες:

  1. Αναδιοργάνωση των ΚΠΑ2: Μετακύλιση σε όλα (συνολικά 118) τα ΚΠΑ2 των πιλοτικών διαδικασιών της προηγούμενης φάσης του προγράμματος που στέφθηκαν με επιτυχία (νέοι ρόλοι, νέες πρακτικές, παρακολούθηση δεικτών επίδοσης). Τον Ιούνιο ολοκληρώθηκε η εφαρμογή των πιλοτικών διαδικασιών σε 31 ΚΠΑ2 της α’ κατηγορίας, όπως αυτή είχε οριστεί από την Διοίκηση βάσει συγκεκριμένων κριτηρίων, ενώ τον Οκτώβριο αναμένεται να αρχίσει η εφαρμογή των αλλαγών αυτών στην β΄ κατηγορία των ΚΠΑ2 και τον Δεκέμβριο στην γ΄ κατηγορία των ΚΠΑ2, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα.

  2. Call Center: Βάσει χρονοδιαγράμματος ολοκληρώθηκε η φάση πιλοτικής λειτουργίας του τηλεφωνικού κέντρου που σήμερα στελεχώνεται από 17 άτομα. Η πλήρης λειτουργία του θα παρέχει άμεση και αξιόπιστη πληροφόρηση στο σύνολο των συναλλασσόμενων με τις κεντρικές, περιφερειακές και τοπικές υπηρεσίες του Οργανισμού σε όλη την χώρα και θα εξοικονομήσει ανθρώπινους και άλλους πόρους.

  3. Νέο Portal: Ολοκληρώθηκε και λειτούργησε πιλοτικά κατά τους μήνες Μάιο και Ιούνιο το νέο Portal του ΟΑΕΔ. H εγκατάσταση συστήματος ηλεκτρονικής αναζήτησης θέσεων εργασίας και εργαζομένων και σύζευξης προσφοράς και ζήτησης εργασίας και η βελτίωση της διαδικτυακής πύλης με σκοπό την καλύτερη ανταπόκριση στις ανάγκες των διαφορετικών κατηγοριών χρηστών για πληροφόρηση, θα συμβάλλει δυναμικά στην επίτευξη των κεντρικών στόχων του Προγράμματος.

  4. Ανάλυση προφίλ – Κατηγοριοποίηση – Συμβουλευτική: Η ανάλυση του προφίλ των εγγεγραμμένων ανέργων και η κατηγοριοποίησή τους, προκειμένου η παροχή κατάλληλων υπηρεσιών συμβουλευτικής από τους εργασιακούς συμβούλους να ανταποκρίνεται καλύτερα στις ανάγκες τους, αποτελούν τον κεντρικό στόχο της κομβικής αυτής ενέργειας.

  5. Βελτίωση σχέσεων με εργοδότες: Η προσέγγιση των εργοδοτών αποτελούσε πάντα βασική έλλειψη του ΟΑΕΔ. Πλέγμα μέτρων του Προγράμματος στοχεύουν στην δυναμική παρέμβαση του Οργανισμού στον τομέα αυτό (Μονάδα μεγάλων εργοδοτών, εργασιακοί σύμβουλοι εργοδοτών, υπηρεσίες μέσω του portal, συνεργασία με κοινωνικούς εταίρους).

  6. Απλοποίηση Διαδικασιών: Η απλοποίηση κομβικών διαδικασιών λειτουργίας του Οργανισμού και ο έλεγχος στα διάφορα στάδια αναμένεται να έχουν πολύ θετικά αποτελέσματα ως προς την βελτίωση της ταχύτητας ανταπόκρισης, την αξιοπιστία της διαδικασίας και την εξοικονόμηση ανθρώπινων πόρων.

  7. Ενεργητικές Πολιτικές Απασχόλησης (ΕΠΑ): Βελτίωση αποτελεσματικότητας μέσω καλύτερου σχεδιασμού, στόχευσης και υλοποίησης των προγραμμάτων.

  8. Εκπαίδευση/επιμόρφωση Προσωπικού: Θα επιμορφωθεί σχεδόν το ένα τρίτο του προσωπικού του ΟΑΕΔ. Οι ανάγκες εκπαίδευσης του προσωπικού σε οριζόντια και κάθετα προσόντα και σε νέα εργαλεία και πρακτικές προήλθαν από την υλοποίηση της πρώτης φάσης του Προγράμματος 2013-2015.

  9. Νέο μοντέλο διοίκησης και Δείκτες Επίδοσης: Η θέσπιση ενός νέου μοντέλου διοίκησης μέσω αποτελεσμάτων (management by results) και η παρακολούθηση ποιοτικών και ποσοτικών παραμέτρων της καθημερινής λειτουργίας του Οργανισμού μέσω επιλεγμένων δεικτών επίδοσης (performance indicators) θα συμβάλουν στην επίτευξη των στρατηγικών και επιχειρησιακών στόχων του. 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ

tags: ΟΑΕΔ

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)