to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

Μετρό για… παραμελημένους Αθηναίους

Με την (υπό κατασκευή από το 2016) Γραμμή 4 θα καλυφθούν συγκοινωνιακά πυκνοκατοικημένες περιοχές που δεν είχαν άμεση πρόσβαση σε μέσα σταθερής τροχιάς.


Στις αρχές του 2016 αναμένεται να ξεκινήσει η κατασκευή του πρώτου τμήματος της περιφερειακά γραφεία ασύλου.του Μετρό, που θα ξεκινά από το Γαλάτσι και, μέσω Κυψέλης, Εξαρχείων και Κολωνακίου, θα καταλήγει στον σταθμό του Ευαγγελισμού, ενώ υπολογίζεται ότι θα εξυπηρετεί 250.000 επιβάτες την ημέρα.

Το κόστος του τμήματος των 8,3 χλμ. ανέρχεται σε 900 εκατ. ευρώ και θα καλυφθεί τουλάχιστον κατά 50% από το δάνειο της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (ΕΤΕπ), που αναμένεται να υπογραφεί μέσα στην εβδομάδα. Ολόκληρη η νέα γραμμή, που θα συνεχίζει προς το Μαρούσι ακολουθώντας τη λεωφόρο Κηφισίας για να φτάσει ώς τη Λυκόβρυση, θα έχει μήκος 33 χλμ., θα διαθέτει 29 σταθμούς και θα κοστίσει περισσότερα από 3 δισ. ευρώ.

Νέοι σταθμοί

Το πρώτο κομμάτι, που αναμένεται να παραδοθεί ώς το 2020, θα διαθέτει εννέα νέους σταθμούς:

*Αφετηρία θα είναι το άλσος Βεΐκου, όπου ο σταθμός θα κατασκευαστεί στη διασταύρωση των οδών Ομορφοκκλησιάς και Τράλλεων. Σε επόμενη φάση θα γίνει η μικρή επέκταση προς τα βόρεια, ώστε να συνδεθεί με τον Ηλεκτρικό, στον σημερινό σταθμό του Περισσού.

*Το Γαλάτσι θα διαθέτει άλλον έναν σταθμό στη διασταύρωση της λεωφόρου Γαλατσίου με την οδό Αγίας Γλυκερίας. Δύο σταθμοί προβλέπονται στην ευρύτερη περιοχή της Κυψέλης, ο ένας στην κεντρική πλατεία και ο άλλος στη γωνία των οδών Ευελπίδων και Μουστοξύδη, δίπλα στα Δικαστήρια.

*Ο πέμπτος σταθμός έχει χωροθετηθεί στην πλατεία Εξαρχείων και ο επόμενος θα είναι δίπλα σε αυτόν που ήδη λειτουργεί στο Πανεπιστήμιο, με τον οποίο θα έχει απευθείας σύνδεση, αλλά θα βρίσκεται λίγο βορειότερα.

*Θα συνεχίζει προς το Κολωνάκι, με πρόβλεψη να έχει έξοδο πάνω στην πλατεία Φιλικής Εταιρείας. Το προσωρινό τέρμα θα είναι στον Ευαγγελισμό, πάλι σε συνδυασμό με τον σημερινό σταθμό, αλλά σε χώρο προς την πλευρά του πάρκου Ριζάρη. Από εδώ, εκτός από τη συνέχιση της γραμμής προς τα βόρεια, θα ξεκινά η διακλάδωση προς Βύρωνα που δεν αποκλείεται να φτάνει ώς τον Υμηττό.

*Η κατασκευή του πρώτου τμήματος θα είναι ιδιαίτερα δύσκολη, καθώς σε ένα μεγάλο μέρος της θα περνά κάτω από πολυκατοικίες, με εξαίρεση τη διέλευση κάτω από τη λεωφόρο Βεΐκου, την οδό Αγίας Γλυκερίας, τη Μουστοξύδη και την Ακαδημίας.

Επεκτάσεις

Σε πλήρη εξέλιξη είναι τα έργα επέκτασης της γραμμής προς Πειραιά, όπου έχει ήδη κατασκευαστεί το 17% της σήραγγας. Εργοτάξια λειτουργούν στους υπό κατασκευή σταθμούς στην Αγία Ελεούσα στην Αγία Βαρβάρα, στην πλατεία Ελευθερίας στον Κορυδαλλό, στην πλατεία Ελ. Βενιζέλου στη Νίκαια, στη διασταύρωση των οδών Αιτωλικού και Μαυρομιχάλη στα Μανιάτικα, κοντά στον σταθμό του ΗΣΑΠ στο κέντρο του Πειραιά και στη διασταύρωση των οδών Ηρώων Πολυτεχνείου και Β. Γεωργίου δίπλα στο Δημοτικό Θέατρο.

Στις δύο τελευταίες περιπτώσεις βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο και οι αρχαιολογικές ανασκαφές. Κοντά στο φρέαρ της οδού Δεληγιάννη εντοπίστηκε βοτσαλωτό δάπεδο που μεταφέρθηκε σε άλλο χώρο για να συντηρηθεί και να αναδειχθεί.

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)