to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

Μαριάννα Δημητρίου: "Το 'Ατλαζένιο γοβάκι' μιλάει για όλους τους τρόπους να ερωτεύεσαι και να ζεις"

Κατέπληξε και συγκίνησε το θεατρικό κοινό πριν από δύο χρόνια με τον υποκριτικό της άθλο στο "Hamlet Machine" του Χάινερ Μίλερ. Η Μαριάννα Δημητρίου, από τους αθόρυβους, αλλά ουσιαστικούς ηθοποιούς, με πάθος και πίστη, που αναζητά συνεχώς τη μαθητεία, μιλά στην "Αυγή" με ενθουσιασμό για τη συμμετοχή της στο "Ατλαζένιο γοβάκι" του Κλοντέλ που παρουσιάζεται σήμερα και αύριο στο Φεστιβάλ Αθηνών σε σκηνοθεσία Έφης Θεοδώρου.


"Είναι ένα θηριώδες έργο, βαθιά φιλοσοφικό, που σε παρασύρει", υποστηρίζει η ηθοποιός. "Ένα σκληρό παραμύθι που διηγείται την ιστορία ενός άνδρα και μιας γυναίκας που ζουν μέσα σε μια ανώτερη αγάπη. Στην παράσταση επωμίζομαι τρεις μονολόγους. Τον χορό της σελήνης, όπου μιλάει το ασυνείδητο των δύο εραστών και αποτελεί έναν ύμνο στη γυναίκα. Άλλωστε 'Το ατλαζένιο γοβάκι' μιλάει για όλους τους τρόπους να ερωτεύεται και να ζει κάποιος. Υποδύομαι επίσης τον ρόλο της Δόνια Ονόρια, που είναι η κυρία Τιμή, μητέρα του κεντρικού ήρωα, του Δον Ροντρίγκο. Διατρέχει όλο το έργο, και αφορά μια γυναίκα που, ενώ είχε ζήσει μια ζωή μέσα στην πίστη, εξαιτίας του πόνου του παιδιού της που ερωτευμένο έχει λαβωθεί, ανακαλύπτει πως ο πόνος ανοίγει την ψυχή μας. Ο τελευταίος μονόλογος που κάνω είναι η ηθοποιός και έχει πάνω του όλο το τερτίπι του θεάτρου. Είναι ο ρόλος της θεατρίνας, της τσαχπινιάς, της απλότητας, τόσος αστείος και τόσο χαρούμενος σαν τον αφρό της σαμπάνιας. Να μην παραλείψω να σας πω ότι είμαι και η διπλή σκιά που βγαίνει πριν από το φεγγάρι και κατηγορεί τον άνδρα και τη γυναίκα που για ένα δευτερόλεπτο, που έμεινε για πάντα στην αιωνιότητα, βρέθηκαν κάτω από το φεγγαρόφωτο μπροστά σε έναν τοίχο, φιλήθηκαν και χώρισαν. Εγώ που είμαι η σκιά τους αναρωτιέμαι 'τι θα γίνω τώρα;'".

Ο Κλοντέλ έχει τρία επίπεδα στο έργο. Το πρώτο είναι η ιστορία. Εκείνος, εκείνη και όλοι οι άλλοι γύρω τους, οι συνθήκες, οι πόλεμοι, ο επεκτατισμός, η καθολικότητα, οι πολύ ισχυρά τοποθετημένες συνθήκες. Ένα δεύτερο επίπεδο αφορά φιλοσοφικά ερωτήματα που τα συναντάς σε κάθε υψηλό έργο. Τι είναι θεός, έρωτας, ζωή, θάνατος, ποιος είναι ο τρόπος για να ζει κάποιος καλύτερα τη ζωή του; Τα θίγει όλα, ακόμα και τη διαφορετικότητα, την ενωμένη Ευρώπη, τον καθολικισμό. Δεν τα απαντάει ο ίδιος αυτά τα μεγάλα φιλοσοφικά ερωτήματα. Αφήνει τον χώρο και το περιθώριο στον καλλιτέχνη να τα ερμηνεύσει, αλλά κυρίως στον θεατή να τα πάρει μαζί του και να σκεφτεί. Υπάρχει και ένα τρίτο επίπεδο, το πώς όλα αυτά γίνονται τέχνη και θέατρο και χαρίζονται στον κόσμο".

Η Μαριάννα Δημητρίου, συνεχίζει, τόσα χρόνια μετά, να μιλά με ενθουσιασμό για τη μαθητεία της δίπλα στον Ρώσο δάσκαλο και σκηνοθέτη Βασίλιεφ και τη συνεργασία τους στη "Μήδεια". "Η συνάντηση με τον Βασίλιεφ ήταν καθοριστική, όχι μόνο όσον αφορά την τέχνη και το θέατρο, αλλά και τη ζωή. Μας δίδαξε το πώς πρέπει να ακολουθείς τη φύση σου, να μην προσπαθείς να γίνεις κάποιος άλλος, αλλά και για το πώς οι ρόλοι είναι φορείς ιδεών".

info: Μετάφραση: Στρατής Πασχάλης, Διασκευή - Σκηνοθεσία: Έφη Θεοδώρου, Σκηνικά:Εύα Μανιδάκη, Κοστούμια: Ιωάννα Τσάμη, Μουσική: Νίκος Πλάτανος, Κίνηση: Ερμής Μαλκότσης, Καμίλο Μπεντανκόρ, Φωτισμοί: Αλέκος Γιάνναρος, Βοηθός σκηνοθέτη: Νάσια Φουρτούν. Παίζουν (με αλφαβητική σειρά): Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης, Κωνσταντίνος Ασπιώτης, Τζωρτζίνα Δαλιάνη, Μαριάννα Δημητρίου, Μάξιμος Μουμούρης, Δημήτρης Παπανικολάου, Μαρία Σκουλά, Γιώργος Τζαβάρας, Πηνελόπη Τσιλίκα, Χάρης Φραγκούλης, Γιώργος Φριντζήλας, Νικόλας Χανακούλας.

Παραστάσεις Τετάρτη και Πέμπτη, 30 και 31 Ιουλίου, ώρα 8.00, αίθουσα Δ, Πειραιώς 260.

tags: θέατρο

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)