to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

17:42 | 26.04.2016

Κοινωνία

Κόντεψε να βουλιάξει στο λιμάνι του Πειραιά το «Παναγία Τήνου»

Κόντεψε να βυθιστεί το πρωί της Μ. Τρίτης το πλοίο «Παναγία Τήνου» στο Λιμάνι του Πειραιά. Λίγο μετά τις 11:15 το πρωί ενημερώθηκε το Λιμενικό ότι το πλοίο έχει πάρει κλίση από την δεξιά πλευρά.


Ελεγχόμενη κρίνεται προς το παρόν η κατάσταση στο παροπλισμένο επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο «Παναγία Τήνου», που λόγω εισροής υδάτων, πήρε μεγάλη δεξιά κλήση 40 μοιρών μέσα στο λιμάνι του Πειραιά, στην πύλη Ε-4.

Στο σημείο έχουν τοποθετηθεί πλωτά αντιρρυπαντικά φράγματα, ενώ βρίσκονται ήδη δύο αντιρρυπαντικά σκάφη και δύο ρυμουλκά για λόγους ασφαλείας, καθώς το πλοίο πιθανόν έχει μικρή ποσότητα καυσίμων, που δεν έχει ακόμα προσδιοριστεί.

Σύμφωνα με πληροφορίες του ΑΠΕ-ΜΠΕ δύτες που βούτηξαν στο σημείο όπου το πλοίο έχει γείρει, δεν μπόρεσαν να διακρίνουν πολλά πράγματα λόγω της θολούρας των νερών από τη λάσπη, ωστόσο πιθανολογείται ότι το «Παναγία Τήνου» πρέπει να έχει καθίσει στο έδαφος του βυθού και η κατάσταση να έχει σταθεροποιηθεί.

Το βάθος στο συγκεκριμένο σημείο σύμφωνα με εκτιμήσεις πρέπει να φάνει τα 8 μέτρα όσο και το ύψος του πλοίου.

Το σχέδιο απάντλησης των υδάτων που έχει ενεργοποιήσει από την πρώτη στιγμή το υπουργείο Ναυτιλίας αναμένεται να μπει σε εφαρμογή από αύριο αφού πρώτα καθίσει η λάσπη, ενώ με το πρώτο φως της ημέρας τα ειδικά συνεργεία αναμένεται να κάνουν καλύτερη αποτίμηση της κατάστασης.

Ιδιώτες δύτες αναμένεται επίσης να επιθεωρήσουν εκ νέου το πλοίο αύριο για να διαπιστώσουν που βρίσκεται το ρήγμα και τι μπορεί να γίνει.

Το πλοίο, κατασκευής του 1972, που ανήκε στη Ventouris Sea Lines και είχε κατασχεθεί λόγω οικονομικών προβλημάτων από το ΝΑΤ, εκτελούσε τελευταία τα δρομολόγια για Κύθηρα - Αντικύθηρα - Κίσσαμο.

Σύμφωνα με πληροφορίες το ΝΑΤ πριν από περίπου 15 ημέρες είχε ζητήσει να δοθεί άδεια για να μετακινηθεί στη θαλάσσια περιοχή της Ελευσίνας σε "νεκροταφείο πλοίων" ωστόσο για να γίνει αυτή η διαδικασία χρειαζόταν δικαστική απόφαση. Έτσι και σε συνδυασμό με την συνεχιζόμενη απεργία των δικηγόρων δεν εκδόθηκε έγκαιρα η απόφαση και έτσι το πλοίο παρέμεινε δεμένο στο λιμάνι του Πειραιά.

Ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς επρόκειτο μάλιστα να θέσει στο διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας τη διενέργεια ανοιχτού πλειοδοτικού διαγωνισμού για την εκποίηση πώληση και απομάκρυνση του συγκεκριμένου πλοίου από το λιμάνι του Πειραιά που βρίσκεται στην περιοχή αρμοδιότητας του ΟΛΠ.

Το πλοίο φυλάσσονταν επί 24ωρου βάσεως ενώ τα 42 μέλη του πληρώματός του είχαν τεθεί σε καθεστώς προστασίας μετά από σχετική ρύθμιση του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Θ.Δρίτσα.

Το ΝΑΤ είχε καταβάλλει για το λόγο αυτό, από το ειδικό «Κεφάλαιο Ασθένειας και Ανεργίας» έναντι των καθυστερημένων βασικών μισθών και επιδομάτων, αποδοχές μέχρι ενός τριμήνου στους 42 ναυτικούς του πλοίου , όπως αυτές καθορίζονται από τις οικίες συλλογικές συμβάσεις.


 

ο ΝΑΤ είχε προειδοποιήσει με έγγραφό του το υπ.Ναυτιλίας από τις 18 Απριλίου ότι το πλοίο "Παναγία Τήνου" είχε πάρει κλίση λόγω εισροής υδάτων, αναφέρουν 5 ναυτεργατικά σωματεία

Από τις 18 Απριλίου το ΝΑΤ σε σχετική επιστολή του προς την Επιθεώρηση Εμπορικών Πλοίων του υπουργείου Ναυτιλίας, είχε αναφέρει ότι από ενημέρωση του φύλακα του πλοίου, το «Παναγία Τήνου» είχε παρουσιάσει επικίνδυνη κλίση προς τα δεξιά λόγω εισροής υδάτων, αναφέρουν σε σημερινή ανακοίνωσή τους τα ναυτεργατικά σωματεία, Πανελλήνια Ένωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΜΕΝ), Πανελλήνια Ένωση Κατωτέρων Πληρωμάτων Μηχανής (ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ) , Πανελλήνια Επαγγελματική Ένωση Μαγείρων (ΠΕΕΜΑΓΕΝ) , Πανελλήνια Ένωση Πληρωμάτων Ρυμουλκών - Ναυαγοσωστικών (ΠΕΠΡΝ) και Πανελλήνια Ένωση Συνταξιούχων ΝΑΤ ΠΕΣ/ΝΑΤ .

Προσθέτουν ότι "το υπουργείο Ναυτιλίας και οι υπηρεσίες του δεν έκαναν καμία ενέργεια με βάση τα καταγγελλόμενα, αντίθετα με την σημερινή εξέλιξη της βύθισης του πλοίου προστίθενται χρέη στο ΝΑΤ σε βάρος των ασφαλισμένων του."

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)