Ο υπουργός Υποδομών τόνισε επίσης ότι "εδώ και ενάμισι χρόνο δίνουμε, μέσα σε πολύ δύσκολες συνθήκες, τη μάχη για την ολοκλήρωση τελματωμένων έργων, με σύνθετα και μεγάλα προβλήματα. Έργα που η μη ολοκλήρωσή τους θα ήταν καταστροφική για την οικονομία της χώρας. Έργα με συμβάσεις δυσμενείς για το ελληνικό δημόσιο. Με διεκδικήσεις δισεκατομμυρίων σε αποζημιώσεις".

"Προχωρήσαμε, είπε ο κ Σπίρτζης , σε καλόπιστες μεν, αλλά σκληρές διαπραγματεύσεις. Επιλύσαμε χρόνια προβλήματα και καθυστερήσεις. Ταυτόχρονα, μέσα στο συγκεκριμένο πλαίσιο, που έχει θέσει ο πρωθυπουργός, προετοιμάσαμε το μεσοπρόθεσμο σχεδιασμό των υποδομών που έχει ανάγκη η χώρα. Σχεδιασμό Υποδομών που βασίζεται στην αρχή: Έργα που εξυπηρετούν την οικοδόμηση της παραγωγικής δομής, που δίνουν υπεραξία στη χώρα, που επιτρέπουν στις υγιείς παραγωγικές δυνάμεις να αναπτύξουν τις δραστηριότητες και τις δεξιότητές τους. Σχεδιασμό Υποδομών και έργων που σέβονται τις κοινωνικές ανάγκες, την ισόρροπη ανάπτυξη και το κάθε ευρώ του πολίτη. Σχεδιασμό υποδομών για τη χώρα, που βρίσκεται στον αντίποδα της λογικής "έργα για τα έργα", έργα για την εξυπηρέτηση συμφερόντων.

Μιλώντας ειδικότερα για τις νέες θεσμικές παρεμβάσεις ο κ Σπιρτζης είπε ότι είναι έτοιμα ήδη σχέδια Νόμου, που θα αποτρέψουν τις παθογένειες, την αδιαφάνεια και τις στρεβλώσεις.

"Δύο σχέδια νόμου για τα δημόσια έργα (ένα με τον Γιώργο Σταθάκη, που επιτέλους θα έχουμε ένα ενιαίο νομοθέτημα για όλες τις κατηγορίες δημοσίων συμβάσεων) και ένα σχέδιο νόμου, που θεσμοθετεί κοινές προδιαγραφές για δημόσια και ιδιωτικά έργα, δομές για την καταπολέμηση της αδιαφάνειας, της γραφειοκρατίας και των υπερκοστολογήσεων. Επίσης ένα ΣΝ για το σιδηρόδρομο, ένα ΣΝ για τα κεραιοσυστήματα και την αδειοδότηση τους, ένα ΣΝ για τα υδατοδρόμια, και η δεύτερη κατεύθυνση η υλοποίηση έργων και σύγχρονων δομών".

Ο υπουργός πρόσθεσε ότι μας περιμένει σκληρή δουλειά για να υλοποιήσουμε κεντρικά ηλεκτρονικά συστήματα: για την αδειοδότηση όλων των έργων χωρίς καθυστερήσεις και γραφειοκρατικές διαδικασίες, για την παρακολούθηση όλων των έργων και των συντελεστών τους από ένα ενιαίο σύστημα, με διαφάνεια και προσβασιμότητα των πολιτών, για την καταγραφή των υπαρχόντων υποδομών, των αναγκών λειτουργίας και συντήρησης τους, για την ύπαρξη κανόνων που θα τηρούνται από όλους, για τη σύνταξη σύγχρονων προδιαγραφών και πραγματικών τιμολογίων για τα δημόσια έργα, για την καταγραφή, επικοινωνία και αξιοποίηση των Ελλήνων επιστημόνων που βρίσκονται στο εξωτερικό.

Ο κ. Σπίρτζης ανακοίνωσε ότι το ΥΠΟΜΕΔΙ εργάζεται ταυτόχρονα σκληρά για να δημοπρατήσουν άμεσα, νέα έργα για την αντιμετώπιση της ανεργίας και των δημοσιών εσόδων, να προετοιμάσει την υλοποίηση νέων υποδομών με έμφαση στο σιδηρόδρομο, στα μέσα σταθερής τροχιάς, στις κοινωνικές υποδομές, στα τηλεπικοινωνιακά δίκτυα, στα εμπορευματικά κέντρα και τις συνδυασμένες μεταφορές.

"Μας περιμένει σκληρή δουλειά, για να πετύχουμε στους στόχους εξωστρέφειας, τη στήριξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, τη σύνδεση της παραγωγής με τους ερευνητές και την επίτευξη καινοτόμων έργων και εφαρμογών" είπε και πρόσθεσε:

"Είναι το δεύτερο καλοκαίρι που ο Γιώργος (Σταθάκης ) με κάλεσε στα Χανιά και έλπιζα ότι θα εκμεταλλευτώ αυτές τις μέρες, για να μου μεταδώσει, τουλάχιστον ακαδημαϊκά, την τεχνογνωσία της αυτοσυγκράτησης και της ηρεμίας του.

Όπως φαίνεται όμως, εδώ θα είμαστε κι αυτό το καλοκαίρι και πολλά ακόμη καλοκαίρια, για να δουλέψουμε ασταμάτητα και αποτελεσματικά, για να επαναφέρουμε στο προσκήνιο τις παραγωγικές δυνάμεις, για να οικοδομήσουμε μια άλλη χώρα κοινωνικής δικαιοσύνης και προοδευτικού προσανατολισμού".

AΠΕ-ΜΠΕ