to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

8:23 | 07.11.2014

Διεθνή

Δικαστικό «ναι» στη μεγάλη απεργία στους γερμανικούς σιδηροδρόμους

Το δικαστήριο επέτρεψε την απεργία, και πλέον η τετραήμερη κινητοποίηση μπορεί να περάσει απρόσκοπτα στη δεύτερη της ημέρα


Μέχρι τη νύχτα κράτησε τελικά η διαδικασία στο διαιτητικό δικαστήριο της Φρανκφούρτης για την πρωτοφανούς κλίμακας απεργία στους γερμανικούς σιδηροδρόμους, με το αποτέλεσμα που φοβόταν η διοίκηση της εταιρείας: Το δικαστήριο επέτρεψε την απεργία, και πλέον η τετραήμερη κινητοποίηση μπορεί να περάσει απρόσκοπτα στη δεύτερη της ημέρα.

Το δικαστήριο απέρριψε την προσφυγή της εταιρείας, κρίνοντας ότι είναι στη φύση των απεργιακών κινητοποιήσεων να διαταράσσουν την ομαλή παροχή υπηρεσιών. 

Οι Γερμανικοί Σιδηρόδρομοι (DB) άσκησαν έφεση, η οποία αναμένεται να ξεκινήσει να εξετάζεται το μεσημέρι της Παρασκευής.  

Ζητώντας αύξηση μισθών κατά 5% και μείωση των ωρών εργασίας, οι μηχανοδηγοί των Γερμανικών Σιδηροδρόμων (DB) είχαν ξεκινήσει την Πέμπτη τετραήμερη απεργία στα επιβατικά τρένα. Οι κινητοποιήσεις είχαν ήδη μπλοκάρει την κίνηση των φορτηγών τρένων. 

Την κινητοποίηση έχει εξαγγείλει το συνδικάτο GDL, ο επικεφαλής του οποίου Κλάους Βεζέλσκι έχει δεχθεί βέλη σφοδρής κριτικής. Η απόφαση του δικαστηρίου αποτελεί προσωπική νίκη και για τον ίδιο, την οποία χαιρέτισε ως «δικαίωση των μηχανοδηγών σε όλα τα σημεία».

Εκτός από τα μισθολογικά, κεντρικό σημείο σύγκρουσης είναι η επιδίωξη του GDL να καλύπτει και άλλους εργαζομένους της DB, πέραν των μηχανοδηγών. Πρόκειται για την μεγαλύτερης διάρκειας κινητοποίηση στην 20ετή ιστορία της ενοποιημένης DB.

Η απεργία επηρεάζει ολόκληρο το σιδηροδρομικό δίκτυο στη Γερμανία, αστικό και υπεραστικό, και την πρώτη της ημέρα είχε ακινητοποιήσει δύο στα τρία τρένα. 

Στις μεγάλες πόλεις, οι επιβάτες στρέφονται στο μετρό, τα λεωφορεία και τα τραμ ή συνωστίζονται στις πλατφόρμες των τρένων περιμένοντας τους λίγους συρμούς που περνούν. Για τις μετακινήσεις εκτός πόλης, η ζήτηση για μία θέση στα υπεραστικά λεωφορεία έχει εκτοξευτεί.

Πληροφορίες: ΑΠΕ - ΜΠΕ

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)