to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

20:27 | 18.02.2016

Πολιτική

Διατάξεις του Υπουργείου Παιδείας στο παράλληλο πρόγραμμα

Στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Υγείας «Μέτρα για την επιτάχυνση του κυβερνητικού έργου και άλλες διατάξεις» το οποίο έχει εισαχθεί για ψήφιση στην Ολομέλεια της Βουλής έχουν ενταχθεί πέντε διατάξεις και δυο τροπολογίες


Στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Υγείας «Μέτρα για την επιτάχυνση του κυβερνητικού έργου και άλλες διατάξεις» το οποίο έχει εισαχθεί για ψήφιση στην Ολομέλεια της Βουλής έχουν ενταχθεί πέντε διατάξεις και δυο τροπολογίες που ρυθμίζουν τα ακόλουθα θέματα:

  • Αντισταθμιστική εκπαίδευση

Με τη διάταξη αυτή εμπλουτίζεται η ήδη ρυθμιζόμενη στο νόμο ενισχυτική διδασκαλία και πρόσθετη διδακτική στήριξη που διενεργείται σε μαθητές δημοσίων γυμνασίων και λυκείων. Συγκεκριμένα, συνιστάται ο όρος «αντισταθμιστική εκπαίδευση», ο οποίος περιλαμβάνει, πέραν των ανωτέρω, και επιπρόσθετες δομές που αφορούν στην παροχή ενισχυτικής διδασκαλίας σε ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες.

  • Ρύθµιση θεµάτων της Εθνικής Βιβλιοθήκης της Ελλάδος, των Δηµοσίων Βιβλιοθηκών και του Ο.Π.Ε.Β.

Με την εν λόγω διάταξη αντιμετωπίζονται μεταξύ των άλλων το ζήτημα της λειτουργίας των Εφορευτικών Συμβουλίων (Ε.Σ.) της Εθνικής Βιβλιοθήκης της Ελλάδας (ΕΒΕ) και των Δημοσίων Βιβλιοθηκών, σε περίπτωση λήξης της θητείας των μελών τους.

  • Ρυθµίσεις για την εύρυθµη λειτουργία και την ανάπτυξη του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστηµίου (EAΠ)

Με τις ρυθμίσεις παρέχεται η δυνατότητα, καλύτερης οργάνωσης και λειτουργίας του ΕΑΠ, με απώτερο σκοπό και στόχο την αυτονόμησή του. Όπως αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση καταλείπεται στη Διοίκηση του Ε.Α.Π., µε την πρόβλεψη ειδικής και ορισµένης νοµοθετικής εξουσιοδότησης, η αποφασιστική αρµοδιότητα χωρίς την έγκριση του εποπτεύοντος Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευµάτων, για θέµατα που αφορούν την ανάπτυξη του, τον τρόπο και τη διαδικασία καθορισµού των εισακτέων φοιτητών, τη διαδικασία καθορισµού των εισακτέων, και τη συµµετοχή των επιµέρους διοικητικών µονάδων (Κοσµητόρων, Διευθυντών Προγραµµάτων Σπουδών κ.λπ.) στα υπερκείµενα αντίστοιχα όργανα (Διοικούσα Επιτροπή, Κοσµητεία). Οι προτεινόµενες νοµοθετικές ρυθµίσεις, είναι προσαρµοσµένες στην ιδιαιτερότητα της οργάνωσης και λειτουργίας του Ε.Α.Π., σε σχέση µε τα υπόλοιπα «παραδοσιακά» Α.Ε.Ι. της Χώρας, µε αυτές δε αξιοποιείται η µέχρι σήµερα κτηθείσα εµπειρία από τη λειτουργία του.

  • Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση

Ρυθμίζονται θέματα Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, προκειμένου να επιτευχθούν με το βέλτιστο τρόπο οι στόχοι της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης:

  • Μεταβολή του ισχύοντος συστήματος κατανομής των μαθητών σε τμήματα, με κύριο γνώμονα την κατά το δυνατό αποτελεσματικότερη κάλυψη των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών των μαθητών.

  • Εισάγεται η δυνατότητα επιλογής του κατάλληλου αναλυτικού προγράμματος στα Δημοτικά Σχολεία Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, ανάλογα με τις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών.

  • Εισάγεται ο θεσμός των προγραμμάτων συνεκπαίδευσης. Σκοπός των προγραμμάτων συνεκπαίδευσης είναι η βελτίωση των ψυχοκοινωνικών δεξιοτήτων των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή/και αναπηρία, η ανάπτυξη των δεξιοτήτων ενσυναίσθησης των μαθητών των γενικών σχολείων και η καλλιέργεια του σεβασμού της διαφορετικότητας.

  • Ενισχύεται ο ενταξιακός χαρακτήρας του Τμήματος Ένταξης στο σχολείο γενικής εκπαίδευσης, μεταφέροντας την υποστήριξη των μαθητών από τον εκπαιδευτικό του ΤΕ στο περιβάλλον της τάξης που ανήκουν οι μαθητές, σε συνεργασία με τον εκπαιδευτικό του τμήματος, συμβάλλοντας στη διαφοροποίηση των δραστηριοτήτων και των διδακτικών πρακτικών, στην κατάλληλη προσαρμογή του εκπαιδευτικού υλικού και του εκπαιδευτικού περιβάλλοντος

  • Ρυθμίζονται, προς αποκατάσταση της αρχής της ισότητας, θέματα προϋπηρεσίας των εκπαιδευτικών που κατέχουν οργανική θέση σε ΣΜΕΑΕ.

  • Ορίζεται ως εισηγητής των θεμάτων στο Κεντρικό Υπηρεσιακό Συμβούλιο Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΚΥΣΕΕΠ) ο Προϊστάμενος της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης ή ο Προϊστάμενος των αρμοδίων τμημάτων της εν λόγω Διεύθυνσης, όπως ισχύει και στα άλλα υπηρεσιακά συμβούλια ΚΥΠΣΕ και ΚΥΣΔΕ.

Αργία μέλους ΔΕΠ

Τροποποιούνται διατάξεις που αφορούν την προβλεπόμενη συνέπεια της θέσης σε αργία μέλους ΔΕΠ των ΑΕΙ σε περίπτωση έκδοσης σε βάρος του καταδικαστικής απόφασης ποινικού δικαστηρίου.

Μεταφορά πόρων από τον τακτικό προϋπολογισμό των ΑΕΙ

Με τη διάταξη που εισάγεται προβλέπεται ότι με απόφαση της Συγκλήτου είναι δυνατή η µεταφορά πόρων από τον τακτικό προϋπολογισµό, οι οποίοι αφορούν υπηρεσίες καθαριότητας, φύλαξης, συντήρησης, καθώς και παροχή υπηρεσιών στις Εταιρείες Διαχείρισης και Αξιοποίησης Περιουσίας του οικείου Ιδρύµατος, µε σκοπό την αποτελεσµατικότερη αξιοποίησή τους.


 

Θέματα ΕΑΠ (τροπολογία)

Με την παράγραφο 1 τροπολογίας για το ΕΑΠ προστίθεται ως βασική λειτουργική μονάδα η Ενότητα Πρακτικής Άσκησης, ανατίθεται στη Σύγκλητο η αρμοδιότητα τροποποίησης των θεματικών ενοτήτων και ορίζεται ο τρόπος συγκρότησης της Επιτροπής Προγράμματος Σπουδών ( ΕΠΣ).

Με την παράγραφο 2 συστήνεται στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο, Κέντρο πιστοποίησης εξ’ αποστάσεως (e-learning) εκπαίδευσης και χορηγείται εξουσιοδότηση στον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων για τον καθορισμό της αναγκαίας λεπτομέρειας για την ίδρυση του Κέντρου αυτού.

 


 

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)