to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

5:06 | 23.07.2015

Πολιτική

Με 230 "ναι" ψηφίστηκε το δεύτερο πακέτο μέτρων - Oριακά καλύτερο το αποτέλεσμα για την κυβέρνηση

Με 230 θετικές ψήφους υιοθετήθηκε από τη Βουλή το νομοσχέδιο με το δεύτερο πακέτο των προαπαιτούμενων μέτρων. Υπέρ του νομοσχεδίου ψήφισε ο Γιάνης Βαρουφάκης. «Όχι» ψήφισαν 63 βουλευτές (31 εκ των οποίων από τον ΣΥΡΙΖΑ) και παρόντες δήλωσαν πέντε.


Με 230 θετικές ψήφους υιοθετήθηκε από τη Βουλή το νομοσχέδιο με το δεύτερο πακέτο των προαπαιτούμενων μέτρων. Υπέρ του νομοσχεδίου ψήφισε ο Γιάνης Βαρουφάκης. «Όχι» ψήφισαν 63 βουλευτές (31 εκ των οποίων από τον ΣΥΡΙΖΑ) και παρόντες δήλωσαν πέντε.

Υπενθυμίζεται ότι κατά την ψηφοφορία για τα πρώτα μέτρα, την περασμένη Τετάρτη, 32 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ ψήφισαν «όχι», 6 δήλωσαν «παρών», ενώ μία βουλευτής ήταν απούσα. 

Από τον ΣΥΡΙΖΑ «όχι» ψήφισαν οι: Ζωή Κωνσταντοπούλου, Αγλαΐα Κυρίτση, Κώστας Ήσυχος, Νάντια Βαλαβάνη, Δημήτρης Στρατούλης, Δημήτρης Κοδέλας, Ελένη Σωτηρίου, Βασίλης Χατζηλάμπρου, Ιωάννης Σταθάς, Κώστας Ζαχαριάς, Αθανάσιος Σκούμας, Κώστας Λαπαβίτσας, Θωμάς Κώτσιας, Ιωάννα Γαϊτάνη, Μιχάλης Κριτσωτάκης, Δέσποινα Χαραλαμπίδου, Ηλίας Ιωαννίδης, Ραχήλ Μακρή, Αμανατίδου-Πασχαλίδου Ευαγγελία, Βαγγέλης Διαμαντόπουλος, Ιωάννης Ζερδελής, Στάθης Λεουτσάκος, Παναγιώτης Λαφαζάνης, Θανάσης Πετράκος, Ελένη Ψαρρέα, Κώστας Δελημήτρος, Ζήσης Ζάννας, Βασίλης Κυριακάκης, Στέφανος Σαμοΐλης, Ευγενία Ουζουνίδου Αλεξάνδρα Τσανάκα.

«Παρών» ψήφισαν από τον ΣΥΡΙΖΑ οι: Ηρώ Διώτη, Βασιλική Λέβα, Κωνσταντίνος Δερμιτζάκης, Κασιμάτη Νίνα, Τζίκα Κωστοπούλου.

Οι διαφοροποιήσεις από την προηγούμενη ψηφοφορία: ο τέως υπουργός Οικονομικών Γ.Βαρουφάκης μετακινήθηκε από το «όχι» στο «ναι» αλλά και οι βουλευτές Β.Κατριβάνου, Χ.Καραγιαννίδης, Δ. Μπαξεβανάκης και Ν.Μιχαλάκης «μετατοπίστηκαν» από το «παρών» της προηγούμενης Τετάρτης στο «ναι». 


Αναλόγως και ο Μ. Δερμιτζάκης προτίμησε το «παρών» από το «όχι» της περασμένης εβδομάδας.

Στις απώλειες του ΣΥΡΙΖΑ καταγράφεται η Δανάη Τζήκα-Κωστοπούλου, η οποία αυτή τη φορά δήλωσε «παρών» - από το «ναι» στην προηγούμενη ψηφοφορία. 

Ομοίως έπραξε και η Νίνα Κασιμάτη, ενώ η Αλεξάνδρα Τσανάκα από απούσα, επέλεξε τον δρόμο της καταψήφισης. 

Η συνεχής ενημέρωση για τα τεκταινόμενα στη Βουλή:

    Η συζήτηση /ψηφοφορία στην Βουλή αφορά:

    - Τον Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας, ο οποίος αποτελεί μείζονα αναμόρφωση των διαδικασιών και ρυθμίσεων για το σύστημα πολιτικής δικαιοσύνης και μπορεί να επιταχύνει σημαντικά τη δικαστική διαδικασία και να μειώσει τα κόστη.

    - Την ενσωμάτωση της οδηγίας BRRD, που αφορά την ασφάλεια των καταθέσεων, καθώς και την εξυγίανση των πιστωτικών ιδρυμάτων και των επιχειρήσεων επενδύσεων.

    - Στη Βουλή δεν έρχονται αυτή την εβδομάδα οι ρυθμίσεις για τις πρόωρες συνταξιοδοτήσεις καθώς και οι τυχόν ρυθμίσεις για την φορολόγηση των αγροτών.

    * * *

    Διευκρινίσεις για τον νέο Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας -  Δρομολογείται η αναστολή πλειστηριασμών πρώτης κατοικίας

    Ο Κώδικας Πολιτικής Δικονομίας θα τεθεί σε ισχύ από την 1/1/2016, διευκρινίζουν κυβερνητικές πηγές, και τονίζουν πως έως τότε θα έχει ψηφιστεί από την Βουλή διάταξη για την αναστολή πλειστηριασμών πρώτης κατοικίας, που θα ενσωματωθεί στο νομοσχέδιο για την ρύθμιση των κόκκινων δανείων. Με το προεδρείο της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών θα συναντηθεί αύριο ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας. 

    Με αφορμή την επικείμενη συζήτηση στη Βουλή, την Τετάρτη 22/07/2015, για τον Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας, η κυβέρνηση με ανεπίσημη ενημέρωση τονίζει:

    Η υιοθέτηση Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας είναι ένα από τα προαπαιτούμενα στα οποία δεσμεύεται η χώρα μας, με την απόφαση  της Συνόδου Κορυφής των Αρχηγών των κρατών – μελών της Ευρωζώνης, προκειμένου να εκκινήσουν οι διαπραγματεύσεις με τους Θεσμούς.

    Σχετικά με το επίδικο ζήτημα των πλειστηριασμών σημειώνονται τα εξής: 

    • Ο Κώδικας Πολιτικής Δικονομίας θα τεθεί σε ισχύ από την 1/1/2016

    • Έως τότε θα έχει ψηφιστεί από την Βουλή διάταξη για την αναστολή πλειστηριασμών πρώτης κατοικίας, που θα ενσωματωθεί στο νομοσχέδιο για την ρύθμιση των κόκκινων δανείων.

    • Η εκκαθάριση των επιχειρήσεων που έχουν ήδη πτωχεύσει, θα γίνει με τον ισχύοντα νόμο

    • Μέχρι την έναρξη ισχύος του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας, h κυβέρνηση θα εξαντλήσει όλα τα περιθώρια διαπραγμάτευσης για βελτιώσεις και τροποποιήσεις. 

    Ανακοίνωση σχετικά με το ζήτημα των πλειστηριασμών, έχει εκδώσει και η Ελληνική Ένωση Τραπεζών η οποία δεσμεύεται ότι μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους θα τηρήσει τα προβλεπόμενα από την υφιστάμενη νομοθεσία.  

    Με το προεδρείο της ΕΕΤ θα συναντηθεί αύριο ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας. 

    * * * 

    Δείτε τι περιλαμβάνει το νομοσχέδιο αναλυτικά για τα επείγοντα μέτρα: 

    Όπως αναφέρεται στην έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, με τις διατάξεις του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Οικονομικών «Επείγοντα μέτρα εφαρμογής του ν.4334/2015 (Α80)»:

     
    Ι. Επέρχονται εκτεταμένες μεταβολές στον Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας (Κ.Πολ.Δ), με την τροποποίηση, συμπλήρωση ή κατάργηση υφιστάμενων διατάξεων του π.δ. 503/1985. Μεταξύ άλλων, οι βασικές από δημοσιονομική άποψη μεταβολές εστιάζονται στα εξής σημεία:
     
    1. Αυξάνονται οι χρηματικές ποινές που επιβάλλονται από το αρμόδιο δικαστήριο κατ' εφαρμογή των διατάξεων των άρθρων 204, 205, 232 και 607 του Κώδικα, οι οποίες αποτελούν εφεξής δημόσιο έσοδο. (Σήμερα, τα εν λόγω ποσά αποτελούν έσοδο του Ενιαίου Ταμείου Ανεξάρτητα Απασχολουμένων - Τομέα Ασφάλισης Νομικών/φορέας της Γενικής Κυβέρνησης).
     
    2.α. Επανακαθορίζεται η σειρά κατάταξης των δανειστών στον πίνακα των γενικών προνομίων (άρθρο 975) και ορίζεται ότι κατατάσσονται στην τρίτη σειρά, οι απαιτήσεις του Δημοσίου από φόρο προστιθέμενης αξίας και τους λοιπούς παρακρατούμενους και επιρριπτόμενους φόρους με τις προσαυξήσεις κάθε φύσης, τους τόκους και τα πρόστιμα εκπρόθεσμης καταβολής που επιβαρύνουν τις απαιτήσεις αυτές. [Σήμερα, σύμφωνα με το άρθρο 61 του
    ΚΕΔΕ, για τις ληξιπρόθεσμες οφειλές από φόρο προστιθέμενης αξίας, με τις κάθε φύσεις προσαυξήσεις, το Δημόσιο κατατάσσεται στην δεύτερη σειρά του άρθρου 975 του Κ.Πολ.Δ. και πριν την ικανοποίηση των απαιτήσεων του άρθρου 976 (ειδικά προνόμια)].
     
    β. Καταργείται η πρόβλεψη ότι η διαίρεση του πλειστηριάσματος σε ποσοστά, σύμφωνα με το άρθρο 977 (συρροή γενικών και ειδικών προνομίων), διενεργείται μετά την ικανοποίηση των απαιτήσεων της τρίτης τάξης του άρθρου 975, στις οποίες περιλαμβάνονται και οι απαιτήσεις των φορέων κοινωνικής ασφάλισης αρμοδιότητας της γενικής γραμματείας κοινωνικών
    ασφαλίσεων.
     
    γ. Στη διαίρεση του πλειστηριάσματος κατάργηση το νέο άρθρο 977, ποσοστό 10% διατίθεται για την ικανοποίηση μη προνομιούχων απαιτήσεων, μειώνοντας αντίστοιχα τα ποσοστά των μεν ειδικών προνομίων σε 65% (από 66,6%) και των γενικών προνομίων σε 25% (από 33,33%). Στην περίπτωση που δεν υπάρχουν μη προνομιούχες απαιτήσεις, η διαίρεση του πλειστηριασματος μεταξύ γενικών και ειδικών προνομίων εξακολουθεί να έχει ως σήμερα (1/3 και 2/3 αντίστοιχα). Επίσης, καθορίζεται ο τρόπος ικανοποίησης σε περίπτωση συρροής δύο εκ των τριών κατηγοριών απαιτήσεων.
     
    δ. Ως τιμή πρώτης προσφοράς για τον πλειστηριασμό ακινήτου ορίζεται η εμπορική του αξία, όπως αυτή προσδιορίζεται κατά το χρόνο της κατάσχεσης. (Σήμερα, ορίζεται η αξία που προκύπτει από τον προσδιορισμό της αξίας του ακινήτου με αντικειμενικά κριτήρια. σύμφωνα με το ν. Ι249/Ι982, όπως ισχύει). (άρθρο Ι)
     
     
    ΙΙ. Ενσωματώνεται στην εσωτερική έννομη τάξης η οδηγία 2014/59/ΕΕ, που θεσπίζει το ευρωπαϊκό νομικό πλαίσιο για την ανάκαμψη και εξυγίανση των πιστωτικών ιδρυμάτων και επιχειρήσεων επενδύσεων, με τις εξής κατάργηση βάση κατηγορίες ρυθμίσεων:
     
    α. Σχεδιασμός, υλοποίηση και αξιολόγηση της διαδικασίας ανάκαμψης και της διαδικασίας εξυγίανσης των οριζόμενων οντοτήτων του χρηματοοικονομικού και χρηματοπιστωτικού τομέα, σε αντιστοιχία με τα μακροοικονομικά δεδομένα της εκάστοτε οικονομικής συγκυρίας.
     
    β. Ενδοομιλική χρηματοδοτική στήριξη.
     
    γ. Μέτρα έγκαιρης παρέμβασης και εξουσ?ες αρμόδιων αρχών για τη λήψη τους.
     
    δ. Εξουσίες αρχής εξυγίανσης και αρμοδιότητες Υπουργού Οικονομικών (παροχή σύμφωνης γνώμης στις οριζόμενες περιπτώσεις καθώς και για κάθε απόφαση της αρχής εξυγίανσης που έχει άμεσο δημοσιονομικό αντίκτυπο ή συστημικ?ς συνέπειες).
     
    ε. Προϋποθέσεις ισχύος της δυνατότητας εξυγίανσης ιδρύματος, προσδιορισμός διαδικασίας και κριτηρίων αξιολόγησης της δυνατότητας εξυγίανσης και αντιμετώπιση/εξάλειψη των ενδεχόμενων εμποδίων στη δυνατότητα εξυγίανσης με εφαρμογή κατάλληλων μέτρων.
     
    στ. Προϋποθέσεις για την εφαρμογή ενεργειών εξυγίανσης σε ένα πιστωτικό ή χρηματοδοτικό ίδρ1?μα, ή σε μία εταιρία συμμετοχών.
     
    ζ. Μέτρα εξυγίανσης στα οποία μπορεί να προβεί μεμονωμένα ή
    συνδυαστικά η αρχή εξυγίανσης [εντολή μεταβίβασης, σύσταση μεταβατικού ιδρύματος, διαχωρισμός περιουσιακών στοιχείων (συνδυαστικά με άλλο μέτρο) και αναδιάρθρωση παθητικού, στο πλαίσιο της οποίας η αρχή εξυγίανσης ασκεί εξουσίες απομείωσης και μετατροπής των κεφαλαιακών μέσων σε μετοχές ή άλλους τίτλους ιδιοκτησίας των ιδρυμάτων και οντοτήτων].
     
    η. Αναγκαίες διασφαλίσεις των δικαιωμάτων των μετόχων και πιστωτών κατάργηση την εφαρμογή των μέτρων εξυγίανσης.
     
    θ. Προϋποθέσεις:
     
    - συμμετοχής του Δημοσίου στην ανακεφαλαιοποίηση ιδρύματος ή
    οντότητας με δημόσια κεφαλαιακή στήριξη έναντι κοινών μετοχών κ.α..
    Επιπλέον, καθορίζεται ότι η διοίκηση και διαχείριση του ιδρύματος ή οντότητας που μετέχει το Δημόσιο ασκείται με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, εφόσον αυτό επιτρέπεται από το ύψος συμμετοχής του στο μετοχικό κεφάλαιο αυτών, και ότι η συμμετοχή του Δημοσίου μεταφέρεται στον ιδιωτικό τομέα αμέσως μόλις το επιτρέψουν οι εμπορικές και χρηματοπιστωτικές συνθήκες,
     
    - θέσης, ενός ιδρύματος ή οντότητας υπό προσωρινό δημόσιο έλεγχο με την έκδοση μίας ή περισσότερων εντολών μεταβίβασης μετοχών, με εκδοχέα εντολοδόχο του Δημοσίου ή εταιρεία που ανήκει και ελέγχεται πλήρως από αυτό. Ομοίως ισχύουν εδώ τα προαναφερθέντα για την άσκηση διοίκησης και διαχείρισης του ιδρύματος ή οντότητας που τίθεται υπό προσωρινό δημόσιο έλεγχο, καθώς και για τη μεταβίβαση της συμμετοχής του Δημοσίου.
     
    ι. Υποχρεώσεις πιστωτικών ιδρυμάτων (πλήρωση ανά πάσα στιγμή της ελάχιστης απαίτησης ιδίων κεφαλαίων και επιλ?ξιμων υποχρεώσεων με προσδιορισμό του τρόπου υπολογισμού τους).
     
    ια. Συγκρότηση Σωμάτων Αρχών Εξυγίανσης και Ευρωπαϊκού Σώματος
    Εξυγίανσης για τις οριζόμενες περιπτώσεις.
     
    ιβ. Ορισμός ως Ταμείου Εξυγίανσης για τα πιστωτικά ιδρύματα του Σκέλους Εξυγίανσης του Ταμείου Εγγύησης Καταθέσεων και Επενδύσεων (ΤΕΚΕ) και για τις επιχειρήσεις επενδύσεων του Σκ?λους Εξυγίανσης του Συνεγγυητικού Κεφαλαίου Εξασφάλισης Επενδυτικών Υπηρεσιών. Το Ταμείο Εξυγίανσης χρησιμοποιεί τους επαρκείς χρηματοδοτικούς πόρους που πρέπει να διαθέτει μετά από απόφαση της αρχής εξυγίανσης και μόνο στο βαθμό που είναι αναγκαίο να διασφαλιστεί αποτελεσματική εφαρμογή των μέτρων
    εξυγίανσης κ.λπ. (άρθρο 2)

    2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
    § Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)