to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

12:11 | 18.11.2022

Κοινωνία

Απίστευτη ταλαιπωρία τη νύχτα στο μετρό προς Πειραιά - Τα «εγκαίνια» χωρίς συρμούς και προσωπικό βάζουν τους επιβάτες σε κίνδυνο

Έξαλλοι επιβάτες έψαχναν κάποιον υπεύθυνο του σταθμού προς Πειραιά το βράδυ της Πέμπτης 17 Νοεμβρίου όταν μετά τον σταθμό Ελαιώνα άρχισαν τα προβλήματα με κορύφωση τον σταθμό στα Μανιάτικα. Ο συναγερμός για επικείμενο κίνδυνο ξεκίνησε να χτυπά, επικράτησε πανικός, ενώ τριγύρω δεν υπήρχε ψυχή εκ μέρους της Αττικό Μετρό για να διαχειριστεί την όλη κρίση


Ένα πρωτοφανές περιστατικό έλαβε χώρα εχθές το βράδυ στους γεμάτους από επιβάτες συρμούς της γραμμής 3 του Μετρό. Ο συρμός, καταγγέλλεται από τον Νίκο Μπελαβίλα και τον «Πειραιά για Όλους», είχε κατεύθυνση προς τον Πειραιά όταν μετά τον σταθμό του Ελαιώνα ξεκίνησαν σημαντικές δυσλειτουργίες στο δρομολόγιο.

Παρότι δεν ανακοινώθηκε στους επιβάτες, υπήρξε κάποια σοβαρή βλάβη ανάμεσα Μανιάτικα-Δημοτικό Θέατρο. Αυτό ξεκίνησε ένα γαϊτανάκι γενικευμένου χάους στον σταθμό, με τα μεγάφωνα να προσπαθούν να κατευθύνουν, χωρίς να έχουν λάβει σαφείς εντολές, τους επιβάτες από τη μία αποβάθρα στην άλλη, έως το σημείο όπου ξεκίνησε να χτυπάει ο συναγερμός πυροδοτώντας τον πανικό.

Όπως αναφέρει η περιγραφή, «στην τελευταία αυτή φάση του θρίλερ αρχίζει να χτυπάει δαιμονισμένα και ο συναγερμός στα τούνελ με τον κόκκινο προβολέα δίπλα στις κυλιόμενες σκάλες του να αναβοσβήνει. Εκείνη τη στιγμή ο κόσμος θα έπρεπε να εγκαταλείψει τον σταθμό. Καμία ανακοίνωση, κανένας υπεύθυνος να δώσει οδηγίες. Έξαλλοι επιβάτες πηγαίνουν στο γυάλινο κουβούκλιο με τον υπεύθυνο του σταθμού. Δεν υπάρχει ψυχή».

Γνωρίζαμε ότι το πανηγύρι των εγκαινίων του Μετρό Πειραιά έγινε χωρίς συρμούς με αποτέλεσμα τη δυσλειτουργία της γραμμής, τα αραιά δρομολόγια, τον συνωστισμό τις καθυστερήσεις. Δεν γνωρίζαμε ότι η επικίνδυνη αυτή πολιτική διοίκηση ξεκίνησε τη λειτουργία του Μετρό χωρίς να προσλάβει το απαραίτητο πρόσθετο προσωπικό για τους νέους σταθμούς, για τους επιπλέον 130.000 επιβάτες.

Συγκεκριμένα, όπως κατήγγειλε ο Νίκος Μπελαβίλας: «To Μετρό κατευθυνόταν με εκατοντάδες επιβάτες προς Πειραιά το βράδυ της Πέμπτης 17 Νοεμβρίου. Στον σταθμό Ελαιώνα σταματάει για ένα δεκάλεπτο. Η ανακοίνωση λέει «μικρή καθυστέρηση». Στον σταθμό Αγία Βαρβάρα άλλο ένα δεκάλεπτο. Πάλι «μικρή καθυστέρηση». Στον σταθμό Μανιάτικα το μεγάφωνο καλεί τους επιβάτες να κατέβουν από τον συρμό, να ανέβουν την τεράστια σκάλα και να περάσουν στην αποβάθρα της αντίθετης κατεύθυνσης για να πάνε στον Πειραιά και στο Δημοτικό Θέατρο. Οι κυλιόμενες λειτουργούν στην αντίθετη φορά από την κίνηση των επιβατών. Οι ηλεκτρονικές πινακίδες έχουν χαλάσει και δεν δείχνουν ούτε χρόνους, ούτε προορισμούς. Είναι καθαρό -χωρίς να ανακοινώνεται- ότι υπάρχει κάποια σοβαρή βλάβη ανάμεσα Μανιάτικα-Δημοτικό Θέατρο. Το πλήθος ανεβοκατεβαίνει τις σκάλες τρέχοντας και περιμένει. Σε δέκα λεπτά νέα ανακοίνωση για να μετακινηθεί ο κόσμος πίσω στην άλλη αποβάθρα. Αυτό το μαρτύριο συνεχίζεται άλλες δύο φορές με αλλόφρονες επιβάτες οι οποίοι φωνάζουν και διαμαρτύρονται τρέχοντας από τη μία πλευρά στην άλλη. Στην τελευταία αυτή φάση του θρίλερ αρχίζει να χτυπάει δαιμονισμένα και ο συναγερμός στα τούνελ με τον κόκκινο προβολέα δίπλα στις κυλιόμενες σκάλες του να αναβοσβήνει. Εκείνη τη στιγμή ο κόσμος θα έπρεπε να εγκαταλείψει τον σταθμό. Καμία ανακοίνωση, κανένας υπεύθυνος να δώσει οδηγίες. Έξαλλοι επιβάτες πηγαίνουν στο γυάλινο κουβούκλιο με τον υπεύθυνο του σταθμού. Δεν υπάρχει ψυχή. Τα γραφεία του σταθμού κλειστά και σκοτεινά. Ο σταθμός Μανιάτικα είναι εκτός ελέγχου. Στις 9.30, μετά από 45 λεπτά ταινίας τρόμου εμφανίζεται ένας συρμός προς Δημοτικό Θέατρο ενώ τότε εμφανίζεται και ένας κάθιδρος έντρομος σταθμάρχης που εξηγεί ότι είναι μόνος του σε όλο το συγκρότημα του σταθμού. Στον μεγάλο τερματικό σταθμό του Δημοτικού Θεάτρου, επίσης στο σταθμαρχείο βρίσκεται μόνο ένας υπάλληλος. Στις ερωτήσεις των επιβατών η απάντηση είναι ότι οι σταθμοί λειτουργούν με έναν (!!!) μόνο υπάλληλο υπεύθυνο για τα τρένα, για τις σκάλες, τις εισόδους.  Αυτός σε περίπτωση κινδύνου ή ατυχήματος θα πρέπει να δώσει τις πρώτες βοήθειες ή να κάνει τον πυροσβέστη. Αν του συμβεί κάτι, ο σταθμός καταρρέει με εκατοντάδες ανθρώπους στα τούνελ.

Γνωρίζαμε ότι το πανηγύρι των εγκαινίων του Μετρό Πειραιά έγινε χωρίς συρμούς με αποτέλεσμα τη δυσλειτουργία της γραμμής, τα αραιά δρομολόγια, τον συνωστισμό τις καθυστερήσεις. Δεν γνωρίζαμε ότι η επικίνδυνη αυτή πολιτική διοίκηση ξεκίνησε τη λειτουργία του Μετρό χωρίς να προσλάβει το απαραίτητο πρόσθετο προσωπικό για τους νέους σταθμούς, για τους επιπλέον 130.000 επιβάτες. Η λειτουργία των τριών σταθμών του Πειραιά με έναν σταθμάρχη μόνο του στη βραδινή βάρδια είναι απαράδεκτη. Οι σταθμοί χθες βράδυ έπρεπε να κλείσουν κατά τη διάρκεια της βλάβης προκειμένου να προστατευθεί ο κόσμος. Όμως, τότε θα αποκαλυπτόταν η γύμνια του συστήματος που εγκαινιάστηκε από την κυβέρνηση χωρίς να είναι σε θέση να λειτουργήσει -χωρίς συρμούς, χωρίς προσωπικό, χωρίς την τήρηση του βασικού πρωτοκόλλου ασφαλείας. Η Αττικό Μετρό προτίμησε να τους κρατήσει ανοικτούς για να αποφύγει τη δυσφήμηση, βάζοντας σε κίνδυνο τους επιβάτες των επάλληλων δρομολογίων προς Πειραιά και προς αεροδρόμιο.

Ιδιαίτερα ανήσυχοι, με δεκάδες καταγγελίες στη διάθεση μας από τη χθεσινή κατάσταση, καλούμε τους δημάρχους Πειραιά και Νίκαιας-Ρέντη, τους βουλευτές της Α’ και Β’ Πειραιά να απαιτήσουν επειγόντως άμεση ενημέρωση και απαντήσεις για το αδιανόητο επιχειρησιακό κενό λειτουργίας, για την πλήρη παραβίαση των πρωτοκόλλων ασφαλείας της Γραμμής 3 στους πειραιώτικους σταθμούς τις βραδινές ώρες. Να διεκδικήσουν την άμεση στελέχωσή τους με έμπειρο προσωπικό και να ζητήσουν ευθύνες για την τραγική διαχείριση της βλάβης το βράδυ 17 Νοεμβρίου από τις 8.45 μ.μ. έως τις 9.30 μ.μ. στο Μετρό προς Πειραιά. Καλούμε τους εργαζόμενους της «Αττικό Μετρό» να πράξουν το αυτονόητο, να αρνηθούν τη συμμετοχή σε μία λειτουργία υψηλού ρίσκου για ανθρώπινες ζωές, γνωρίζοντας μάλιστα ότι τα πολιτικά αφεντικά τους θα στείλουν εκείνους στα δικαστήρια αν συμβεί οτιδήποτε κακό».
_______________________

«Το μετρό "σκάει" στα χέρια Μητσοτάκη και Καραμανλή»

Στη Βουλή έφερε η Αντιπρόεδρος της Επιτροπής Ευρωπαϊκών Υποθέσεων και Βουλευτής Β’ Πειραιά ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Νίνα Κασιμάτη την παραβίαση των πρωτοκόλλων ασφαλείας στη Γραμμή 3 του Μετρό προς Πειραιά που έθεσαν εχθές τη νύχτα σε κίνδυνο την ασφάλεια επιβατών κι εργαζομένων, αλλά και προκαλώντας τους τεράστια ταλαιπωρία. Διαβάστε αναλυτικά

Σε δήλωση του Νίκου Παππά, τομεάρχη Υποδομών και Μεταφορών της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία και βουλευτή Β3΄ Νότιου Τομέα Αθηνών, για το αλαλούμ στον σταθμό «Μανιάτικα» της γραμμής 3 του μετρό, αναφέρεται πως «το μετρό της Αθήνας εμφανίζει σημάδια κατάρρευσης, ακολουθώντας τη μοίρα που επεφύλαξαν για όλα τα ΜΜΜ οι κύριοι Μητσοτάκης και Καραμανλής.

Το χθεσινοβραδινό περιστατικό στον σταθμό «Μανιάτικα», όπου οι επιβάτες «εγκλωβίστηκαν» επί 45 λεπτά σε ένα απίστευτο επιχειρησιακό αλαλούμ, το αποδεικνύει.

Η κυβέρνηση Μητσοτάκη έμεινε στα πανηγύρια για την επέκταση του μετρό στον Πειραιά.

Ήδη από εκείνη την ημέρα, το μέτρο και οι επιβάτες στενάζουν.

Τα δρομολόγια έχουν αραιώσει ελλείψει πρόσθετων συρμών για την κάλυψη των νέων αναγκών, συρμοί μένουν λόγω βλαβών καταμεσής της γραμμής 3 διακόπτοντας την κυκλοφορία, επιβάτες περιμένουν στις αποβάθρες χωρίς ενημέρωση, οι εργαζόμενοι τρέχουν να καλύψουν τα πολλαπλά κενά.

Αδιανόητο, αλλά πραγματικό. Και το μετρό «σκάει» στα χέρια Μητσοτάκη και Καραμανλή».

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)